Netwerkproblemen T-Mobile houden aan bij iPhone 8 en iPhone X

Door: Raymon Mens - 15 reacties

In november schreven we dat T-Mobile verbindingsproblemen die klanten met een iPhone 8 of iPhone X ervaren onderzocht. Drie maanden later blijken de problemen nog steeds te spelen en is geen oplossing in zicht.

De provider zegt tegen RTL Nieuws dat nog steeds honderden klanten met een wegvallende verbinding kampen. De oorzaak blijft onduidelijk en de getroffen toestellen werken bij andere providers probleemloos. Ook op ons forum wordt over haperende verbindingen geklaagd.

Onderzoek Apple levert niets op

Om precies te zijn worden telefoongesprekken vaak na enkele seconden onderbroken. De toestellen raken de verbinding met het netwerk daarnaast soms minutenlang kwijt. Dit probleem lijkt alleen de iPhone 8 en iPhone X te treffen, maar een onderzoek van Apple leverde niets op.

Klik/tap voor groter.

T-Mobile ruilt toestellen om

Een engineer van T-Mobile meldt op het forum van de provider dat het probleem te maken heeft met de overschakeling van 3G naar 4G. Omdat de provider nog geen Voice over LTE ondersteunt, wordt bellen overgeschakeld van 4G naar 3G. Verdere details worden helaas niet gegeven.

Volgens T-Mobile treedt het probleem bij drie op de duizenden toestellen op. Klanten die getroffen zijn, kunnen hun toestel kosteloos omruilen maar dat schijnt soms weken te duren. De provider levert tot ergernis van klanten geen vervangend toestel, waardoor ze soms twee weken zonder telefoon zitten. Klanten die hun toestel willen omruilen, kunnen dit via de helpdesk van T-Mobile regelen.

Reacties

15 reacties
  • Profielfoto
    m4v3r1ck

    Experiabox V10 Wifi-gate bij KPN, nu ook dit nog! Nee het gaat niet echt lekker bij de NL-ISP’s. Ik roep op tot het stoppen van deze – slecht voor de INFRA in NL – marktwerking. Moet onderdeel worden van onze PSU – Persoonlijke Standaard Uitrusting – dat gekoppeld kan worden aan onze BSN-nummers. Iedereen snel een kwalitatief hoogstaand Internet / Mobiel bellen en data. Voor en door alle belastingbetalers, wat dat doen we toch al! 👊🏻😎

  • Profielfoto
    /dev/enschede

    Bij onvoldoende 4G dekking maken Tele2 bellers gebruik van het T-Mobile 3G netwerk. Bij voldoende dekking bellen ze over VoLTE bij Tele2, dat gaat goed.

    Kunnen 4G gebruikers van T-Mobile niet gebruik gaan maken van het Tele2-netwerk?

  • Profielfoto
    /dev/enschede

    m4v3r1ck op 31 januari 2018 12:10
    Experiabox V10 Wifi-gate bij KPN, nu ook dit nog! Nee het gaat niet echt lekker bij de NL-ISP’s. Ik roep op tot het stoppen van deze – slecht voor de INFRA in NL – marktwerking. Moet onderdeel worden van onze PSU – Persoonlijke Standaard Uitrusting – dat gekoppeld kan worden aan onze BSN-nummers. Iedereen snel een kwalitatief hoogstaand Internet / Mobiel bellen en data. Voor en door alle belastingbetalers, wat dat doen we toch al! 👊🏻😎

    Terug naar de tijd dat onze oude PTT het monopolie had??? Dat hadden we 30 jaren geleden ook en toen waren de wachttijden voor een aansluiting soms meer dan 2 maanden. Tsja… het is maar waar je voor kiest.

  • Profielfoto
    m4v3r1ck

    Precies PTT 3.0!

  • Profielfoto
    Koezel

    drie op de duizenden 

    Tienduizenden, honderduizenden??

  • Profielfoto
    Reinier J

    Lijkt me niet zo’n probleem, T-Mobile heeft t niet op orde blijkt, contract gratis laten ontbinden en overstappen naar een andere aanbieder..

  • Profielfoto
    Alexander Henket

    Nergens last van iPhone X – T-Mobile

  • Profielfoto
    csteelooper

    /dev/enschede op 31 januari 2018 12:10
    Kunnen 4G gebruikers van T-Mobile niet gebruik gaan maken van het Tele2-netwerk?

    Lijkt me op zich wel fijn; eindelijk VoLTE-ondersteuning… Het Carrier Settings and Configuration Profile voor T-Mobile is er al voor bijgewerkt, maar het verkeert nog in de testfase. Voor bellen over WiFi (WiFi Calling) is nog helemaal geen ondersteuning te bekennen.

    Hoewel de dekking in mijn omgeving veelal goed is, zou ik het uiteindelijk toch handig vinden als beide technieken ook door T-Mobile zouden worden omarmd en geïmplementeerd…

  • Profielfoto
    StephenN

    Reinier J op 31 januari 2018 15:58
    Lijkt me niet zo’n probleem, T-Mobile heeft t niet op orde blijkt, contract gratis laten ontbinden en overstappen naar een andere aanbieder..

    Als ik een privé-abonnement zou hebben, zou ik dat zeker doen, maar ik heb een T-Mobile zakelijk abonnement via mijn werkgever (en m’n iPhone X privé aangeschaft). Dus ben niet zomaar van T-Mobile af…

  • Profielfoto
    ajschot

    Ik kan melden dat ik sinds een 2 maanden ook problemen heb.
    Heb de sim in mijn oude iPhone5 gedaan en… jawel geen lroblemen

  • Profielfoto
    ajschot

    Overigens is dit een abbo van mijn werkgever en iPhone8 Plus heb ik los aangeschaft, ik kan er dus niet mee naar T-Mobile en ik kan ook niet van T-Mobile af…

  • Profielfoto
    ajschot

    Ik zou T-Mobile willen voorstellen het netwerk profiel te doqngraden of te upgraden naar een werkende versie de huidige T-Mobile 32.0 werkt niet (op iPhone 5 is dit versie 28.4)

  • Profielfoto
    Arjan110

    Ik lees hier in de berichtgeving alleen maar dat t-mobile wat moet doen, maar in mijn ervaring ligt het probleem bij apple.

    Sinds ik ben overgegaan naar de Iphone X is bellen via t-mobile voor mij zo goed als onmogelijk.

    Getest met een iphone 6 en dan bel ik probleemloos.  Afgelopen week geruild van iphone X en wat blijkt: ik bel probleemloos.

    Oftewl: hardware probleem

     

     

  • Profielfoto
    ajschot

    Euhmm… T-mobile ruilt alleen toestel;len om die bij T-Mobile gekocht zijn. Als ik mijn toestel inlever bij Apple zeggen ze dat er niets mis mee is, en in feite is dat ook zo, vodafone en kpn simkaarten werken wel gewoon.

    Ik zat prive bij T-Mobile en ben naar KPN gegaan want dat is het enige dat T-Mobile mij kon bieden. Daarna ging mijn werk van Vodafone naar T-Mobile en had ik met mijn werk sim-kaart dezelfde problemen. Terwijl mijn vodafone kaart wel werkte.

    Iphone 8 Plus los gekocht en dus wordt er door T-Mobile alleen extra data, korting of het ontbinden van het contract aangeboden, nu met mijn zakelijk abbo kan dat niet dus helaas…. oh en we doen tegen je werkgever net of we niets weten van dit probleem en vragen gewoon steeds om lijstjes met mislukte telefoontjes aan te leveren….. niet netjes

  • Profielfoto
    ajschot

     

    StephenN op 31 januari 2018 20:40

    Reinier J op 31 januari 2018 15:58
    Lijkt me niet zo’n probleem, T-Mobile heeft t niet op orde blijkt, contract gratis laten ontbinden en overstappen naar een andere aanbieder..

    Als ik een privé-abonnement zou hebben, zou ik dat zeker doen, maar ik heb een T-Mobile zakelijk abonnement via mijn werkgever (en m’n iPhone X privé aangeschaft). Dus ben niet zomaar van T-Mobile af…

     

    ken het probleem….. zelfe probleem…. werkgever die naar T-Mobile is gegaan…

    T-mobile ruilt alleen toestel;len om die bij T-Mobile gekocht zijn. Als ik mijn toestel inlever bij Apple zeggen ze dat er niets mis mee is, en in feite is dat ook zo, vodafone en kpn simkaarten werken wel gewoon.

    Ik zat prive bij T-Mobile en ben naar KPN gegaan want dat is het enige dat T-Mobile mij kon bieden. Daarna ging mijn werk van Vodafone naar T-Mobile en had ik met mijn werk sim-kaart dezelfde problemen. Terwijl mijn vodafone kaart wel werkte.

    Iphone 8 Plus los gekocht en dus wordt er door T-Mobile alleen extra data, korting of het ontbinden van het contract aangeboden, nu met mijn zakelijk abbo kan dat niet dus helaas…. oh en we doen tegen je werkgever net of we niets weten van dit probleem en vragen gewoon steeds om lijstjes met mislukte telefoontjes aan te leveren….. niet netjes