Jelle van Es
Jelle van Es Reviews 28 april 2021 0reacties

Clap Hanz Golf Review: slaat een Birdie op Apple Arcade

Clap Hanz Golf is één van de nieuwere titels die op de Apple Arcade is verschenen. De game is vernoemd naar de ontwikkelaar van de game Clap Hanz. En deze Japanse studio heeft redelijk wat ervaring met het maken van golf-games. Zij zijn namelijk de ontwikkelaar van de populaire Everybody’s Golf-reeks.

Clap Hanz Golf kun je min of meer zien als de nieuwe game in de reeks golf-games. Zo is de stijl zeer herkenbaar. Het is ietwat cartoony en maakt gebruik van felle kleuren. Maar vergis je niet: dit is een game die behoorlijk pittig is en waarbij je niet zomaar een birdie slaat. Bovendien heeft de ontwikkelaar ervoor gekozen om qua speelstijl het iets anders te doen.

Clap Hanz Golf is net anders

Je speelt Clap Hanz Golf namelijk niet met een enkel personage waarmee je 18 holes afgaat. In plaats daarvan selecteer je vaak een team van drie en moet je afwisselend met dat team proberen zo goed mogelijk te spelen. Daarbij heeft elk personage zijn eigen statistieken en speciale vaardigheden. De één slaat daarbij erg ver, terwijl de ander juist met net wat meer spin de bal kan slaan. Die variatie zorgt er voor dat elke hol op zichzelf een uitdaging is.

Goed aanleggen (Afbeelding: Clap Hanz)

Voor elk potje dat je speelt, verdien je experiencepunten en ga je in levels omhoog. Op die manier word je team steeds sterker. Daarnaast krijg je te maken met baasgevechten. Lukt het je daar te winnen, dan speel je een nieuw personage vrij en heb je weer een extra troef in de potjes die volgen.

Ondanks de vrolijke visuele stijl, is Clap Hanz Golf wel behoorlijk pittig. Dat komt met name door de manier waarop je de bal moet slaan. Op het touchscreen gaat dat via een slepende beweging naar beneden en daarna weer snel omhoog. Met een controller doe je dat met de analoge stick. Het probleem is dat het lastig is om een precieze rechte streep te trekken. Op die manier is het soms lastig om de bal op de juiste manier te raken. Dan heb je ook nog rekening te houden met de wind en wanneer je wilt gaan putten, is het belangrijk om goed te kijken hoe het reliëf op de grond is. Want dat heeft effect hoe de bal loopt en daar moet je op anticiperen.

En dan slaan! (Afbeelding: Clap Hanz)

Waardevolle toevoeging

Door al deze elementen is Clap Hanz Golf een waardevolle toevoeging aan de Apple Arcade. Het is een game die je er altijd makkelijk snel bij kan pakken om even een drietal holes achter elkaar te spelen en daarna weer weg te leggen. En dat is precies wat een succesvolle game op de Apple Arcade moet zijn.

The Oregon Trail review: Apple Arcade scoort must-have klassieker