Smartphone vervangt e.dentifier bij ABN Amro

Tech rmens 19 dec 2017
Leestijd: 1 minuut

Klanten van ABN Amro kunnen langzaam maar zeker afscheid nemen van hun e.dentifier. Een mobiele telefoon met de ABN-app kan het losse apparaatje dat gebruikt wordt vervangen. Het werkt vanaf vandaag voor de meeste bankzaken.

Zo kunnen betalingen via internetbankieren met de app bevestigd worden. De bank komt met deze functie omdat klanten hun e.dentifier vaak niet bij de hand hebben, terwijl de app wel op hun telefoon staat.

Daglimiet nog steeds van toepassing

Na het invoeren van een opdracht op een computer, kan de mobiele app worden gebruikt als identificatiemiddel. Na het openen van de ABN Amro-app dient ingelogd te worden, waarna de betaalopdracht automatisch verschijnt. Deze kan vervolgens via de smartphone worden bevestigd via de pincode, Touch ID of (in de toekomst) Face ID. De e.dentifier is alleen nodig voor bedragen die hoger zijn dan de daglimiet van de rekening.

Om de nieuwe functie te gebruiken dient Mobiel Bevestigen aangezet te worden. Dat kan in de app onder InstellingenInloggen en bevestigenMobiel Bevestigen. Zet het schuifje vervolgens aan.

Naar voorbeeld van ING en Bunq

ABN Amro volgt hiermee het voorbeeld van ING en Bunq, deze banken gebruiken hun apps al veel als identificatiemiddel voor bankieren op desktop en tablet. Ook voor iDEAL. ABN Amro de mogelijkheid om iDEAL-betalingen te bevestigen via de app nog niet. Concurrent Rabobank heeft nog geen enkele koppeling gemaakt tussen desktop en app en vereist een random reader om betalingen te bevestigen.

bunq ideal
Een iDEAL-betaling bevestigen kan bij Bunq alleen maar met een smartphone – Klik/tap voor groter.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste wat tech en culture te bieden heeft 🚀

De laatste ontwikkelingen iedere vrijdag in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Onderwerpen