iOS-gebruikers geplaagd door foutmelding iTunes Store [update]

19 reacties

Er is iets mis met de iTunes Store en App Store. iOS-gebruikers klagen over foutmeldingen en dat het downloaden of updaten van apps niet mogelijk is. De foutmelding die veel iPhone- en iPad-gebruikers krijgen luidt: “The iTunes Store is unable to process purchases at this time”.

Update 00:30 uur – De storing is na drie en een half uur opgelost.

De melding verschijnt soms ook spontaan omdat iOS op de achtergrond apps probeert te updaten. Het probleem treft ook de Mac App Store. Daar is het kopen of updaten van apps ook onmogelijk.

Storing rond 21:00 uur begonnen

Het probleem ontstond rond 21:00 uur en op moment van schrijven nog niet opgelost. Volgens Apple’s systeemstatus-pagina zijn er problemen met de App Store, Mac App Store en iTunes U. Op Twitter regent het klachten, maar niet alle gebruikers lijken getroffen.

Constante meldingen onderdrukken

Een oplossing is nog niet in zicht, maar mocht je gek worden van de meldingen die spontaan op je scherm verschijnen, dan kun je het automatisch updaten van apps tijdelijk uitschakelen. Je kunt dit doen door energiebesparingsmodus in te schakelenJe doet dit via InstellingenBatterijEnergiebesparingmodus of zeg tegen Siri “Zet energiebesparing aan”. iOS zal dan stoppen met het op de achtergrond proberen te updaten van apps waardoor de foutmeldingen deels verdwijnen.

Ga daarna naar InstellingenPrivacyAnalyse en zet “Deel iPhone-analyse” uit. iOS zal nu stoppen met het communiceren met de App Store wanneer je een app opent. De meldingen zijn dan helemaal verdwenen. Vergeet de instellingen later niet terug te zetten.

App Store Foutmelding oplossing
Klik/tap voor groter.

Reacties

19 reacties
  • Profielfoto
    Nielskorte

    Heb ik ook last van!

  • Profielfoto
    TheDoctor40

    Ik heb nog geen melding gezien. Ook net op update apps gedrukt in mijn app store app; werkt prima.

  • Profielfoto
    Hans S

    Hier ook last!

  • Profielfoto
    Admim85

    Hier nog een. Open Facebook, krijg die melding en zie jullie post bovenaan staan. Perfecte timing! 👍🏼

  • Profielfoto
    Nitro

    Ook last:(

  • Profielfoto
    Betatester

    Hier geen problemen.

  • Profielfoto
    steveb

    heb ik nog gezien

    mogelijkheid 2. ik zie 4g op 60%
    ik open de App Store.  en ik krijg de melding
    “u heb geen toegang tot  het internet,…”

  • Profielfoto
    wensink

    Om de minuut vraagt ie het 2x achter elkaar.. heel irritant!
    Maar bedankt voor de energiebesparingsmodus tip!

  • Profielfoto
    Pappapaul

    Ja, dank voor de tip!

  • Profielfoto
    navnerood

    Hier ook…

    besparings mode aangezet….

    gaat het gewoon doorheen. Al 2x de melding gehad

  • Profielfoto
    Pappapaul

    Wat?! Dacht dat zou helpen, de melding komt nu nog steeds twee keer per minuut, vreemd!

  • Profielfoto
    Raymon

    Het helpt alleen tegen updates op de achtergrond die de melding veroorzaken. Ik heb de laatste alinea aangevuld met nog een stap die je kunt nemen.

  • Profielfoto
    sciletto

    Niet alleen in de app store is er een probleem. Het PS4 netwerk lag ook plat vanavond tijdens Call of Duty:( waarschijnlijk hangt het weer in de cloud

  • Profielfoto
    imar

    Hier is het probleem al een paar dagen.

  • Profielfoto
    jorikcaljouw

    Ik kreeg vergelijkbare meldingen ook op de Apple TV 4.

  • Profielfoto
    cmug

    Ik constateerde 1/2 uur geleden storing. Nu (23:00uur) doet die het weer

    Flink veel updates die veel mB vragen zal wel reden zijn. Zie hele iWork suite + garageband updates voorbij komen

  • Profielfoto
    cheque

    Ik heb nergens last van… Alles werkt prima!

  • Profielfoto
    Frans

    Ik heb al maanden het probleem dat één bepaalde app die in mijn lijst met updates staat ‘niet meer beschikbaar’ is. Wanneer ik probeer alles te updaten verschijnt, terwijl het update proces enige tijd aan de gang is, ineens de, niet zo behulpzame, melding, ‘Dit artikel is niet meer beschikbaar’ zonder dat duidelijk is welke app dat is. Alle apps worden dan geupdate behalve die ene. Wanneer ik probeer alleen die ene app te updaten krijg ik dezelfde melding. Als de update van die app niet meer beschikbaar is, waarom staat deze dan (nog steeds!) in mijn lijst met updates?  Ik heb deze bug al 2x aan Apple gemeld, maar ze doen er niets aan. Om gek van te worden!

  • Profielfoto
    Frans

    Wanneer dit probleem zich weer eens voordoet is het misschien veel eenvoudiger automatische updates uit te zetten?

    Instellingen > iTunes & App Store > onder ‘Automatische Downloads’ het schuifje bij ‘Updates’ uitzetten (en eventueel ook bij ‘Apps’).