Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 11 december 2017

OV-app 9292 bezwijkt onder winterweer

Door het winterse weer is het niet alleen een chaos op de wegen, in de licht en op het spoor, maar ook bij de 9292. De website en app van de ov-reisplanner zijn sinds zondag onbereikbaar door de enorme toename in het aantal opgevraagde reisadviezen.

De combinatie van een nieuwe dienstregeling en het winterweer zorgen ervoor dat de dienst sinds zondag onbereikbaar is. De website is compleet offline en de app functioneert slechts sporadisch.

Website offline om app lucht te geven

In een persbericht laat 9292 weten dat de website bewust offline is gehaald om de app lucht te geven. Deze zou weer langzaam online moeten komen. Exacte cijfers over de drukte zijn niet bekend, maar er wordt over een verdubbeling van het aantal opgevraagde reisadviezen gesproken.

Klik/tap voor groter.

Andere reisplanners, waaronder die van de NS, Google Maps en Apple Maps functioneren wel. De NS-app maakt voor deur-tot-deur-navigatie gebruik van de API van 9292 en die is door de enorme drukte ook instabiel. Google en Apple gebruiken data die rechtstreeks van de vervoerders afkomstig is (NDOV-api) en die is wel beschikbaar. Wanneer de problemen met 9292 opgelost zijn is nog niet bekend. De ov-planner zegt op Twitter met man en macht te werken aan een oplossing.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
OV-app 9292 bezwijkt onder winterweer
Sluiten