Raymon Mens
Raymon Mens Apple Inc. 21 november 2018

Mac speelt de hoofdrol in Apple’s kerstcommercial voor 2018

Voor je het weet is het kerst en dat wil zeggen dat Apple’s jaarlijkse kerstcommercial er weer is. Dit jaar heeft het bedrijf uit Cupertino gekozen voor een getekende commercial. De boodschap is dat je niet bang moet zijn om je creativiteit te delen.

De commercial is in een mooie tekenstijl die doet denken aan die van Wes Anderson. We zien een dame die niet overtuigd is van haar eigen werk, dat ze op een MacBook maakt. Als een onhandige actie van haar hond er toch voor zorgt dat haar werk de wereld in word geslingerd, blijkt haar geschreven verhaal eigenlijk heel goed.

Apple’s kerstcommercial met de Mac in de hoofdrol

Opvallend is dat de Mac de hoofdrol speelt in Apple’s kerstcommercial voor 2018. We zien geen iPhone of iPad. Dit is duidelijk het jaar waarop Apple creativiteit en mooie dingen op de Mac maken benadrukt. De gebruikte muziek is Come out and play van Billie Eilish.

https://www.youtube.com/watch?v=3dJCroCMBPM

De making of en extra materiaal

Apple heeft ook de making of beschikbaar gesteld en daarnaast nog een paar extra commercials. Die laten zien hoe Mac-gebruikers creatief werk maken.

https://www.youtube.com/watch?v=ab3mZateax4

https://www.youtube.com/watch?v=ufiepz53a9A

https://www.youtube.com/watch?v=pqRo9ATosas

Reageer op artikel:
Mac speelt de hoofdrol in Apple’s kerstcommercial voor 2018
Sluiten