Apple Watch krijgt officieel reparatieprogramma voor barsten in het scherm

Door: Mark Hofman - 5 reacties
Apple Watch lifestyle
Afbeelding: Pixabay

Een aantal Apple Watch modellen hebben last van een “zeer zeldzaam” en opvallend probleem. Bij de desbetreffende modellen ontstaan er spontaan scheurtjes in het scherm, die zich volledig rondom het display kunnen verspreiden. Apple erkent het probleem en start een reparatieprogramma voor de getroffen modellen.

Reparatieprogramma Apple Watch voor opvallende scheurtjes

Wie in het bezit is van een 38mm of een 42mm variant van de Series 2 of Series 3, kan te maken krijgen met een uiterst bijzonder probleem. Volgens Apple zijn er namelijk een aantal “zeer zeldzame gevallen” waarbij er een barst kan ontstaan in het display van de smart watch. Het gaat dan om een scheurtje in de gebogen randen van het scherm. Dit scheurtje kan beperkt blijven tot een klein deel van het scherm, maar kan ook helemaal doortrekken tot een grote kring. Het probleem zag hier en daar al het daglicht op social media, maar wordt nu dus ook officieel erkent.

“Apple heeft ondervonden dat, in zeer zeldzame gevallen, het mogelijk is dat er een scheur ontstaat in de randen van het scherm van de aluminium modellen van de Apple Watch Series 2 of Series 3. De barst kan aan de ene kant van het scherm beginnen en vervolgens uitbreiden rondom het gehele display, zoals op onderstaande afbeeldingen te zien is.”

Klanten die in het bezit zijn van zo’n desbetreffende Apple Watch kunnen terecht bij de producent uit Cupertino. Het bedrijf heeft een gratis reparatieprogramma geïntroduceerd voor de aluminiumversies van de 38mm en 42mm varianten van de Series 2 en Series 3. Wie beschikt over een smartwatch met zo’n probleem kan dus contact opnemen met Apple Support en langsgaan bij een officiële Apple-winkel of een andere Apple Authorized Service Provider. Hou er wel rekening mee dat je de smartwatch maximaal drie jaar geleden aangeschaft moet hebben.

Reacties

5 reacties
  • Profielfoto
    Alexander

    Als toevoeging nog dat het inderdaad or 3 jaar na aankoop is of 1 jaar vanaf het moment van introductie van het reparatie programma;)

  • Profielfoto
    BBelmans

    Al 2x meegemaakt met mijn Apple Watch S2. Telkens dikke som geld kunnen betalen. Terug betalen zullen ze wel niet doen….

  • Profielfoto
    GoeieDag

    @BBelmans: al twee keer meegemaakt buiten de 2 jaar garantie?

    Mocht het kloppen wat je zegt, dan is er een goede kans dat je je geld automatisch terug krijgt, of terug kunt eisen. Dat hebben ze o.a. gedaan bij de MB Air’s met een foute SSD waar je zelf voor een reparatie had betaald, en bij iPhone’s waar je de accu bij Apple had laten vernieuwen voor meer dan €29.

  • Profielfoto
    wimbers

    Zijn er fotos van het probleem? Ik geb een scheur in de rand en geen idee hoe die er in is gekomen 🤷🏼‍♂️

  • Profielfoto
    Gio

    @wimbers, via de link kom je op de Apple site terecht waar een tweetal plaatjes staan vermeld.