AppleCare+ aanschaffen of niet? Je hebt nu een jaar om dat te beslissen!

Door: Jeroen Kraak - 3 reacties
AppleCare+
(Afbeelding: Apple)

AppleCare+ is een handige dienst van Apple. Nu heb je langer de tijd om te beslissen of je de service wil gebruiken.

Natuurlijk heb je bij een Apple-product net zoals bij andere elektronische producten die je koopt garantie. Desondanks kun je er bij Apple voor kiezen om die service uit te breiden door AppleCare+ af te sluiten. Hierbij krijg je extra technische ondersteuning en extra mogelijkheden voor de reparatie van de hardware van Apple-producten.

Langer de tijd om te beslissen over AppleCare+

Tot nu toe kun je tot zestig dagen na je aankoop bepalen of je AppleCare+ wil afsluiten. Dit gaat nu een jaar worden als we op de woorden van Bloomberg kunnen afgaan. Zij melden dat het bedrijf aan retail- en de klantenservice heeft laten weten dat de bedenktijd voor het afsluiten van de service wordt verruimd. In eerste instantie geldt dit voor de Verenigde Staten en Canada, maar het ligt in de verwachting dat dit later ook in Nederland gaat gebeuren. “Dit geeft klanten een nieuwe kans om hun devices te beschermen en toegang te geven tot de voordelen van AppleCare+,” staat in de memo naar het personeel.

Apple breidt reparatieprogramma uit

Gisteren kwam Apple al met ander bijzonder nieuws over service. Het breidt zijn reparatieprogramma uit voor zelfstandige winkels. Dit betekent dat ook niet geautoriseerde reparatiewinkels gratis trainingen van Apple kunnen volgen. Ook is het voor hen mogelijk om nu aan de officiële onderdelen te komen voor reparaties. Hiervoor hebben ze dus geen standaardonderdelen meer nodig. Het grote voordeel is dat er meer concurrentie komt, wat wellicht kan leiden tot lagere prijzen. Bovendien kan ook de reparatietijd flink verkort worden. Nu ben je soms een hele tijd kwijt voordat je jouw product weer terugkrijgt. Dit geldt overigens alleen voor reparaties die buiten de garantie vallen.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over AppleCare+. Gebruik jij de dienst van Apple of vind je het totaal geen toegevoegde waarde hebben?

Reacties

3 reacties
  • Profielfoto
    mmww

    Zou erg chill zijn!

  • Profielfoto
    Animotion

    Dit was een aantal jaren gelend heel normaal. Vaak een tweedehands (i)mac gekocht die nog net binnen de 1 jaar garantie zat en er los twee jaar AppleCare bij gekocht. Zakelijk gezien was dat altijd een prima optie. Ik heb, behalve op mijn laatste MacBook Pro, er altijd gebruik van moeten maken voor reparaties aan moederbord of interne schijf en bij iPhone aan lamme home-buttons. Eigenlijk gek dat je ervoor moet betalen, maar als je het als een verzekering ziet die je over een paar jaar uitspreidt valt het eigenlijk wel mee.

  • Profielfoto
    bedenking

    Voor thuis gebruik, heb ik ooit getwijfeld omdat ik de meerwaarde ervan niet inzag. (MacBook Pro) Nu 5 jaar later, ben ik vast en zeker te laat ermee. ik heb wel geen problemen gehad met alle apparaten die van Apple heb.