Apple vertelt hoe reparatie en retouren nu werkt

Door: Jelle van Es - 1 reactie
Apple Store Black Friday
(Afbeelding: AFP / Philip Fong)

Door de situatie waar we nu in zitten zijn buiten China alle fysieke Apple Stores gesloten. Dat duurt tot en met 27 maart. Als gevolg daarvan zijn er een aantal dingen nu anders dan normaal. Apple probeert wat duidelijkheid te geven over hoe het nu te werk gaat.

Op de website heeft Apple nu uitleg gegeven over de situatie en de regels die gelden. Hoewel het in deze gaat om de Amerikaanse website, lijkt het er op dat veel afspraken ook gelden voor bijvoorbeeld de Nederlandse situatie.

Apple legt zijn regels rondom sluiting uit

Een belangrijke regel die duidelijk wordt gemaakt in deze periode betreft het retourneren van producten. Normaal gesproken heb je na aankoop van je product twee weken bedenktijd en kun je deze zonder problemen weer terug brengen en je geld krijgen. Nu de winkel dicht is, kan dat niet. Apple komt daarmee de klant tegemoet. Wanneer de winkels weer open gaan, dan heb je na die opening nog twee weken de tijd om dat product terug te brengen. Hoewel er eerder werd gesproken dat deze periode tot en met 27 maart duurde, laat het bedrijf in de vragenlijst nog open wanneer de winkels precies open gaan.

Apple Store Marunouchi
Dit is voorlopig niet aan de orde (Afbeelding: Apple)

Mocht je een product hebben die momenteel in de Apple Store voor reparatie ligt, dan heb je helaas pech. Je kunt hem pas ophalen waneer de winkel weer open is. En de kans is groot dat je daarna ook nog even iets langer moet wachten, want het zou goed kunnen dat de mensen die normaal bezig zijn met de reparatie nu ook thuis zitten. Mocht je een kapot apparaat hebben die gerepareerd moet worden, dan wordt aangeraden om contact op te nemen met de helpdesk om te kijken wat er mogelijk is. Tot slot wil Apple nog laten weten dat alle gemaakte afspraken met de Genius Bar vervallen zolang de winkels dicht zijn en er wordt aangeraden om de afspraak te verzetten.

Wil je meer lezen rondom alle problematiek van het coronavirus en Apple? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.

Reacties

1 reactie
  • Profielfoto
    Laluan

    Gister met Apple gebeld over gebreken aan mijn Apple product. Ze sturen je nu door naar de Apple resellers, zoals Amac.