‘NPO wil uit gezamenlijke streaming­dienst NLZIET stappen’

Door: Raymon Mens - 46 reacties
NLZiet NPO Start
Afbeelding: NLZIET, montage: OMT

Nederland beschikt sinds 2014 over NLZIET. Een unieke samenwerking tussen de NPO en commerciële televisiezenders waardoor je via één streaming­dienst alles van NPO, RTL en SBS terug kunt kijken. De NPO wil echter uit die samenwerking stappen.

Dat meldt het blog Nederlands Medianieuws op basis van een gelekt document over de toekomst van NPO Start. De omroep heeft een vrij complete eigen variant op uitzending gemist waar je programma’s terug kunt kijken. Tegen betaling kan dat zelfs zonder reclame en kun je complete seizoenen van series bekijken.

NPO Start belangrijker dan NLZIET

Een werkgroep binnen de NPO is van mening dat er minder met de commerciële zenders samengewerkt moet worden. Het uitbouwen van een eigen platform zou belangrijker zijn dan de samenwerking met de commerciëlen dienen. Er zijn plannen om voordelen voor abonnees van NPO Start (Plus) uit te rollen die niet naar NLZIET komen. Denk aan het vooruit kijken van programma’s die later op de avond pas uitgezonden worden.

Minder samenwerking met de commerciële zenders is opmerkelijk te noemen. De wens van Arie Slob, de minister voor Media, is juist een bredere samenwerking met private omroepbedrijven, maar de NPO staat daar duidelijk anders tegenover. In het adviesrapport staat dan ook dat NLZIET van NPO, RTL Nederland en Talpa Network geen grote toekomst heeft voor het Nederlandse medialandschap en de NPO zou moeten overwegen eruit te stappen.

NLZIET Apple TV
NLZIET op de Apple TV – Klik/tap voor groter. Screenshot: OMT/Raymon Mens

Prominenten staan achter plan

Er zijn plannen om NPO Start te laten evolueren tot een bredere portal die een belangrijke bijdrage moet gaan leveren in het terugdringen van de versnippering bij de diverse omroepen. Omroepverenigingen plaatsen nu content op verschillende plekken, zonder naar NPO Start te verwijzen. Dat moet veranderen en de eigen streamingdienst speelt daar een sleutelrol bij.

Het gaat vooralsnog om een niet-bindend advies. Desalniettemin worden de plannen door een groot aantal prominenten gedragen. Onder andere Frans Klein (directeur Video NPO), Mezen Dannawi (manager NPO Start/NPO Start Plus), Nico Rijkhoff (directeur publiek & marketing NPO) en Giny Mutsaers (manager policy & finance NPO) zijn aan boord.

Reacties

46 reacties
  • Profielfoto
    kipsaté

    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    …die een belangrijke bijdrage moet gaan leveren in het terugdringen van de versnippering …

    En dus kiezen we voor een vorm die de boel weer volledig versnippert.;)

  • Profielfoto
    Ruwepit

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25
    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Want? Prachtige oneliner maar ben altijd benieuwd welke argumentatie erachter zit

     

  • Profielfoto
    Pivni Pes

    Ruwepit op 26 augustus 2019 16:29

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25
    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Want? Prachtige oneliner maar ben altijd benieuwd welke argumentatie erachter zit

     

    De (s)linkse dikke vinger in de zwarte pieten pap bijvoorbeeld.

    Televisie moet niet door geloof of politiek worden gemanipuleerd, net als scholen trouwens.

  • Profielfoto
    Eddy Krikke

    Doordat je nu alles bij nlziet kunt zien heb ik nlziet. Als NPO verdwijnt uit nlziet neem ik ook geen nlziet meer maar ik stap zeker niet over naar npo start.

  • Profielfoto
    iAmRenzo

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25
    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Goede onderbouwing ook!

    Ik ben erg blij met de NPO. Ik kijk al jaren geen commercieel meer. Ik zou het nog steeds wel gaaf vinden als alle publieke omroepen in Europa hun krachten zouden bundelen in een streaming platform. Er worden zoveel mooie dingen gemaakt. Heb je gelijk ook een Europees product.

  • Profielfoto
    Yosemite

    Pivni Pes op 26 augustus 2019 16:45
    De (s)linkse dikke vinger in de zwarte pieten pap bijvoorbeeld.

    Televisie moet niet door geloof of politiek worden gemanipuleerd, net als scholen trouwens.

    Nee, die moet gemanipuleerd worden door adverteerders zoals bij de commerciële omroepen 😉

    De publieke omroep is geen Noord-Koreaanse staatstelevisie. De politiek houdt zich niet bezig met de inhoud van programma’s. De opzet van de publieke omroep is alleen wel zeer achterhaald en komt uit een sterk verzuilde tijd. Al die omroepen met hun leden mogen van mij opgeheven worden, dat is een volstrekt overbodige tussenlaag geworden want ze maken zelf ook niks, alles wordt door derden gemaakt, ook hun eigen programma’s. Richt het maar in zoals de BBC.

  • Profielfoto
    Melle

    @iamrenzo – prachtig idee!!! Het beste van alle openbare omroepen, vertaald in alle Europese talen , in 1 Europees product. Prachtig idee. Europa +

  • Profielfoto
    Sugar and Cream

    Lekker veel Apple nieuwe weer op een Apple-minded site.

  • Profielfoto
    MJNZ

    @Sugar and Cream.. hou je mond jij zeiksnor! Jemig! NLziet wordt veel gebruikt door Apple TV gebruikers omdat we een app willen om tv te kijken! NL ziet geeft  ons die! Dus dit staat zeker in verbinding met Apple minded gebruikers!

  • Profielfoto
    TeeJay

    Als ik iets op TV kijk doe ik dat via NLZiet, zou mooi zijn als dat behouden blijft aangezien het prima voorziet in de ‘TV’ behoefte zonder tradionele TV.

    Het wordt vooral tijd dat de NPO aan een open platform gaat werken aangezien het een publieke! omroep is…

  • Profielfoto
    iMac Lover

    Ik heb gisteren naar zomergasten gekeken op NPO2

    je moet er toch niet aan denken, dat een dergelijk programma via RTL wordt uitgezonden

    Met elke vijftien minuten een plas pauze als gevolg van die opdringerige reclame

    De NPO moet gewoon blijven ook al wordt er op één middag drie keer koken met omroep MAX uitgezonden

    Groet

     

     

  • Profielfoto
    MacDon

    NPO moet er echt in blijven wil nlziet relevant blijven. Kijk nauwelijks naar de commerciële zenders maar voor wat ik er van meepak is het me dat wel waard.
    NPO moet ondertussen gewoon terug naar twee goede en onderscheidende kanalen.
    Als ik kijk naar 3opReis denk ik toch even, dat doen ze van ons belastinggeld (en voegt zo weinig toe aan wat er al op internet te vinden is). Nee, NPO mag wat mij betreft terug naar 2 goed gevulde zenders.

  • Profielfoto
    Annanar

    Het zou een uitkomst zijn als die Channels functie in de TV-app ook in Nederland actief was. Dan kon je gewoon de NPO toevoegen en eventueel soortgelijke omroepen zoals VRT.

  • Profielfoto
    Joid

    @Pivni Pes Wauw, op 26 augustus al de Zwarte Pietendiscussie starten? Echt, wauw.

    Overigens heeft die discussie niets met politiek te maken (het wordt gepolitiseerd, dat is iets anders). Hooguit met het geloof in de Sint. Maar dan spreek jij jezelf weer tegen.

  • Profielfoto
    marchi

    Yosemite op 26 augustus 2019 17:11

    Pivni Pes op 26 augustus 2019 16:45
    De (s)linkse dikke vinger in de zwarte pieten pap bijvoorbeeld.

    Televisie moet niet door geloof of politiek worden gemanipuleerd, net als scholen trouwens.

    Nee, die moet gemanipuleerd worden door adverteerders zoals bij de commerciële omroepen 😉

    De publieke omroep is geen Noord-Koreaanse staatstelevisie. De politiek houdt zich niet bezig met de inhoud van programma’s. De opzet van de publieke omroep is alleen wel zeer achterhaald en komt uit een sterk verzuilde tijd. Al die omroepen met hun leden mogen van mij opgeheven worden, dat is een volstrekt overbodige tussenlaag geworden want ze maken zelf ook niks, alles wordt door derden gemaakt, ook hun eigen programma’s. Richt het maar in zoals de BBC.

    Er wordt hier wat afgeroeptoeterd. NPO bekend volgens mij geen kleur en idd als je het aan de commerciële overlaat…. ik heb daar nog nooit een kwaliteitsprogramma kunnen ontdekken. Eens dat de NPO enigszins verouderd is maar van verzuiling is nauwelijks nog sprake sinds het samenvoegen  van de omroepen in NPO 1,2 en 3.

     

  • Profielfoto
    marchi

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25
    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Zo zo en waarom?

  • Profielfoto
    Pete.Z

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25

    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Vast ook zo’n sticker op zijn auto met “NOS = fake news”

  • Profielfoto
    Ruwepit

    @Pivni Pes, goed dat je even uitlegt wat kipsate bedoeld…tenminste, daar ga ik gemakshalve maar even vanuit.

    Laat mij maar liever kijken naar Keuringsdienst van Waarde dan naar zo’n gesponsorde vreetprogramma van de commerciëlen waar allerlei Jumbo zooi voorbij komt wat niet te vreten is. Maar natuurlijk is wat te vinden van welk programma ook maar geheel overgelaten worden aan de grappen en grollen van die commerciëlen lijkt me nu niet echt de oplossing.

  • Profielfoto
    Rene van den Abeelen

    Tegen betaling kun je zonder reclames terugkijken.

    Hahaha: programma’s die zijn gemaakt van jouw belastinggeld en eventuele lidmaatschapscontributie.

    Bij de publieke omroep.

    En dan mag je nòg een keer betalen als je ze zonder reclame wil zien.

    Hoe krankzinnig kan het?

  • Profielfoto
    gipsman

    Sinds de start van de commerciëlen in BE ( vtm, vitaya, etc) heb ik nooit naar die zenders gekeken, al betaal ik er wel voor. ‘The slime oozing out of your tv set’ (F. Zappa). Maar de publieke omroep ( hier dus Vrt> vrtnu) moet zijn app wel op orde krijgen… en naar appletv brengen.

  • Profielfoto
    Sugar and Cream

    Ik bedoelde eigenlijk dat er maar 1 nieuw artikel is bijgekomen, niet dat dit artikel niet op een Apple-minded site thuishoort.

  • Profielfoto
    bozz

    Yosemite op 26 augustus 2019 17:11

    Pivni Pes op 26 augustus 2019 16:45
    De (s)linkse dikke vinger in de zwarte pieten pap bijvoorbeeld.

    Televisie moet niet door geloof of politiek worden gemanipuleerd, net als scholen trouwens.

    Nee, die moet gemanipuleerd worden door adverteerders zoals bij de commerciële omroepen 😉

    De publieke omroep is geen Noord-Koreaanse staatstelevisie. De politiek houdt zich niet bezig met de inhoud van programma’s. De opzet van de publieke omroep is alleen wel zeer achterhaald en komt uit een sterk verzuilde tijd. Al die omroepen met hun leden mogen van mij opgeheven worden, dat is een volstrekt overbodige tussenlaag geworden want ze maken zelf ook niks, alles wordt door derden gemaakt, ook hun eigen programma’s. Richt het maar in zoals de BBC.

    Ik wilde ook zoiets schrijven, tot ik deze reactie zag!

    Dus, geheel mee eens!

  • Profielfoto
    Pivni Pes

    Noord Korea is te veel van het goede, maar een aantal jaar op rij wordt er al gekeken wat de NPO gaat doen met sinterklaas verhaal en dit wordt dan als maat genomen. Ik ben niet links of rechts en zeker geen Bidet aanhanger of Trump populist. Maar het schiet gewoon teveel door met het gezeik, en dat irriteer me. Maar in Nederland mag je dat niet zeggen want je wordt gelijk in een vakje gepropt en dat is jammer. Maar inderdaad, het alternatief voor de NPO is de commerciële kant wat ook niet alles is, wellicht kijk ik daarom nooit TV.

  • Profielfoto
    Vaagstra

    1. De NPO is misschien net geen Noord-Koreaanse staatstelevisie maar wel Nederlandse staatstelevisie. Dat is bijna of net zo erg maar dat terzijde. 2. De NPO wrijft met deze wéér nieuwe koers in een vieze vlek. Opnieuw. Geen idee, geen visie daar.

  • Profielfoto
    Remko

    Jammer
    Het is gewoon jammer dat wij als consument telkens moeten zoeken waar welke content wordt uitgezonden.
    Eigenlijk is het ‘uitzend kanaal’ niet meer interessant de afrekening moet gewoon net als Spotify of Apple music per gekeken content worden betaald

  • Profielfoto
    Elduderino

    Kortom uit commercieel oogpunt wil men minder samenwerken met commerciële zenders.

    NLZIET zal voor de NPO wel minder aantrekkelijk zijn dan NPO Start.

  • Profielfoto
    nnsa

    Wat ik nog nergens heb gelezen, zijn de verschillen tussen de NPO-content van NLziet en die van NPOstart. NLziet heeft dit veel beter voor elkaar dan NPOstart, met name op vakantie. Content kan je wel bekijken op NLziet, maar op NPOstart krijg je bij dezelfde content een (fout)melding dat je niet kan kijken in de eu wegens rechten. En als je het allemaal ‘legaal’ wil doen, zonder VPN, dan blijft dit ook zo. Verder heeft NPOstart zitten slapen in het begin en is NLziet er met de Poleposition vandoor gegaan en terecht.

  • Profielfoto
    Tee Loo

    NPO is prima en een verademing ten opzichte van de commerciëlen.

    Wel mag de organisatie vernieuwd worden. BBC idd. Mooi voorbeeld.

     

     

  • Profielfoto
    csteelooper

    Iedereen die hier vind dat de BBC een mooi voorbeeld is voor de NPO moet even het Engelse nieuws gaan volgen En dan het liefst zo’n 5 jaar geleden beginnen. De BBC is reclamevrij en kent geen verzuiling (prima!). Maar dat houdt in dat er, als je het bestel naar voorbeeld van de BBC zou herinrichten, met alle complicaties die daarbij komen:

    1) de nieuwe NPO verantwoordelijk wordt voor het innen van Kijk en Luistergeld (dat zal dan weer terugkomen, want dat is er in het Britse model ook, in de vorm van een TV Licence, waarvoor je per maand, per kwartaal of per jaar kunt betalen. Ben je over 75 jaar oud en heb je een laag inkomen, dan kun je in aanmerking komen voor een ‘Free TV Licence’, wat inhoudt dat je dan als kijker niet betaalt. Dat doet de BBC voor je. Dit geldt ook voor mensen met een handicap, ongeacht leeftijd. Nu wil de Britse Politiek de doelgroep voor een Free TV Licence gaan uitbreiden naar álle 75-jarigen. Eén van de topmensen binnen de BBC heeft geopperd dat dit mogelijk zal leiden tot het sluiten van een of meerdere kanalen, mogelijk BBC2 en/of BBC Radio 5 Sports Extra.

    2) Het systeem voor TV Licensing zoals dat in de UK is opgezet, en waarvoor de BBC sinds 5 jaar volledig verantwoordelijk is, leidt, als we het volledig zouden overnemen, tot een veelvoud aan geoblocking van wat we nu zien. Officieel kun je buiten de UK niet één programma terugkijken (afgezien van journaals); niet van de BBC noch van de andere publieke omroep ITV. Dit heeft in de lezing van de BBC te maken met rechten, maar in werkelijkheid speelt TV Licensing een grote rol. Houd in dit alles rekening met het feit dat de BBC het voor elkaar heeft gekregen dat ook VPN-verbindingen actief mogen worden geblokkeerd. Daarvoor mogen alle gangbare methodieken worden ingezet. Het is mede hierdoor dat (op enkele uitzonderingen na) ook het kijken via een VPPN-verbinding nauwelijks nog mogelijk is. Uiteraard is dat niet alleen jammer voor ons Nederlanders, maar ook een doorn in het oog van veel Britten die op vakantie niet ad-hoc een programma terug kunnen kijken. Wel is er voor hen dan weer de mogelijkheid om voor vertrek een programma of serie te downloaden, die dan onderweg bekeken kan worden.

     

    3) De BBC schuwt het sluiten van kanalen niet. Eerder (zo’n 4,5 jaar geleden) sloot BBC 3 wegens het feit dat het publiek migreerde naar andere kijkvormen, zoals interactieve TV (iets dat de BBC wel degelijk véél beter heeft begrepen dan wij hier in Nederland ooit zullen zien) en andere online vormen van kijken. De BBC wilde met de sluiting van de lineaire zender BBC 3 ruimte maken voor een nieuw online platform. Dat is er inmiddels wel gekomen en draait redelijk goed, maar voor mensen die wél veel lineair kijken is er daardoor minder keus.
    Zoals al gezegd in punt 1 van mijn verhaal is er nu weer een mogelijke sluiting van een of meerdere zenders op handen, als de plannen inzake TV Licensing doorgang vinden.

    De BBC heeft dus heel veel goeds gedaan, maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Veel van de hierboven beschreven zaken zijn weliswaar ingegeven door politieke beslissingen uit het verleden, maar ze hebben wel gemaakt dat ook het huidige Britse bestel verre van ideaal is.

    Overigens zou ik het, om eindelijk even terug te gaan naar het hoofdonderwerp van deze discussie zonde vinden als de NPO uit NLZiet stapt. Vooralsnog heb ik zelf op geen van beide diensten een abonnement, maar van de twee besproken diensten lijkt NLZiet me toch de meest interessante. Enerzijds vanwege de kwaliteit en anderzijds vanwege de geboden content. Waar de NPO nog steeds in SD uitzendt (tenzij dat voor betalende gebruikers inmiddels is verbeterd) biedt NLZiet de content aan in HD. Maar het belangrijkst is nog dat NLZiet één platform is waarop online content van meerdere Nederlandse zenders te zien is. Als de NPO daar uit stapt, zullen wellicht meer partijen volgen en zal dat het einde inluiden van de dienst, waardoor we, zoals hier al vaker aangegeven werd, eens temeer worden teruggeworpen naar fragmentatie.
    Waar de muziekindustrie de zaken inmiddels redelijk op orde heeft (Nagenoeg alles wat betreft muziek (nadrukkelijk exclusief Podcasts) is te beluisteren via Apple Music/Spotify/Deezer en Google’s muziekdienst(en), om er maar een paar te noemen) is het voor de televisie- en filmindustrie huilen met de pet op als het hierop aankomt. Alle streamingdiensten bieden een subset van content aan, en zelfs als je per dienst kijkt is het aanbod per land verschillend, dus heb je voor meer content meer abonnementen nodig. Zelfs al zóu ik het kúnnen betalen, dan zou ik het nog niet doen. Pas als er, net als bij muziek (nogmaals: nadrukkelijk exclusief podcasts) één abonnementsvorm komt met toegang tot álle content, zou ik zo’n abonnement in overweging nemen… Maar ik besef me al te goed dat dit veeleer een utopie zal blijven, vanwege de in mijn betoog al zo vaak aangehaalde rechten en daarmee gemoeide centen…

  • Profielfoto
    macqintosh

    Pivni Pes op 26 augustus 2019 20:20
    … Ik ben niet links of rechts en zeker geen Bidet aanhanger…

    Dus je gebruikt gewoon wc papier om je kont mee schoon te krijgen?

  • Profielfoto
    polansky

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25
    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Typisch iets dat je hoort van de domme PVV of Thierry Toilet stemmer….

  • Profielfoto
    polansky

    Vaagstra op 26 augustus 2019 20:24
    1. De NPO is misschien net geen Noord-Koreaanse staatstelevisie maar wel Nederlandse staatstelevisie. Dat is bijna of net zo erg maar dat terzijde.

    Tjonge jonge jonge, het meest dictatoriale land ter wereld vergelijken met de meest open democratie en dan zeggen dat de Nederlandse TV staatstelevisie is.

    Nee dus! Op alle punten gaat je vergelijk mis en je hebt ook geen enkel besef hoe de omroep in Nederland is ontstaan en waarom Nederland zoveel zenders kent.

    Nederland kent nog steeds een open bestel.
    Ik zou zeggen zoek 50.000 medestanders dien een goed plan in en je krijgt geld van de staat om een omroep te starten. Doe dat maar in eens in Noord Korea.

    Dan komt ongetwijfeld weer die onzin dat Nederlandse TV ‘links’ georienteerd is. Ook dat klopt niet. Als dat zo was dan hadden VVD, CDA, D66, ChristenUnie, en alle andere partijen ter rechter zijde de stekker er al lang uitgetrokken.

    Maar omdat het nieuws dat je te horen krijgt jou niet aanstaat lul je dus maar wat en probeer jij jezelf wijs te maken dat het staatstelevisie is conform Noord Koreaans of Chinees model.

    Je ondermijnt daarmee overigens je eigen democratie.
    Maar het voelt natuurlijk wel zo lekker als je anderen de mond zou kunnen snoeren.

  • Profielfoto
    SuperAn

    Omdat het in een vrije samenleving steeds onkies is dat de politiek zich kan moeien met het bestuur van een zender. Bv in Vlaanderen bij de VRT is er soort raad van bestuur waar de partijen inzitten in verhouding met hun gewicht in het parlement. Ze gaan niet direct bepalen wat er wel en niet in het nieuws mag komen, maar ze geven wel de lange termijndoelstellingen aan. Is niet zo een aangename gedachte….

  • Profielfoto
    puccini

    Pivni Pes op 26 augustus 2019 16:45

    Ruwepit op 26 augustus 2019 16:29

    kipsaté op 26 augustus 2019 16:25
    Het wordt tijd dat de NPO helemaal verdwijnt.

    Want? Prachtige oneliner maar ben altijd benieuwd welke argumentatie erachter zit

     

    De (s)linkse dikke vinger in de zwarte pieten pap bijvoorbeeld.

    Televisie moet niet door geloof of politiek worden gemanipuleerd, net als scholen trouwens.

    Inderdaad, ben inderdaad helemaal met je eens dat televisie niet door geloof of politiek moet worden gemanipuleerd.

    Maar volgens jou wel door de commercie !

    Laat NPO maar lekker bestaan en laat de commerciëlen maar verdwijnen, want daar heb je m.i. meer van te vrezen !

     

  • Profielfoto
    macqintosh

    polansky op 27 augustus 2019 07:40
    Typisch iets dat je hoort van de domme PVV of Thierry Toilet stemmer….

    Typisch een opmerking geschreven door een linkse bomenknuffelaar. Gevalletje pot verwijt de ketel…

     

    On topic:

    TV “as is” is toch al dood, dit zijn de laatste stuiptrekkingen.

     

  • Profielfoto
    Ruwepit

    macqintosh op 27 augustus 2019 09:28

    polansky op 27 augustus 2019 07:40
    Typisch iets dat je hoort van de domme PVV of Thierry Toilet stemmer….

    Typisch een opmerking geschreven door een linkse bomenknuffelaar. Gevalletje pot verwijt de ketel…

     

    On topic:

    TV “as is” is toch al dood, dit zijn de laatste stuiptrekkingen.

     

    Ik ben dan zeker geen bomenknuffelaar maar hij heeft wel gelijk. Uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel;-)

  • Profielfoto
    Jor1

    Kijk wat ik zag op publieke omroep:
    https://www.youtube.com/watch?v=iABwAyUswnQ

  • Profielfoto
    Rene van den Abeelen

    Tee Loo op 26 augustus 2019 21:35
    NPO is prima en een verademing ten opzichte van de commerciëlen.

    Wel mag de organisatie vernieuwd worden. BBC idd. Mooi voorbeeld.

    Dit gaat niet om de persoonlijke smaak maar over het besluit en de consequenties daarvan.

  • Profielfoto
    icegodd

    NLziet = wat een ****%$@ app. (teveel reclame en beperkingen)

  • Profielfoto
    bakvis

    Zonder npo in NLziet is de totaal oplossing om alles te kunnen zien binnen 1 app verdwenen.

    Mocht dit gebeuren dan zeg ik direct mijn abonnement op, en er zullen vele volgen.

    Zou echt zonde zijn want het word net een beetje bekend en meer gangbaar….

    Dat was dan een snelle opkomst en voorspel ook direct weer een snelle ondergang van NLZiet op deze manier…

    Al die belangen van al die omroepen ook elke keer…

  • Profielfoto
    GertmetdeMac

    NLZiet toont geen NPO meer? Nou, dan sta ik als bezitter van een paar jaar oude Samsung TV dus mooi in de kou. NPO heeft voor die tv’s geen app meer: Uitzending Gemist zijn ze ineens mee gestopt en NPO Start is alleen geschikt voor nieuwere Samsungs.

  • Profielfoto
    donut

    Volgens mij zenden de commercielen tegenwoordig dezelfde B-film twee dagen achter elkaar uit en herhalen dat elk half jaar… jaren achter elkaar; alleen de reclame blokken verschillen. Alleen de weerman heeft soms nog iets te melden.

    en die is net de nek omgedraaid.

    aanheb je natuurlijk nog de temptation Island achtigen en de kijk hem/haar eens vreselijk uitzien shows liefst met excuus-naakt erin.

    + de auto ongelukken –

    OK champions league!  Goed dat de NPO nu wat geld overhoud voor wat echte programma’s

     

     

  • Profielfoto
    pippen2

    Lees dit artikel ook maar op Totaal TV. NPO stapt niet uit NLZiet.

  • Profielfoto
    Patrick

    Iedere verandering roept weerstand op. Dat geldt ook voor die subsidieslikkers van de NPO. Opheffen NPO dan heb je dit gedoe ook niet

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    “Prominenten”? 😂😂😂 bobo’s zijn het