Apple biedt voor vijfde jaar op rij beste tech-support

Door: Night - 8 reacties
MacBook Pro

LaptopMag bekijkt jaarlijk hoe het is gesteld met de technische ondersteuning bij laptop-fabrikanten. Ook dit jaar is Apple weer de winnaar van de prestigieuze Laptop Tech Support Showdown. Het is al het vijfde opeenvolgende jaar, dat het in Cupertino gevestigde bedrijf een groot aantal grote concurrenten achter zich laat, waaronder Samsung, Dell, Microsoft en Lenovo.

Voor de showdown werden elf populaire laptopfabrikanten in het geheim werden getest door undercover medewerkers van LaptopMag. Zij keken naar de technische ondersteuning aan de telefoon, via sociale media en online. Apple scoorde hierbij een respectabele 91 punten van de 100. Het bleef rivaal Razer nipt voor, dat in totaal 88 punten scoorde.

Laptop Tech Support Showdown

Volgens LaptopMag bekleedt Apple de laatste jaren de toppositie in haar ranglijst en dat is niet veranderd in 2019. De ondersteunings-medewerkers van Apple blijven een van de snelsten en best ter zake kundig. Ze wisten de meeste accurate antwoorden te geven op alle Mac-vragen die het test-panel stelde via live chat, sociale media en de telefoon.

LaptopMag tech support showdown 2019
De uitslag van LaptopMag’s Tech Support Showdown 2019 (klik/tap voor groter)

In 2019 bekleedt Razer samen met Dell en Apple de top drie. In de Showdown van LaptopMag stond dit merk vorig jaar nog op de een-na-laatste plaats, een werkelijk opmerkelijke stijging. Dell, dat bekend staat om zijn goede ondersteuning, kwam uiteindelijk op de derde plaats.

Helemaal onderaan staat het merk MSI. Dat was volgens het blad te wijten was aan de frustrerende (maar enigszins verbeterde) webervaring en niet-responsive sociale media accounts. Verbazend waren de resultaten van Lenovo en Huawei, beiden zeer bekende merken –  ook in Nederland. Zij sluiten samen met MSI de top drie van slechtst presterende bedrijven in deze Showdown.

Apple sterk in technische ondersteuning

Ondanks alle gemopper op Apple blijft het een van de beste technologiebedrijven ter wereld. Ook op het gebied van technische ondersteuning en nazorg voor al zijn producten steekt het met kop en schouders boven de rest uit. Een consument kan er dus op vertrouwen dat als men een Apple laptop koopt, hij of zijn zich geen zorgen hoeft te maken om in de kou te blijven staan als er iets misgaat of iets moeilijk te begrijpen is.

Wil je de hele Laptop Tech Support Showdown eens rustig nalezen, bezoek dan de website van LaptopMag: LaptopMag’s Tech Support Showdown

Reacties

8 reacties
  • Profielfoto
    Frans

    Ik heb zelf ook goede ervaringen met de ondersteuning van Apple, althans bij de Apple Store (bij Apple dealers zijn mijn ervaringen minder positief). Technische ondersteuning heb ik meestal niet nodig, daar kan ik dus weinig over zeggen, maar hun (buiten) garantie service vind ik top.

    Beste ervaring is met een MacBook pro (2011). Na iets meer dan 2 jaar deed deze helemaal niets meer. In de Apple Store constateerde ze dat het moederbord vervangen moest worden, een dure reparatie (iets tegen de € 800 als ik me het goed herinner). Toen ik zei dat ik dat wel heel veel geld vond voor een laptop die nog niet zo oud was en waar altijd voorzichtig mee omgegaan was gingen ze even overleggen. Omdat mijn laptop er inderdaad nog als nieuw uit zag boden ze aan het moederbord helemaal gratis te vervangen. Dat was ruim boven mijn verwachtingen!

  • Profielfoto
    Arjan110

    “Een consument kan er dus op vertrouwen dat als men een Apple laptop koopt, hij of zijn zich geen zorgen hoeft te maken om in de kou te blijven staan als er iets misgaat of iets moeilijk te begrijpen is.”

    Zeg dat maar tegen de mensen met toetsenbord problemen.

  • Profielfoto
    iMac Lover

    Het is een gevoel kwestie

    Ik heb heel goede ervaring met de Office ondersteuning van Microsoft

     

  • Profielfoto
    Niels

    Inderdaad niets dan lof voor Apple Support. Maar daar betaal je dan ook dik voor.

  • Profielfoto
    Jochem95

    Arjan110 op 28 april 2019 12:55
    “Een consument kan er dus op vertrouwen dat als men een Apple laptop koopt, hij of zijn zich geen zorgen hoeft te maken om in de kou te blijven staan als er iets misgaat of iets moeilijk te begrijpen is.”

    Zeg dat maar tegen de mensen met toetsenbord problemen.

    Ik heb mijn MBP 15” 2018 zonder enig probleem kunnen laten repareren.:-)

  • Profielfoto
    Cihan

    Mag ook wel voor het meerprijs dat je betaald. De kans dat jou product defect vertoont is klein. Maar je betaalt wel vooraf voor de eventuele kans op service. En dat doet dus elke Apple koper. Zo kan Apple doen als of ze gratis service geven als je wat hebt maar iedereen heeft al van te voren al er voor betaald.

  • Profielfoto
    Airheart

    Hele goede ervaring met telefonische ondersteuning. Ik dacht op een gegeven moment te horen hebben gekregen van hun dat het maar een beperkt aantal jaar is. Maar laatst liep er iets vast in mijn iMac uit 2014 en ik werd zonder problemen uit de brand geholpen.

  • Profielfoto
    VxP

    Vanzelfsprekend.
    Dat Microsoft uberhaupt op de lijst staat vind ik een wonder. Wat een baggerservice daar..