Apple wint prestigieuze ADC Award voor iPhone-commercial
Door: Jan de Raab - 2 reacties
Apple is in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de ADC Awards in New York. De commercial ‘Barbers’ van afgelopen mei pakte de meest prestigieuze prijs van de avond. In deze advertentie wordt de portretmodus van de iPhone 7 Plus werd gepromoot.
ADC staat voor Art Directors Club of New York. Deze organisatie reikt elk jaar, sinds 1921 prijzen uit een de meest toonaangevende creatieve communicatie. De meest prestigieuze prijs die is de Black Cube voor âBest In Showâ en die won Apple met zijn iPhone 7 Plus-commercial.
Niet één, maar drie awards voor Apple
Apple en productiebedrijf Furlined hebben niet alleen de Black Cube opgepikt, maar ook een Gold Cube-prijs voor ‘Best In Motion’ en ‘Film Craft’. Furlined won ook nog eens in de categorie âbeste productiebedrijf van het jaarâ en Apple werd het merk van het jaar genoemd. Een Silver Cube-prijs voor bewerking maakte de winst van compleet.
https://www.youtube.com/watch?v=hcMSrKi8hZA
Geknipt en wel op de foto
‘Barbers’ speelt zich af in een kapperszaak. Nadat klanten zich een nieuw kapsel hebben laten aanmeten wordt er met de iPhone 7 Plus een foto van het nieuwe kapsel genomen. De foto’s worden ââduidelijk zichtbaar in de kapperszaak en in de etalage getoond. Op die manier weten toevallige passanten precies wat ze mogen verwachten. Door de foto’s wordt het al snel drukker en drukker in de zaak.
Vorig najaar volgde Apple het succes van ‘Barbers’ op, met een advertentie die de Portrait Lighting functie op de iPhone 8 (Plus) promoot. Deze functie past niet alleen het scherptediepte-effect toe, maar ook verschillende lichteffecten.
Adweek
Reacties