Tele2 compenseert klanten na storing buitenland

Door: Raymon Mens - 3 reacties

Vakantiegangers met een abonnement bij Tele2 kregen vorige week te maken met een vervelende verrassing. Door een storing bij de provider, konden Nederlanders in het buitenland geen verbinding krijgen. De storing hield drie dagen aan en werd pas afgelopen zondag opgelost.

Inmiddels heeft Tele2 laten weten dat getroffen klanten op compensatie kunnen rekenen. Klanten met unlimited data die op het moment van de storing in het buitenland waren, krijgen een korting van vijf euro op hun abonnement. Klanten met een databundel krijgen 2GB data cadeau.

Tele2 compenseert via factuur of databundel

De korting wordt verrekend met de factuur die klanten in september ontvangen. De extra databundel van 2GB is per direct geactiveerd en kan tot eind september gebruikt worden. Alle klanten worden door de provider nog persoonlijk op de hoogte gesteld via SMS of e-mail.

De precieze oorzaak van de storing is nog altijd onduidelijk. Tele2 zei aanvankelijk dat het om capaciteitsproblemen ging bij het registeren van roaming-aanvragen. Daarna werd die verklaring echter ingetrokken en zou de oorzaak een technische update bij een onderaannemer zijn. Ook andere providers zouden hier last van hebben gehad, maar tot nu toe zijn er geen concrete berichten over naar buiten gekomen.

Tele2

Vaste vergoeding bij storingen

Telecomproviders zijn in Nederland wettelijk verplicht klanten te compenseren bij een storing. Bij een storing tussen de 12 en 24 uur heb je namelijk recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt. Duurt de storing langer dan 24 uur? Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug. Prepaid-gebruikers kunnen ook een vergoeding claimen, namelijk 50 cent voor een storing van meer dan 12 uur. Duurt de storing langer dan 24 uur? Dan ontvang je ook 50 cent voor iedere volgende periode van 24 uur. De minimale compensatie is altijd 1 euro.

Met de vergoeding van vijf euro zit Tele2 dus ruim boven de wettelijk verplichte vergoeding. Prepaid-klanten die aanspraak willen maken op een vergoeding, dienen contact met de klantenservice op te nemen.

Reacties

3 reacties
  • Profielfoto
    Athens56

    Waarom altijd die data bundels beperken? Ik noem het gelegaliseerde diefstal door providers. Ik hoef mijn pot Hero jam toch ook niet opmaken voor de eerste van de nieuwe maand.

  • Profielfoto
    Madduck

    Van mij mogen ze failliet gaan… Raar bedrijf dat nogal crue met zijn klanten omspringt. Ik zal er geen traan om laten in elk geval…

  • Profielfoto
    Madduck

    Athens56 op 8 augustus 2018 21:00
    Waarom altijd die data bundels beperken? Ik noem het gelegaliseerde diefstal door providers. Ik hoef mijn pot Hero jam toch ook niet opmaken voor de eerste van de nieuwe maand.

    Da’s een gebrek aan concurrentie, daar heeft de CEO dan wel weer gelijk in. Vodafone, KPN en T-Mobile concurreren niet echt, ze kijken alleen wel heel veel naar elkaar en doen hetzelfde. Het gevolg is dan ook, geen echte keuze…