Robert
Robert Nieuws 4 april 2018

Apple’s fout: iOS 11.3 combineert niet met Jamf Pro

Veel bedrijven gebruiken de management software Jamf Pro om grote hoeveelheden Apple-apparaten binnen hun netwerk te beheren. Jamf heeft vandaag bekend gemaakt dat er problemen ontstaan bij het updaten naar iOS 11.3. iPhones en iPads lopen vast na het installeren van de update.

Er is nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt. Jamf komt binnenkort met een maintenance release van zijn software en adviseert zolang alle updates op beheerde iOS-apparaten te blokkeren.

Wat is er aan de hand?

Wanneer Jamf zijn update-workflow uitvoert, moet iOS rapporteren dat deze voltooid is. Dat doet iOS 11.3 wel, maar niet op een door Apple gedocumenteerde manier. Daardoor ontvangt een iOS-apparaat niet het signaal dat aangeeft dat de update succesvol is geïnstalleerd. Het gevolg is dat het apparaat eindeloos blijft proberen en herstarten, maar nooit succesvol door kan starten.

Klik/tap voor groter.

Jamf werkt aan oplossing

Uiteraard wil Jamf ervoor zorgen dat iOS 11.3 zo snel mogelijk geïnstalleerd worden kan worden. Men werkt aan een update (Jamf Pro 10.3) die de komende dagen geïnstalleerd kan worden door zowel cloud-gebruikers als gebruikers met een vaste installatie. Jamf zal de klanten per e-mail informeren wanneer de update gedownload kan worden.

Apple’s fout

Het handmatig installeren van iOS 11.3 is momenteel de enige optie voor gebruikers van een apparaat dat door Jamf Pro beheerd wordt. Mochten je binnen jouw organisatie te veel devices hebben of de update niet handmatig uit kunnen voeren, dan zit er niets anders op dan te wachten. Voor de duidelijkheid: Jamf treft geen blaam, dit is Apple’s fout.

? Update: Jamf 10.3.1 met een oplossing voor dit probleem is nu beschikbaar.

Reageer op artikel:
Apple’s fout: iOS 11.3 combineert niet met Jamf Pro
Sluiten