Apple wil podcasts inzetten voor de promotie van Apple TV+

Door: Mark Hofman - 1 reactie
Apple TV+ Tim Cook
Bron: Apple

Apple zou de wens hebben om podcasts in te zetten voor de promotie van Apple TV+. Dat is het nieuws dat mensen die bekend zijn met de plannen via Bloomberg weten te melden.

De podcasts in kwestie zouden in verband moeten staan met de programma’s die te zien zijn op Apple TV+, waardoor potentieel publiek meer warm gemaakt kan worden voor de dienst. Het laat wederom zien dat Apple’s ambitie voor entertainment nog steeds groeit.

Apple TV+ promotie in podcasts

Volgens Bloomberg heeft Apple afgelopen zomer contact opgenomen met verschillende podcast-producenten. De partijen zouden het verzoek ontvangen hebben om aan de slag te gaan met een aantal nieuwe idee├źn waarbij de titels van Apple TV+ centraal staan, zo meldt een van de bronnen. Een andere bron laat vervolgens weten dat Apple ook in gesprek is met producenten van de Apple TV+ series om die plannen voor podcasts ook echt uit te voeren.

De promotie door middel van audio zou ervoor kunnen zorgen dat Apple meer mensen naar hun streamingdienst weet te halen, waardoor het ook meer films en series kan gaan produceren. Op dit moment is het aanbod van Apple TV+ schaars en weet het, wat dat betreft, zeker niet te winnen van concurrenten Netflix en Disney. Eerder deze week werden overigens acht nieuwe series, inclusief releasedatum, bekend gemaakt en wist de dienst maar liefst drie Golden Globe nominaties binnen te harken. Jennifer Aniston won een Screen Actors Guild Award voor haar rol in The Morning Show en de nieuwe serie Little America krijgt lovende reacties.

Wat dat betreft weet het bedrijf uit Cupertino wel degelijk waar het mee bezig is met Apple TV+, alleen is er nog zeker ruimte voor verbetering.

De focus op entertainment

De plannen lijken er wel op te wijzen dat Apple de focus op entertainment heeft liggen. Althans, voor een groot deel dan. Nadat het bedrijf zich decennia heeft gericht op het maken van populaire apparaten als de iPhone en de iPad, is er sinds vorig jaar wel een duidelijke wijziging van het plan te zien. Apple investeert miljarden in online diensten die vervolgens extra verkoop weten te genereren uit bestaande klanten. In het meest recente kwartaal waren deze diensten goed voor 12 miljard dollar aan verkoop, maar Apple hoopt daar in de toekomst nog heel veel meer uit te halen.

Door podcasts, waar Apple duidelijk een van de grootste spelers is, in te zetten zou het bedrijf een stap dichter bij dat doel kunnen komen. Al is het natuurlijk nog wel de vraag in hoeverre dit plan ook echt uitgevoerd gaat worden. Tegenover Bloomberg heeft Apple niet gereageerd op de plannen om podcasts in te zetten voor Apple TV+ promotie.

Reacties

1 reactie
  • Profielfoto
    klaas.

    Het zou fijn zijn als je het TV+ nieuws zouden melden, bijv. mailing list voor abonnees.

    En ja, die nieuwe series, er moet vast wel iets voor mij bij zijn.