Apple TV+ haalt voormalig Warner Bros-directeur binnen als marketingbaas

Door: Jeroen Kraak - 0 reacties
apple tv+ logo grijs 16x9
(Afbeelding: Apple)

Apple heeft een nieuwe grote naam binnengehaald voor haar dienst Apple TV+. JP Richards gaat aan de slag als nieuwe marketingchef voor film.

Apple heeft enorme ambities voor haar streamingdienst. Dat is natuurlijk al te zien aan alle grote namen die uit Hollywood zijn aangetrokken om films en series te maken. Maar ook achter de schermen zet Apple TV+ in op hoge namen. Eerder wist het al een grote naam van Amazon Prime Video te halen en nu shopt het bij Warner Bros.

JP Richards heeft een behoorlijke staat van dienst

JP Richards is binnengehaald om de filmdivisie van Apple TV+ een boost te geven. Hij werkte zes jaar voor Warner Bros waar hij de baas was over de wereldwijde digitale marketing en de strategie van filmdivisie van Warner Bros. Daarvoor werkte hij 12 jaar voor Universal waar hij aan het einde ook verantwoordelijk was voor de digitale marketing.

Bij Warner Bros heeft hij natuurlijk te maken gehad met grote films. Zo kwamen de afgelopen jaren titels als Joker en Wonder Woman, IT en een Star is Born langs. Het zou natuurlijk geweldig zijn als hij op dezelfde manier films van Apple TV+ in de markt kan zetten.

Films op Apple TV+

Apple werkt natuurlijk hard aan flink wat nieuwe films die op de planning staan. Natuurlijk wist het afgelopen jaar Greyhound te brengen met een grote campagne, maar voor de rest zijn titels als On The Rocks en Hala toch vooral geruisloos naar de achtergrond verdwenen.

Aankomend jaar staan er wel grote titels gepland die goed in de markt gezet moeten worden. Zo werkt het samen met Martin Scorsese, Robert De Niro en Leonardo DiCaprio aan de film Killers of the Flower Moon. Ook heeft het meerdere first look-deals gesloten met andere grote namen om goede producties naar Apple TV+ te krijgen.

Reacties

0 reacties