Snapchat: verplicht advertenties bekijken

Door: Jan de Raab - 0 reacties

Snapchat blijft de gemoederen bezig houden. Nadat de aankondiging dat een controversiële update zou worden terug gedraaid, komt het bedrijf nu met een test om advertenties niet langer weg te kunnen klikken.

Na een controversieel redesign plant Snapchat een nieuwe wijziging die ongetwijfeld sommige gebruikers zal schokken. Volgens een rapport van Digiday begint Snapchat een test met advertenties die de gebruiker niet kan verwijderen.

Nieuw verdienmodel

Dat het al langer niet zo heel erg goed gaat met Snapchat is geen geheim. Steeds meer gebruikers stappen over naar Instagram. Dat er dus geen winst wordt gemaakt is niet zo heel vreemd. Er zullen dus manier gevonden moeten om een acceptabele winst te kunnen behalen, of dat via advertenties succesvol zal zijn is echter de vraag.

Het rapport van Digiday meldt dat Snapchat van plan is een nieuw advertentie-formaat te testen. De advertenties verschijnen dan niet in de aangeboden content of door gebruikers gegenereerde verhalen, maar eerder in de seriële content zoals de realityshow ‘Second Chance’.

Advertenties a la YouTube

Het lijkt veel op het type advertentie wat gangbaar is bij YouTube. De advertenties zouden zes seconden lang zijn en kunnen niet worden overgeslagen. Snapchat verwijst naar de nieuwe advertenties als commercials. Volgens het rapport hoopt Snapchat dat gebruikers gewoon zullen wennen aan het feit dat ze advertenties moeten bekijken in ruil voor gratis content. Snapchat toont momenteel overigens al advertenties, maar de advertenties kunnen worden overgeslagen door de gebruikers. Uit een studie blijkt nu dat ruim 69% dat ook daadwerkelijk doet.

Vanaf 15 mei

Snapchat heeft de plannen voor de test bevestigd, maar het werkte nog niet geheel naar wens. Voorlopig worden de advertenties niet in de persoonlijke verhalen of de “Discover News” sectie getoond. De test zal naar verwachting beginnen op of rond 15 mei, al lijkt het erop dat niet alle gebruikers in eerste instantie advertenties zullen zien.

Snapchat to start testing non-skippable advertisements next month

Reacties

0 reacties