Eerste reviews: Apple TV+ nieuwkomer Central Park met lof overladen

Door: Thomas Aalderink - 4 reacties
Apple TV+ Central Park
(Afbeelding: Apple)

Vanaf 29 mei staat de nieuwe animatieserie Central Park op Apple TV+. Toch hebben een aantal gelukkig journalisten deze hilarische serie al mogen aanschouwen. De eerste reviews beginnen dan ook online te verschijnen en het lijkt erop dat Apple TV+ een knaller te pakken heeft.

Central Park is een animatieserie gemaakt door Loren Bouchard en dat is ook te zien. De serie lijkt namelijk visueel erg op zijn grootste succes: Bob’s Burgers. Een hilarische serie die in 2017 bekroond werd met de Emmy Award voor Outstanding Animated Program.

Apple TV+ verslaat Netflix

Bob’s Burgers werd gemaakt in opdracht van de Fox Broadcasting Company. Datzelfde geldt ook voor Central Park, maar deze serie bleef op de plank liggen. Omdat bij Apple TV+ een serie zoals deze nog ontbrak, trok de streamingdienst de portemonnee. Hulu en Netflix waren ook in de race om Central Park binnen te halen, maar uiteindelijk werd deze strijd gewonnen door Apple.

Loren Bouchard ging vervolgens samen met Nora Smith en Josh Gad aan de slag. Het eindresultaat is een knotsgekke animatieserie over een groep kleurrijke karakters die een liefde delen voor Central Park. Samen moeten zij zien te voorkomen dat een kleine, en vooral gemene, zakenvrouw het park plat gooit en er flats op zet.

Central Park 100% op Rotten Tomatoes

Naast Loren Bouchard zijn er nog een aantal grote namen verbonden aan dit project. Zo heeft Josh Gad meegeholpen aan het verhaal, schreef hij de muziek en is hij ook te horen in Central Park. Daarnaast zien we in de cast ook Kristen Bell, Stanley Tucci en nog een aantal bekende namen staan. Dit alles bij elkaar schept hoge verwachtingen, maar kunnen die ook waargemaakt worden?

Als je Rotten Tomatoes en Metacritic erbij pakt, lijkt het daar wel op. Op dit moment heeft Central Park een 100% score op Rotten Tomatoes. Dat is op basis van slechts acht reviews, maar het is een goed begin. Op Metacritic zijn vier recensies te vinden en staat de gemiddelde score op 79/100. Opvallend daarbij is dat drie recensente een acht of hoger geven. Alleen Shannon Miller van AV Club is met een 67 wat minder enthousiast.

Er is vooral veel lof voor de verschillende karakters. Ze zijn kleurrijk en gemakkelijk te begrijpen, maar hebben wel de nodige diepgang. Daarnaast zijn de meeste recensenten aangenaam verrast door het musical element in Central Park. Er is een goede balans tussen muziek en dialoog. Daarnaast geeft de Broadway-style precies dat beetje extra drama aan het dagelijkse leven van de karakters.

Apple TV+ scoort met Central Park

Central Park tovert in de eerste minuut een glimlach op je gezicht en die blijft daar ook zitten. Apple TV+ heeft Hulu en Netflix moeten verslaan om deze serie in huis te halen, maar gezien de positieve recensies is dit zeker de moeite waard geweest. Dus mocht je in het bezit zijn van een Apple TV+ abonnement, dan is Central Park zeker het proberen waard.

Central Park staat vanaf 29 mei op Apple TV+. Wil je meer weten over de serie? Lees dan hier ons interview met de makers (Loren Bouchard en Josh Gad) van deze nieuwe serie.