4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Col

Pay op de iMac

Wanneer je informatie leest over hoe je betalingen die je hebt gedaan met Pay kan terugzien op de Mac staat er telkens Systeemvoorkeuren – Wallet en Apple Pay – (enz…)

Maar wanneer ik systeemvoorkeuren open op mijn iMac staat er nergens de keuze ‘Wallet en Apple Pay.

Moet ik dit eerst ergens instellen of zit dit niet op een iMac maar enkel op een draagbare Mac?

Op m’n iPhone heb ik de optie ‘Sta betalingen op de Mac toe’ aan staan. En de apparaten zijn met elkaar verbonden via BT en zitten op hetzelfde Apple ID.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  Col.

Bijdrager
    Shmoo

Apple Pay is (native) alleen beschikbaar op Macs met een Touch Bar of vingerafdrukscanner (MacBook Air). Zonder dat kun je Apple Pay in de browser ook gebruiken maar dan wordt het signaal naar je iPad, iPhone of Apple Watch gestuurd en moet je daar de verificatie/bevestiging geven. Je transactie zal dan ook op dat device te zien moeten zijn.

Toevoeging:

In Safari zit ook nog een optie dat de browser mag controleren of Apple Pay beschikbaar is. Die moet ook geactiveerd zijn.

Verwacht echter niet dat je online op dit moment op veel plaatsen kunt betalen met Apple Pay die integratie zullen maar heel weinig bedrijven zelf gaan maken. Je moet het dus al hebben van de bedrijven die een Payment Provider gebruiken als Mollie en Stripe voor al hun betalingen en dat je daar de keuze activeren voor Apple Pay, Google Pay en al dat soort opties.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

<p class=”cite”>Shmoo op 28 juni 2019 om 09:54</p>
    Toevoeging:

In Safari zit ook nog een optie dat de browser mag controleren of Apple Pay beschikbaar is. Die moet ook geactiveerd zijn.

Verwacht echter niet dat je online op dit moment op veel plaatsen kunt betalen met Apple Pay die integratie zullen maar heel weinig bedrijven zelf gaan maken. Je moet het dus al hebben van de bedrijven die een Payment Provider gebruiken als Mollie en Stripe voor al hun betalingen en dat je daar de keuze activeren voor Apple Pay, Google Pay en al dat soort opties.

queens

The Queens zijn er nochtans al klaar voor. Als ik klik op ApplePay zoekt ie naar mijn AppleWatch om te bevestigen, maar dat gaat helaas niet (waarschijnlijk omdat je daarvoor 10.15 nodig hebt). Via je telefoon gaat het zonder problemen.

Coolblue doet ook al mee (ook online).

Vermoedelijk komt die ApplePay/Wallet-optie dus pas in 10.15 in je systeemvoorkeuren te staan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door  MoNdO GeNeRaToR.

Bijdrager
    Shmoo

Als je een Payment Provider gebruikt voor al je betalingen dan kun je meestal gewoon aanvinken waar je consumenten mee kunnen betalen. Vinkje achter de betaaldiensten die je wilt aanbieden en klaar.

Bouw je zelf je betaaloplossing met de bank (iDEAL native) dan zie ik niet zo snel iemand voor de fun Apple Pay toevoegen. Dat is wel een klusje en of dat een toegevoegde waarde heeft als 98% van je transacties nu al via IDEAL verlopen.

Payment Providers zijn echt een fijne en snelle uitkomst maar de vragen meestal ook X procent van het af te rekenen bedrag als fee voor hun service. Koopt een klant op je site iets en hij rekent af met IDEAl dan kost je dat enkel 0,30 cent (ongeveer), rekent diezelfde klant af met zijn creditcard dan is het ineens 0,20 cent + 2,5% van het totaalbedrag.

En de reden waarom Apple Pay betalingen nog niet werken online is omdat het systeem nog ingericht is op Apple Pay betaling waar een creditcard achter de dienst zit. Een Payment Provider kan nog niet de koppeling met de bank maken. Dat moet Apple denk ik nog activeren  en inbouwen.

Op dit moment is er alleen ondersteuning voor creditcards. De verwachting is dat er in de nabije toekomst ook debitcards ondersteund zullen gaan worden. Voor de ondernemer zijn er trouwens geen extra kosten verbonden aan het gebruik van Apple Pay via Mollie. Je betaalt alleen de reguliere kosten voor creditcard als betaalmethode.

https://www.mollie.com/nl/news/post/apple-pay

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.