Jelle van Es
Jelle van Es Nieuws 19 september 2019

Meeste Apple Watch-consumenten zijn nieuwe klanten

Waar de meeste mensen die op dag één een nieuwe iPhone aanschaffen dat meestal doen in de vorm van een upgrade, daar zien we bij de Apple Watch-consumenten een ander soort gedrag. Volgens CNBC stelt Apple dat van de hoeveelheid consumenten die een nieuwe Apple Watch aanschaffen, zo’n zeventig procent niet eerder een Apple Watch heeft gehad. Daarmee is het een markt die vooral draait om mensen die eenmalig een smartwatch aanschaffen.

De Apple Watch is vooral voor nieuwkomers

Tegelijkertijd zijn er dus wel 30 procent van de consumenten die een upgrade scoren. En voor hen die de eerste Apple Watch hebben gehad en nu een nieuwe smartwatch halen, snap ik het wel. Het eerste model was iets te grof en kon nog niet zoveel als de latere modellen. Tegelijkertijd is het wel nog altijd zo dat het eerste model goed werkt en nog altijd ondersteund wordt wanneer het aankomt op de nieuwe updates. Dus wat dat betreft hoef je ook nog niet zo zeer een upgrade te doen.

Klik/tap voor groter.

Daarnaast is het zo dat de markt van de smartwatch nog altijd in zijn kinderschoenen staat. Er zijn steeds meer interessante modellen, maar het must-have gehalte is niet zo groot in vergelijking met een iPhone of een iPad. Ikzelf gebruik de Apple Watch voornamelijk om me dagelijks te motiveren om van mijn luie reet af te komen en te gaan sporten. Daarnaast is het handig als ik bepaalde notificaties er op krijg, zodat ik daarna zelf kan bepalen of ik mijn iPhone er gelijk bij pak om te antwoorden of het op een later moment doe. Daardoor zit ik minder vaak naar mijn iPhone te graaien.

Vanaf morgen kun je de Apple Watch Series 5 en dat lijkt een mooie nieuwe upgrade te gaan zijn. Het is interessant om te zien of de markt volgend jaar nog altijd bestaat uit voornamelijk nieuwkomers of dat de Series 5 een goede reden is om een upgrade door te voeren.

Reageer op artikel:
Meeste Apple Watch-consumenten zijn nieuwe klanten
Sluiten