KPN zet door: Telfort verdwijnt al op 1 mei van de markt

Door: Raymon Mens - 11 reacties
telfort logo 16x9

KPN kondigde onlangs aan de merken XS4ALL en Telfort te schrappen. Het verdwijnen van XS4ALL zorgt nogal voor wat ophef en gaat niet zonder zonder slag of stoot, maar met Telfort zit niemand. Het budget-merk verdwijnt dan ook al op 1 mei van de markt.

Op die datum zullen alle winkels worden gesloten en is het niet mogelijk om nieuwe abonnementen af te sluiten. Bestaande klanten blijven voorlopig wel Telfort als providernaam op hun toestel en factuur zien. Ook worden de prijzen vooralsnog niet verhoogd.

Winkels Telfort dicht, personeel op straat

Op 1 mei zullen ook de winkels en webshop van Telfort sluiten. Daardoor komen 207 medewerkers op straat te staan. Van hen hadden er 128 een contract bij de provider. De rest werkte volgens Telecompaper op uitzendbasis. Een woordvoerder van KPN benadrukt dat medewerkers met een contact voor onbepaalde tijd zo goed mogelijk binnen KPN herplaatst zullen worden. Als dat niet lukt, gaat de provider ze zo goed mogelijk naar nieuw werk buiten de provider begeleiden.

Klanten van Telfort kunnen voor producten en service vanaf 1 mei terecht bij de (XL) winkels van KPN. Ook online zullen zij deze ondersteuning kunnen krijgen. Voorlopig blijven er nog wel campagnes voor Telfort lopen. Ex-miljonair Hans uit de televisiereclames blijft dus nog even te zien. Dit heeft onder andere te maken met overeenkomsten met zenders die nog lopen.

telfort hans
Ex-miljonair Hans blijft voorlopig op TV – Klik/tap voor groter.

Merk KPN moet centraal komen te staan

Het verdwijnen van Telfort (en XS4ALL) is het gevolg van een strategische beslissing van KPN. Het hoofdmerk moet weer centraal komen te staan en submerken verdwijnen. De provider zegt het beste van Telfort en XS4AL te gaan integreren in zijn eigen producten. In theorie zou dat betekenen dat er lage prijzen met goede technische ondersteuning op komst zijn. Of dat in de praktijk ook zo is, valt nog te bezien.

Telfort werd in 1996 opgericht en heeft een bijzonder geschiedenis. De provider was een samenwerking tussen British Telecom (BT) en de en Nederlandse Spoorwegen (NS). NS had langs een groot deel van zijn spoorwegnetwerk een glasvezelnetwerk liggen dat nauwelijks gebruikt werd. Het Britse bedrijf wilde graag op het Europees vasteland uitbreiden en dus had de combinatie wederzijdse voordelen. De provider startte in 1999 met het aanbieden van mobiel bellen en werd in 2005 overgenomen door KPN.

Reacties

11 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Voor XS4ALL klanten die een klein beetje emotionele ondersteuning nodig hebben tijdens deze moeilijke dagen, mogelijk omdat Slachtofferhulp Nederland jullie niet serieus neemt. Stuur Shmoo maar een berichtje.

     

  • Profielfoto
    JoopJoopJoop

    Is er ergens informatie te vinden hoe het gaat met mijn abbo bij Telfort na 1 mei a.s.?

  • Profielfoto
    McMeller

    JoopJoopJoop op 28 januari 2019 11:44
    Is er ergens informatie te vinden hoe het gaat met mijn abbo bij Telfort na 1 mei a.s.?

    Ik maak uit dit artikel op dat daar tot nader bericht heelmaal niets aan verandert. Maar dat is ongetwijfeld een tijdelijke situatie.

  • Profielfoto
    goulashkanone

    ” In theorie zou dat betekenen dat er lage prijzen met goede technische ondersteuning op komst zijn. Of dat in de praktijk ook zo is, valt nog te bezien.”

     

    Ben ik nu erg negatief bezig als ik geloof dat het tegenovergestelde ongeveer de realiteit wordt?

     

  • Profielfoto
    Rhapsody

    Hoezo is dit Apple gerelateerd nieuws?

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ja, misschien zal je het gek vinden; maar de kans dat er Apple-gebruikers onder die Telfort-klanten zijn is nog best wel groot.

    Maar dit is ook gewoon algemeen nieuws wat voor elke computer-gebruiker van enige importantie kan zijn.

  • Profielfoto
    Sama

    KPN heeft een prima klantenservice die dag en nacht beschikbaar is. Ik ben klant bij zowel Telfort als KPN (2 huizen:-) en voor zover ik het kan beoordelen is het enige verschil dat Telfort €5,00 goedkoper is.

  • Profielfoto
    edbdgsk

    Sama op 28 januari 2019 13:34
    KPN heeft een prima klantenservice die dag en nacht beschikbaar is. Ik ben klant bij zowel Telfort als KPN (2 huizen:-) en voor zover ik het kan beoordelen is het enige verschil dat Telfort €5,00 goedkoper is.

    Telfort was de enige provider waar je het restant belminuten en mb’s mee kon nemen naar de volgende maand. KPN heeft dat niet.

    voor mij dus ook reden mijn Telfort abbo uit te zitten en daarna iets anders zoeken, KPN is in mijn ogen groot, log, onpersoonlijk en duur.

  • Profielfoto
    Koezel

    Ik betaal nu € 41,50 p/m voor internet en tv bij Telfort. Hetzelfde bij KPN is 9 euro duurder. Ik ben benieuwd of en wanneer die prijs omhoog gaat…

  • Profielfoto
    JoopJoopJoop

    Allemaal aanames, “de kans dat”, “ik maak op” ik zoek feiten…

    Xs4All heeft tenminste op hun site info neergezet..

     

     

  • Profielfoto
    McMeller

    JoopJoopJoop op 28 januari 2019 16:40
    Allemaal aanames, “de kans dat”, “ik maak op” ik zoek feiten…

    Xs4All heeft tenminste op hun site info neergezet..

     

     

    Je kunt toch even geduld hebben totdat je hiervan op de hoogte gesteld? Want om nog een aanname toe te voegen: dat doen ze vast wel.