Apple krijgt het voor elkaar: Prepear past logo aan (en het verschil is nihil)
Door: Mark Hofman - 17 reacties
In augustus vorig jaar werd bekend dat Apple een kleine onderneming genaamd Prepear voor de rechter sleepte. Het miljardenbedrijf was het niet helemaal eens met het peervormige logo van de startup. Het zou bij de consument voor verwarring kunnen zorgen, wat daadwerkelijke appels met peren vergelijken was.
We zijn inmiddels zes maanden verder en de twee partijen lijken het uitgevochten te hebben. Prepear heeft zijn logo gewijzigd en Apple lijkt tevreden te zijn. Al vragen we ons af waar Cupertino zich nu zo druk om maakte…
Prepear past logo aan voor Apple
Je moet waarschijnlijk twee keer kijken voor je het verschil ziet, maar Apple heeft het daadwerkelijk voor elkaar gekregen om het logo van Prepear aan te laten passen. Waar eerder werd verwacht dat het bedrijf problemen had met het peervormige logo, lijkt er nu opeens iets heel anders aan de hand te zijn.
Prepear heeft niets veranderd aan het lettertype van het logo en ook de peer is hetzelfde gebleven. Het grote verschil zit hem in het blaadje dat aan de peer hangt. Deze is voorzien van een nieuw vorm, wat bij Apple duidelijk voor tevredenheid zorgt. Het verschil is “duidelijk” te zien in onderstaande afbeelding:

Het verschil is dus nihil en gaat simpelweg over het blaadje van de peer. Enerzijds zou het ons gerucht kunnen stellen dat Apple niet ieder stuk fruit claimt, maar het bedrijf doet wel erg veel moeite voor een heel klein onderdeel.
Snappen jullie Apple in dit geval of staan jullie volledig aan de kant van Prepear? Laat het weten in de reacties!
Reacties