Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 13 juni 2018

MacBook Pro 13-inch (2017) kampt met hardwareprobleem

Het zit Apple niet mee. Na alle kritiek op het kwetsbare toetsenbord van de nieuwe MacBook Pro, blijkt het 13-inch model zonder Touch Bar uit 2017 met een serieus hardwareprobleem te kampen. Een aantal laptops hebben te maken met een instabiele SSD (flashopslag).

Apple heeft dit in een interne memo, die in handen van MacRumors is, erkend. Het probleem zorgt voor veel instabiliteit en de enige oplossing is het vervangen van het moederbord én de SSD. Een ingrijpende ingreep die waarschijnlijk enkele dagen duurt.

Alleen MacBook Pro zonder Touch Bar

Voor de duidelijkheid: dit probleem treft alleen de 13-inch MacBook Pro zonder Touch Bar uit 2017. Modellen uit 2016 zijn niet getroffen en de MacBook Pro met Touch Bar heeft ook geen last van dit hardwareprobleem. Het is niet bekend op welke schaal dit probleem voorkomt, maar het is goed dat Apple op de hoogte is. Dit verklaart tevens waarom de 13-inch MacBook Pro zonder Touch Bar vorige maand enige tijd slecht leverbaar was. Waarschjinlijk heeft Apple aanpassingen aan het hardware-ontwerp gedaan om dit probleem te ondervangen.

Klik/tap voor groter.

Als je MacBook zonder problemen werkt en geen foutmelding geeft, is er geen reden tot paniek. Als het apparaat echter crasht zonder uitleg of regelmatig vastloopt, is het waarschijnlijk handig om naar deze pagina te gaan en een afspraak voor reparatie te maken. Kies voor Mac en vervolgens voor Hardwareproblemen.

Reageer op artikel:
MacBook Pro 13-inch (2017) kampt met hardwareprobleem
Sluiten