Duik in je fitnessdata met All The Rings

Raymon op 07 december 2017 5 reacties Laatste door monty python

Het vullen van de activiteitsringen is een obsessie voor veel Apple Watch-gebruikers. Op wat te winnen trofeeën na doet Apple echter niet veel met de verzamelde data. De app All The Rings maakt veel meer fitnessdata inzichtelijk op een bekende manier.

De app toont informatie uit de HealthKit-database op je iPhone in overzichtelijke cirkels. Je krijgt statistieken over de korte termijn, maar kunt ook terugkijken naar je beste dag, maand of effectiefste work-out.

Nuttige statistieken

Het eerste tabblad in de app toont een overzicht van alle dagen, net als de activiteit-app van Apple. Vanaf het tweede tabblad wordt het echter interessant. Je ziet hoeveel dagen je je doelen hebt gehaald, wat je beste dag was en meer statistieken die Apple’s apps niet inzichtelijk maken. De app toont ook meteen je beste dag en maand. Onder streaks zie je hoe van je al je doelen hebt gehaald. Bij work-outs kun je kijken welke work-out het effectiefst is, handig om te weten als je snel aan je doelen wil komen.

all the rings 001

Hopelijk doe je het beter dan de auteur van dit artikel… – Klik/tap voor groter.

All The Rings is gratis en privacyvriendelijk

All The Rings maakt gebruik van de lokale HealthKit-database en synchroniseert niets met de cloud. Je data blijft dus op je iPhone. De app heeft ook een coachingscomponent, maar dat vereist een abonnement. De app is gratis en om de reclame af te kopen kun je eenmalige aankoop van € 3,49 doen.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

5 reacties

Profielfoto

Shmoo op 07 december 2017

Je moet wel gestoord zijn als je dit gaat gebruiken!

500,- voor een iPhone, 350,- voor een Apple Watch en dan een willekeurige knakworst developer nodig hebben om je data overzichtelijk te maken, of weer te geven dat gebaseerd is op een gratis appje met in-app reclame.

Ik begrijp best dat Apple-gebruikers bijna geen standaard of verwachtingen meer hebben als het op (software) kwaliteit aankomt maar als dit je gelukkig moet maken dan is het einde zoek.

Profielfoto

iAmRenzo op 07 december 2017

Je moet wel gestoord zijn als je dit gaat gebruiken!

500,- voor een iPhone, 350,- voor een Apple Watch en dan een willekeurige knakworst developer nodig hebben om je data overzichtelijk te maken, of weer te geven dat gebaseerd is op een gratis appje met in-app reclame.

Ik begrijp best dat Apple-gebruikers bijna geen standaard of verwachtingen meer hebben als het op (software) kwaliteit aankomt maar als dit je gelukkig moet maken dan is het einde zoek.

gelukkig hebben we jou nog om ons leven compleet te maken. Nee grapje.
Mijn iPhone was ook veel duurder. Ik zeg koopje, die 500!

De app van Apple mag wel wat features erbij hebben maar dat een third party dit doet is toch ook prima.

Profielfoto

knekkie op 08 december 2017

Fitnesdata presentatie op iOS devices is erg summier.

Dat doen ze bi Fitbit en Polar veel overzichtelijker en ze bieden een community waarin je je resultaten kan delen en of de competitie aan kan gaan met vrienden of mensen met vergelijkbare fit doelen.

Apple heeft nog heel veel af te kijken. Tot die tijd ligt er een groot gapend gat voor ontwikkelaars van applicaties zoals All The Rings.

Profielfoto

viktorf op 09 december 2017

Uhm, heren (ik weet niet waarom ik denk dat jullie heren zijn, een well estimated guess…), niet zo naïef!
Als Apple voor elke toepassing de best mogelijk app zou ontwikkelen dan kunnen ze toch net zo goed meteen hun hele app-eco-systeem sluiten? En dat zou jammer zijn want dat maakt iOS nou zo leuk;-)

Profielfoto

monty python op 11 december 2017

Inderdaad, viktorf. En voor eenmalig 3,5 euro reclame afkopen is dan nog een koopje. Fijn extra statistieken maar teveel hoeft nu ook weer niet, dan krijg je een soep die niet te overzien is zoals bij de concurrentie, en dus conflicten, bugs en updates exponentieel doet stijgen. Dikwijls geldt het devies, less is more.
Ook niet vergeten dat die app-ontwikkeling doorgaans compleet verlieslatend is (zoals bijna alles in de huidige zeepbel van de techhype sector). Apple laat dat slim aan zich voorbijgaan. Brengt het toch op, kunnen ze het nog kopen.

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?