Apple start inruilprogramma voor Smart Battery Cases iPhone XS en XR

Door: Wesley Akkerman - 0 reacties
Smart Battery Case vraagt om iOS 13.2 update
Bron: Apple

Apple heeft een inruilprogramma opgezet voor de batterij-hoesjes die eerder gelanceerd zijn voor de iPhone XS en de iPhone XR. Heb je een Smart Battery Case voor één van deze twee smartphones gekocht? Dan kom je in aanmerking voor een nieuwe versie zonder problemen.

Apple geeft aan dat units die tussen januari 2019 en oktober 2019 zijn verkocht, problemen kunnen vertonen met het opladen van de iPhone in het hoesje. Het kan zijn dat het hoesje slechts gedeeltelijk de iPhone oplaadt wanneer je hem ondertussen ook oplaadt via de oplaadkabel of dat de iPhone in kwestie helemaal niet opgeladen wordt. Mocht je de problemen herkennen, dan kun je nu gratis een vervangend product aanvragen bij Apple.

Problemen met Smart Battery Case iPhone XS en XR

Het inruilprogramma geldt dus in feite voor het grootste deel van de eigenaars met zo’n Smart Battery Case voor de iPhone XS en iPhone XR, en hetzelfde geldt voor het batterij-hoesje voor de iPhone XS Max. Zolang het hoesje in de hierboven genoemde periode verkocht is, kun je een nieuwe versie aanvragen.

Klik/tap voor groter (Afbeelding: Apple)

Apple laat verder weten dat gebruikers zich geen zorgen hoeven te maken over andere problemen. Het is niet zo dat de accu’s spontaan in de brand kunnen vliegen. Er kleven dus geen risico’s aan wanneer je niet meteen actie onderneemt en een vervangend model aanvraagt. Mocht dat wel het geval zijn, dan had Apple een verplichte teruggeef-actie opgezet, in plaats van dit vrijwillige inruilprogramma.

Zo krijg je een nieuwe

Om je nieuwe Smart Battery Case in ontvangst te kunnen nemen, dien je contact op te nemen met een officieel verkooppunt van Apple of een afspraak te maken in de Apple Store. In het online geplaatste ondersteuningsdocument vind je daar meer informatie over.

Apple geeft aan dat de ingestuurde units getest worden, om te verifiëren of er daadwerkelijk problemen mee zijn, maar laat nu niet expliciet weten dat alleen kapotte units vervangen worden. Mocht je batterij-hoesje dus nog geen kuren vertonen, dan doe je er goed aan dat ding alsnog op te sturen. Zo neem je even het zekere voor het onzekere; in het ergste geval krijg je je hoesje terug, maar dan weet je wel dat er geen problemen zijn.

Reacties

0 reacties