‘Today at Apple’ bezorgt Apple goud tijdens Cannes 2018

Door: Jan de Raab - 0 reacties

Iedereen die iets met marketing of communicatie doet, kent het Cannes Lions International Festival of Creativity wel. Het is een vooraanstaande award-show die de beste creatieve uitingen en ideeën wereldwijd beloont. Apple viel dit jaar in de prijzen met zijn Today at Apple-programma.

Het bedrijf uit Cupertino nam de Brand Experience & Activation Grand Prix mee naar huis. Simpel gezegd is dat de eerste prijs in de categorie productbeleving. Apple heeft volgens de jury met zijn Today at Apple-programma de meest creatieve en uitgebreide merkopbouw in nieuwe vorm van productbeleving gegoten.

Today at Apple van Angela Ahrendts

Today at Apple is een doorlopend programma met workshops en sessies in de Apple Stores. Het startte in 2016 en is inmiddels wereldwijd beschikbaar, ook in Nederland. Het is een idee van Angela Ahrendts, die sinds 2014 de scepter over Apple’s offline en online winkels zwaait. De sessies zijn gericht op op het verbinden van de gemeenschap via onder andere live kunst, muziek en boeiende foto- en schetswandelingen. Volgens Ahrendts zijn de programma’s ‘de software van de winkels’.

De prijsuitreiking kwam slechts enkele uren nadat de Senior Vice President van Apple Retail werd geïnterviewd over de toekomst van de Apple Stores. Ze sprak onder andere over wat het betekent om technologie een vaste plek in het leven van veel mensen te geven. Daarnaast ging Ahrendts in op het belang van “Today at Apple” en de relevantie van fysieke winkels. Retail is volgens de topvrouw namelijk alles behalve dood. Het hele interview is nog niet beschikbaar, maar je kunt hieronder een stukje bekijken.

Reacties

0 reacties