KPN start met eSIM ondersteuning voor klanten van Simyo

KPN maakt vandaag, via een persbericht, bekend dat het bedrijf start met het ondersteunen van de eSIM. Klanten van dochterbedrijf Simyo kunnen vanaf vandaag gebruik maken van de ondersteuning.
Het gaat dan alleen om Prepaid en Sim Only klanten die in het bezit zijn van een iPhone uit 2018 of 2019. Het maakt in deze dus niet uit of je al klant bent of nog een klant moet worden, de overstap naar de digitale simkaart is vanaf vandaag te maken.
KPN start eSIM ondersteuning
Klanten van Simyo kunnen vanaf vandaag de eSIM bestellen via de applicatie van de digitale provider. Voor nu is dit alleen te doen voor klanten met een Prepaid of een Sim Only abonnement die in het bezit zijn van een iPhone. In het persbericht wordt duidelijk dat alleen modellen uit 2018 en 2019 te gebruiken zijn. Klanten kunnen in de app ervoor kiezen om hun fysieke simkaart direct om te ruilen voor een eSIM. Simyo, het dochterbedrijf van KPN, is de eerste provider in ons land die eSIM ondersteuning biedt voor prepaid klanten.
Op dit moment lopen klanten met een iPhone in bezit voorop, gezien het feit dat de ondersteuning voor Android nog enige tijd op zich laat wachten. Hoelang dat precies is lijkt nog niet bekend te zijn.

In de voetsporen van T-Mobile
Simyo is dan wel de eerste provider in Nederland die eSIM ondersteuning biedt voor prepaid-klanten, maar niet de eerste in het algemeen. T-Mobile begon als eerste grote provider in ons land met de ondersteuning van de eSIM. Dat gebeurde in de zomer van 2019. Kleine providers als Truphone en Voiceworks boden de ondersteuning al langer aan.
KPN lijkt eSIM eerst te testen met dochterbedrijf Simyo, voordat het zelf aan de slag gaat. In het persbericht is te lezen dat KPN alle ontwikkelingen goed in de gaten houdt. Het “volgt de introductie van eSIM bij Simyo op de voet”, zo is te lezen.