Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 31 januari 2018

Netwerkproblemen T-Mobile houden aan bij iPhone 8 en iPhone X

In november schreven we dat T-Mobile verbindingsproblemen die klanten met een iPhone 8 of iPhone X ervaren onderzocht. Drie maanden later blijken de problemen nog steeds te spelen en is geen oplossing in zicht.

De provider zegt tegen RTL Nieuws dat nog steeds honderden klanten met een wegvallende verbinding kampen. De oorzaak blijft onduidelijk en de getroffen toestellen werken bij andere providers probleemloos. Ook op ons forum wordt over haperende verbindingen geklaagd.

Onderzoek Apple levert niets op

Om precies te zijn worden telefoongesprekken vaak na enkele seconden onderbroken. De toestellen raken de verbinding met het netwerk daarnaast soms minutenlang kwijt. Dit probleem lijkt alleen de iPhone 8 en iPhone X te treffen, maar een onderzoek van Apple leverde niets op.

Klik/tap voor groter.

T-Mobile ruilt toestellen om

Een engineer van T-Mobile meldt op het forum van de provider dat het probleem te maken heeft met de overschakeling van 3G naar 4G. Omdat de provider nog geen Voice over LTE ondersteunt, wordt bellen overgeschakeld van 4G naar 3G. Verdere details worden helaas niet gegeven.

Volgens T-Mobile treedt het probleem bij drie op de duizenden toestellen op. Klanten die getroffen zijn, kunnen hun toestel kosteloos omruilen maar dat schijnt soms weken te duren. De provider levert tot ergernis van klanten geen vervangend toestel, waardoor ze soms twee weken zonder telefoon zitten. Klanten die hun toestel willen omruilen, kunnen dit via de helpdesk van T-Mobile regelen.

Reageer op artikel:
Netwerkproblemen T-Mobile houden aan bij iPhone 8 en iPhone X
Sluiten