Bezwaar ondernemingsraad XS4ALL verworpen door KPN

Door: Mark Hofman - 10 reacties
XS4All versus KPN
(Bron: Lex van Lieshout / ANP)

Het management van KPN en XS4ALL zijn het niet eens met de bezwaren die de ondernemingsraad (or) van het laatste bedrijf heeft geuit tegen het opheffen van het merk XS4ALL. Met name de kritiek van het inspraakorgaan dat XS4ALL verwaarloosd is, valt slecht bij de bestuurders. Ook menen zij de or uitvoerig en zeer zorgvuldig te hebben geïnformeerd over de voorgenomen integratie van de internetprovider in moederbedrijf KPN.

KPN verwerpt bezwaar ondernemingsraad XS4ALL

KPN stelt dat de personeelsvertegenwoordiging geen reden heeft om “aan juist beleid te twijfelen” en dat er al helemaal geen sprake is van wanbeleid. De or zei vorige week dat de plannen van KPN “onvolledig, gehaast en rommelig” zijn. Ook meende het medezeggenschapsorgaan dat er geen goede redenen zijn om het winstgevende XS4ALL op te nemen in KPN. Ook klanten van de internetprovider zijn het niet eens met de wijziging.

KPN houdt vast aan de geplande integratie. Het telecombedrijf wil zich “volledig blijven inzetten om dit samen met de or op te lossen”.

ANP

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    Rolf

    Ben heel benieuwd of dit een kostbare vergissing van KPN gaat worden. Gaan er veel mensen weg bij XS4ALL? Heb zelf paar keer op het punt gestaan (koper inruilen voor glas bijvoorbeeld), maar eigenlijk waren de grootste bezwaren het wegvallen van de jarenlang gebruikte xs4all email adressen van de hele familie. Als die ook gaan verdwijnen, dan is elke drempel weg om te verkassen

  • Profielfoto
    polansky

    Dit gaat een kostbare vergissing worden.

    Wij zullen ongetwijfeld niet de enige zijn die na het opdoeken van XS4all KPN in zijn volledigheid gedag gaat zeggen.

    Tijd dat XS4all ‘plan B’ in werking gaat stellen.
    Het hele gesol is al veel te lang aan de gang nu.

  • Profielfoto
    iMac Lover

    Ik heb bijna vijfentwintig jaar bij PTT / PTT Telecom enna de beursgang bij KPN gewerkt

    KPN is van een redelijk gezond bedrijf helemaal kapot gereorganiseerd

    Dat begon al rond 1990 toen Ben Verwaaien met zijn grootsheid waanzin International allianties aanging in bijvoorbeeld  Unisource een Samenwerkingsverband van PTT Telecom, Spanisch telefonica en Zweeds Telecom

    Het telefonie netwerk bestaande uit telefooncentrales bestaat niet meer. Waardoor duizenden banen verloren gingen. Maintaining Switchboards. Het is anno 2019 een all IP netwerk bestaande uit switches ( TCP / IP protocol )

    Midden jaren negentig deed internet zijn intrede in Nederland, Andere banen werden er geschapen, de digitalisering deed zijn intrede met 5ESS waar al glasvezel werd toegepast , analoge centrales werden uitgefaseerd,.

    Velen raakten overcompleet, waaronder de jongens en meisjes van bouw. Het projecteren en herinzetten van apparatuur. USW Und So Weiter

    De liberalisering van de telefoonmarkt deed zijn intrede. Semafoons werden vervangen door mobieltjes.

    De toenmalige directies hebben KPN omgetoverd van een sociaal bedrijf naar een Amerikaans bedrijf met een Amerikaanse afreken cultuur. Niet de medewerkers stonden centraal maar de aandeelhouders. Ik en mijn collega’s moesten vroeger binnen 24 uur een telefonie storing oplossen. Ook in het weekend. De klant abonnee stond centraal.

    Tegenwoordig staat de klant allang niet meer centraal. In het weekend worden jullie maar ook ik niet meer geholpen met een internet / telefonie / interactieve TV storing

    Ooit was een aandeel KPN Fl 125

    KPN is de klant uit het oog verloren, lang! Al heel lang. En de OR binnen KPN mag voor spek en bonen af en toe wat van zich laten horen

    Dit las ik net op tweakers.net

    Aankomend directeur KPN ontkent handel met voorkennis bij Proximus
    Proximus-ceo Dominique Leroy ontkent te hebben gehandeld met voorkennis bij de verkoop van aandelen. De aankomend directeur van KPN verkocht vorige maand voor 285.000 euro aan aandelen, nog geen maand voordat ze haar vertrek naar KPN aankondigde.

    Leroy claimt in een statement dat ze op het moment dat ze besloot aandelen te verkopen nog niet wist dat ze zou vertrekken. “Ik was in bespreking over de hernieuwing van mijn contract met Proximus en had enkele gesprekken met verschillende externe partijen, waaronder KPN”, aldus Leroy. Ze kondigde afgelopen donderdag aan directeur van KPN te gaan worden.

    De Belgische beurswaakhond FSMA kondigde een dag later aan te gaan onderzoeken of zij heeft gehandeld met voorkennis toen ze de aandelen ter waarde van 285.000 euro verkocht. Vakbonden eisten haar onmiddellijke vertrek, omdat er sprake zou zijn van een breuk van vertrouwen.

    Leroy houdt vol dat ze te goeder trouw heeft gehandeld. “Het was al meerdere maanden dat ik graag mijn aandelen wenste te verkopen maar dit mocht niet. Ik begrijp dat de timing achteraf gezien de perceptie kan wekken dat ik dit deed juist voor en omwille van mijn vertrek.” Leroy begint op 1 december bij KPN. Voor die tijd wil ze nog een reorganisatie doorvoeren bij Proximus.

  • Profielfoto
    Ludo

    Er zijn gewoon teveel gestoorde hufters in topposities gemanoeuvreerd.

    Tijd voor singulariteit ;-S

  • Profielfoto
    Planeten Paultje

    Het zal in ieder geval een gang naar de rechter worden denk ik. Ben benieuwd…….

  • Profielfoto
    Jakko Westerbeke

    Rolf op 9 september 2019 16:19
    eigenlijk waren de grootste bezwaren het wegvallen van de jarenlang gebruikte xs4all email adressen van de hele familie. Als die ook gaan verdwijnen, dan is elke drempel weg om te verkassen

    Het lijkt me sterk dat die adressen, of XS4ALL-homepages, ophouden te werken: KPN zal gewoon de domeinnamen houden, maar ze omleiden naar kpn.nl, lijkt me. Anders wordt het één grote puinhoop voor iedereen die vergeet op álle plekken waar zijn of haar XS4ALL-adres bekend is, de wijziging door te geven.

  • Profielfoto
    Yosemite

    Inderdaad, die e-mailadressen blijven gewoon bestaan. Is ook zo gegaan met andere ter ziele gegane providers zoals Het Net, Planet, Tiscali, World Online, Euronet, Demon, enz, enz.

  • Profielfoto
    fredtreebusch

    Ik ben al vertrokken bij XS4ALL.  Ik heb slechte ervaringen met KPN. Bij XS4ALL kreeg ik de support op niveau.

    Geen vertrouwen in KPN…..

    Zeer slechte beslissing om XS4ALL te laten vallen…..

  • Profielfoto
    Wammesonline

    Tijd voor plan B waar gelukkig achter de schermen al hard aan gewerkt wordt. KPN onderschat de trouwe klantenkring van XS4ALL denk ik.

  • Profielfoto
    apple-man

    IK zeg je dat KPN een Grote fout begaat. Als zei besluiten om XS4ALL stop te zetten. Dat gaat hun een groot deel van hun XS4ALL kosten. Ik heb namelijk heel strek de indruk dat KPN geen zak om hun klanten geeft. Wat kan het hun ook schelen als straks de helft van de XS4ALL overstapt naar een niet KPN provider. Als hun maar kosten kunnen besparen. Daarbij vertrouw ik die club voor nog geen 5 cent aan gezien zei ons all zeker twee keer hebben proberen op te lichten. XS4ALL is onderhand een van de beste providers van Nederland en die gaan ze nu moedwillig de das om doen. Alleen maar omdat zei denken dat ze hierdoor meer geld kunnen verdienen.