Storing OneMoreThing webserver

29 reacties
Cloudflare melding OMT
Afbeelding: OneMoreThing

Beste bezoeker,

Zoals je wellicht al hebt gemerkt, speelt de webserver, waarop OneMoreThing.nl draait, ons wederom flink parten. Dat resulteert bijvoorbeeld in lang wachten bij het openen van een pagina op de homepage. Ook ons forum is de pineut.

Door de problemen kan het lang duren voordat pagina’s op OneMoreThing.nl openen. Ook kan je af en toe een Cloudflare melding krijgen met foutcodes als 420, 521 of 524, zoals hierboven is te zien. Dat zijn meldingen die erop wijzen dat de server te laat is met het terugsturen van een antwoord of zelfs helemaal niet reageert. Ook je browser kan door de problemen soms zelf al een foutmelding geven, zoals

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

 

Ook problemen op het forum

Ook op het forum spelen de problemen met de webserver ons parten. Buiten het feit dat pagina’s ook hier erg traag laden, is het probleem hier zo mogelijk nog erger. Als je bijvoorbeeld een bericht wil posten, lijkt het erop alsof dat mislukt is. Toch is het bericht in de meeste gevallen gewoon goed naar de server gestuurd.

We verzoeken iedereen vooral om eerst te kijken of je bericht of topic goed is overgekomen. Dat doe je door de pagina gewoon te refreshen (⌘R in Safari). Je hoeft dus niet (meerdere malen) op ‘versturen’ te klikken. Daarmee voorkom je dat een bericht meerdere keren achter elkaar gepost wordt. Scheelt de moderators weer werk om die allemaal weer netjes te verwijderen.

Er wordt aan gewerkt

De problemen zijn bekend en we zijn bezig om hier een permanente oplossing voor te vinden. Zo zijn we bijvoorbeeld bezig om te kijken naar een host die de capaciteit kan bieden die wij vragen. Maar we zijn ook bezig met nieuwe, modernere maar vooral snellere forum software. Dat alles kost helaas meer tijd dan we gehoopt hadden, maar we zijn er echt mee bezig. We zullen je proberen van de ontwikkelingen op de hoogte te houden, hetzij hier en anders in een van de topics op het forum.

Wees dus gerust, de problemen liggen niet aan jouw Mac, iPhone of iPad, maar echt bij ons. We hopen op begrip en vooral geduld van jullie kant. Van onze kant doen we er in ieder geval alles aan om deze vervelende en voor ons uiterst pijnlijke situatie zo snel mogelijk achter ons te kunnen laten.

Wordt vervolgd.