Mark Hofman
Mark Hofman Digital 31 mei 2022 1reactie

Waarom de Consumentenbond wil dat Viaplay klanten compenseert

De Consumentenbond wil dat Viaplay zijn klanten gaat compenseren. Dat werd gisteravond duidelijk in een aflevering van Kassa. Naast de bond bemoeit nu ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zich met de zaak.

Het is de bedoeling dat Viaplay binnen een week met een compensatievoorstel komt. Het wordt in ieder geval tijd dat de streamingdienst de problemen van de klanten gaat erkennen.

Geld terug van Viaplay?

Sinds maart dit jaar is Viaplay dé streamingdienst in ons land voor de Formule 1. Dat zegt het Zweedse bedrijf overigens zelf en doet klanten ondertussen een boel mooie beloftes. Zo garandeert de streamingdienst bijvoorbeeld een Full HD-kwaliteit. Een garantie waar het duidelijk niet aan kan voldoen. De streamingdienst krijgt te maken met ongelofelijk veel klachten over de slechte beeldkwaliteit en het vastlopen van streams. Iets dat Viaplay, zo werd gisteravond duidelijk, alles behalve serieus lijkt te nemen.

Reden genoeg voor de Consumentenbond en de Autoriteit Consument & Markt om in te grijpen. De twee partijen zijn van mening dat Viaplay zijn klanten niet geeft waar ze voor betalen en eisen een compensatie. Hoe dit er precies uit komt te zien is nog niet duidelijk, maar de kans is groot dat jij geld terugkrijgt of minder hoeft te betalen.

Het bedrijf achter de streamingdienst heeft een week de tijd om met een oplossing te komen.

Weinig reactie, vervelende houding

Het was al een beetje bekend, maar de aflevering van Kassa maakte het gisteravond nog duidelijker. Viaplay heeft geen beste reputatie als het op klantvriendelijkheid aankomt. De streamingdienst legt de problemen met zijn streams voornamelijk bij de klant zelf. Het is dan ook niet vreemd dat het bedrijf op Trustpilot een score heeft van een 1.2. Dat is het resultaat van maar liefst 5671 reviews.

Imposante documentaireserie ‘Prehistoric Planet’ vanaf nu te zien op Apple TV+

De klachten van kijkers gaan voornamelijk over de slechte kwaliteit van de streams, maar ook zeker over de klantvriendelijkheid van de Viaplay.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reacties: 1

rw076
rw076

Ik ken geen happy ViaPlay gebruikers. Ik ken daarentegen een hoop blije F1TVPro gebruikers.
Dat die “presentatoren” van ViaPlay nu ook op F1TVPro de commentaren gaan voorzien is helemaal raar.
Gelukkig werkt de App van Olav Mol prima, en hoef ik niet naar hen te luisteren als ik dat niet wil.

Reageer op artikel:
Waarom de Consumentenbond wil dat Viaplay klanten compenseert
Sluiten