Mac speelt de hoofdrol in Apple’s kerstcommercial voor 2018

Door: Raymon Mens - 2 reacties

Voor je het weet is het kerst en dat wil zeggen dat Apple’s jaarlijkse kerstcommercial er weer is. Dit jaar heeft het bedrijf uit Cupertino gekozen voor een getekende commercial. De boodschap is dat je niet bang moet zijn om je creativiteit te delen.

De commercial is in een mooie tekenstijl die doet denken aan die van Wes Anderson. We zien een dame die niet overtuigd is van haar eigen werk, dat ze op een MacBook maakt. Als een onhandige actie van haar hond er toch voor zorgt dat haar werk de wereld in word geslingerd, blijkt haar geschreven verhaal eigenlijk heel goed.

Apple’s kerstcommercial met de Mac in de hoofdrol

Opvallend is dat de Mac de hoofdrol speelt in Apple’s kerstcommercial voor 2018. We zien geen iPhone of iPad. Dit is duidelijk het jaar waarop Apple creativiteit en mooie dingen op de Mac maken benadrukt. De gebruikte muziek is Come out and play van Billie Eilish.

De making of en extra materiaal

Apple heeft ook de making of beschikbaar gesteld en daarnaast nog een paar extra commercials. Die laten zien hoe Mac-gebruikers creatief werk maken.

Reacties

2 reacties
  • Profielfoto
    Melle

    Mooi enzo – maar toch ook wel illustratie van bedrijf op hoogtepunt van zijn financieel succes. Het kan allemaal niet op. Super dure feel good commercial die je eigen dienst of producten helemaal niet promoot? Euh – doe maar!

  • Profielfoto
    WietseV

    Melle op 21 november 2018 14:40
    Mooi enzo – maar toch ook wel illustratie van bedrijf op hoogtepunt van zijn financieel succes. Het kan allemaal niet op. Super dure feel good commercial die je eigen dienst of producten helemaal niet promoot? Euh – doe maar!

    Interessante gedachte, maar hij gaat voor Apple toch niet erg op, lijkt me. ‘Super dure feel good commercial die je eigen dienst of producten helemaal niet promoot’ lijkt me namelijk als omschrijving vrijwel één op één ook toepasbaar op Apple’s Think Different campagne uit 1997, maar die werd juist gelanceerd toen Apple op z’n diepste punt ooit zat. Dergelijke commercials zijn dus eerder een constante in Apple’s profilering, dan een door financieel succes gestuurde verandering.