Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 8 mei 2019

Ziggo verhoogt prijzen internet en bellen vanaf 1 juli

Ziggo gaat in navolging van KPN de prijzen voor internet en bellen verhogen. De provider voert vanaf 1 juli 2019 een prijsverhoging door voor zowel zijn alles-in-1-pakketten als losse internet­abonnementen. De provider zegt dat dit nodig is om noodzakelijke investeringen te doen.

De meeste abonnementen krijgen een prijsverhoging die varieert van € 2,- tot €3,- per maand. Het abonnement voor onbeperkt bellen in Nederland gaat een euro per maand extra kosten. Tegenover de prijsverhoging staat geen extra snelheid, maar dat is logisch, want die is onlangs al verhoogd.

Voor bestaande en nieuwe klanten

De nieuwe prijzen gelden voor bestaande en nieuwe klanten. De prijswijziging gaat in per 1 juli 2019. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar. Omdat Ziggo abonnementskosten vaak vooraf in rekening brengt, zien klanten de nieuwe tarieven vanaf 7 juni op hun factuur. Klanten die getroffen worden, krijgen een brief van de provider. Hier zijn alle oude en nieuwe prijzen op een rij.


Klanten die het niet eens zijn met de prijsverhoging, kunnen hun abonnement kosteloos opzeggen. Ook als ze nog een bestaande contracttermijn uit hebben te zitten. In dit geval dient voor 31 mei aan de klantenservice kenbaar gemaakt worden.

Prijsverhoging Ziggo om meerdere redenen

Ziggo geeft meerdere redenen voor de prijsverhoging. Allereerst claimt de provider dat het datagebruik explosief groeit. Klanten maken steeds meer en intensiever gebruik van het netwerk. Denk aan het gebruik van video via Netflix en YouTube en het streamen van muziek. Ook maken steeds meer apparaten tegelijkertijd gebruik van het netwerk. Tot slot zegt Ziggo ook te investeren in flexibele manieren van tv-kijken, zoals On Demand en online via Ziggo GO.

Reageer op artikel:
Ziggo verhoogt prijzen internet en bellen vanaf 1 juli
Sluiten