KPN zet opdoeken XS4ALL door, ondernemingsraad is boos

Door: Jelle van Es - 9 reacties
XS4All
Bron: ANP LEX VAN LIESHOUT

KPN blijft bij zijn beslissing om het merk XS4ALL op te heffen, ondanks bezwaren van personeel en klanten van die internetprovider. Dat hebben leidinggevenden van XS4ALL laten weten aan de ondernemingsraad van de KPN-dochter, zo laat het telecombedrijf weten.

XS4ALL lijkt toch te gaan verdwijnen

XS4ALL moet opgaan in KPN. De ondernemingsraad is tegen, omdat het negatief zou zijn voor KPN, XS4ALL en de klanten. KPN koerst nu af op een confrontatie met XS4ALL, zegt de ondernemingsraad. “Dit lijkt een onverantwoord besluit en kan voor de gehele KPN-groep slecht uitpakken”, zegt Daan Willems van de or. “We zullen de argumenten van de bestuurder tot ons nemen en bepalen wat onze vervolgstappen zullen zijn. Op dit moment sluiten we niets uit.”

XS4ALL
Afbeelding: XS4ALL

De ondernemingsraad liet eerder weten een stap naar de rechter te overwegen. “We denken dat we goede argumenten hebben mocht het zover komen”, zegt Willems. De or wil mogelijk een onafhankelijk onderzoek naar vermeend wanbeleid afdwingen. Doorgaans hebben ondernemingsraden dit recht niet, maar bij XS4ALL is dit rond de overname door KPN wel zo geregeld.

KPN vindt dat klanten beter zijn geholpen met dienstverlening onder één dak. Volgens het telecomconcern is het besluit XS4ALL als merk te laten verdwijnen zorgvuldig genomen. Het bedrijf verwacht dat klanten XS4ALL op zijn vroegst in de tweede helft van volgend jaar naar KPN worden overgeheveld. De provider heeft enkele honderdduizenden klanten.

Eerder werd al min of meer duidelijk dat KPN maling had aan de ondernemingsraad. Die laatste stelde dat KPN wanbeleid voerde en als reactie daarop liet KPN weten het samen te willen oplossen. Nu lijkt daar dus een streep doorheen te zijn getrokken en lijkt KPN puur zijn eigen route te willen volgen. Of dit nog gevolgen gaat hebben voor de eerdere berichten van een rechtszaak, dat is niet helemaal duidelijk. Dit zal vast niet het laatste bericht zijn hierover.

Bron: ANP

Reacties

9 reacties
  • Profielfoto
    gtabak

    De arrogantie ten top, typisch KPN.

    Het gaat niet om de inhoud, de feiten of de klanten, maar gewoon om “macht”.

    Als dit gaat gebeuren ben ik weg bij XS4ALL (en ik ben een abonnee sinds het begin).

  • Profielfoto
    Dutch Viking

    @gtabak: Volstrekt mee eens, ook ik ben XS4ALL-deelnemer en ga absoluut weg als dit onzalige plan doorgaat. Ik volg Kirsten Verdel en haar groep.

  • Profielfoto
    Rolf

    Mooi. Het enige wat ik nu nog wil weten: veranderen de xs4all email adressen in kpn emailadressen? Dan ben ik gelijk weg.

  • Profielfoto
    imar

    Gatver!

  • Profielfoto
    bartb112

    Geheel onbelangrijk, welke naam mijn internet verbinding heeft, als deze stabiel is mag die ook best kon heten of ziggo.

  • Profielfoto
    Hans de Wolf

    Als het zo doorgaat ben ik ook van plan om dat over te stappen naar “Xs4all plan B”.

    Een tip voor iedereen die met zijn email adres zit: neem een eigen domein voor een paar tientjes. Ik heb dat gedaan nadat de provider Knoware stopte. Nu is mijn domein zo ingesteld dat de mail in de mailbox bij Xs4all terecht komt, maar mijn xs4all adres geef ik niet aan de buitenwereld. Als ik overstap hoef ik maar één instelling te veranderen om hetzelfde email adres te koppelen aan een andere provider – de buitenwereld merkt daar niets van.

    Je kunt nu alvast een eigen domein openen dat doorstuurt naar de XS4all mailbox, en je contacten informeren over het nieuwe adres in je eigen domein (je bent dan via beide adressen bereikbaar). Bij een overstap weg van KPN wordt het dan geen haastwerk om iedereen snel te informeren over de verandering …

  • Profielfoto
    puccini

    KPN gaat er maar vanuit de de XS4All klanten gewoon overstappen naar KPN.

    Lijkt me sterk !

  • Profielfoto
    Ziegler

    Mij niet. Ik denk dat er maar weinigen de moeite nemen om over te stappen. Waarom zou je? Of naar wie? Ziggo?

  • Profielfoto
    Jurriaan

    Xs4all kan toch zelfstandig verder. Bij voorkeur voordat kpn de stekker er uittrekt. Of de klanten nu weggaan voordat of nadat maakt voor kpn niet uit, weg gaan ze toch..Dat klanten vertrekken heeft het stoppen van Telfort al uitgewezen.