T-Mobile onderzoekt netwerkproblemen iPhone 8 en iPhone X

Door: Raymon Mens - 12 reacties

Klanten van T-Mobile met een iPhone 8 (Plus) en iPhone X zijn mogelijk slecht bereikbaar. De provider onderzoekt netwerkproblemen die ontstaan met Apple’s nieuwste smartphones. Klanten klagen over wegvallende gesprekken en onderbrekingen in mobiele data.

De provider zegt in een statement op zijn forum dat er samen met Apple naar een oplossing gezocht wordt. Klanten die getroffen zijn, worden gecompenseerd en krijgen hun abonnementsgeld terug.

Probleem bij iPhone 8 (Plus) en iPhone X

Aanvankelijk waren er alleen klachten van iPhone 8 (Plus)-bezitters. Nu de iPhone X verkrijgbaar is klagen ook gebruikers van een iPhone X over netwerkproblemen. De provider zegt die klachten ook te onderzoeken. Het probleem lijkt niet alle gebruikers te treffen, maar komt alleen bij T-Mobile voor. Een aantal gebruikers zegt dat de problemen met een simkaart van een andere provider niet merkbaar zijn.

iphone family 2017 wide
Klik/tap voor groter.

Wat het probleem veroorzaakt is nog onduidelijk. Het kan iets te maken heeft met de verschillen tussen Intel- en Qualcomm modems in de nieuwe iPhones. Apple gebruikt modems van twee leveranciers en mogelijk treedt bij een van de twee een probleem met het netwerk van T-Mobile op. Dit verklaart ook waarom niet alle klanten getroffen zijn.

T-Mobile compenseert getroffen gebruikers

T-Mobile zegt alle getroffen gebruikers te compenseren. Zodra het probleem opgelost is, zal het abonnementsgeld voor de tijd waarin de netwerkproblemen zich hebben voorgedaan gecrediteerd worden. Klanten moeten wel een case aan laten maken, zodat de precieze datum vastgelegd kan worden. Een case kan via de klantenservice aangemaakt worden.

Abonnees met een GO-abonnement, kunnen na het aanmaken van een case ook tijdelijk kosteloos het Unlimited-abonnement gebruiken. Zo kunnen ze bellen via WhatsApp of FaceTime Audio zonder dat dit ten koste gaat van hun gebruikelijke databundel.

Reacties

12 reacties
  • Profielfoto
    Q-collective

    Klanten moeten wel een case aan laten maken, zodat de precieze datum vastgelegd kan worden.

    Ongetwijfeld gaan heel veel klanten die creditering daardoor mislopen.

  • Profielfoto
    DBLCreations

    Hier in België (Proximus), geen problemen:-)

  • Profielfoto
    steveb

    Proximus had toch ook problemen met iPhone 8?

  • Profielfoto
    DBLCreations

    Proximus had toch ook problemen met iPhone 8?

    Dat kan maar heb nooit een iPhone 8 gehad:-) Kan me daar ook niets over herinneren eerlijk gezegd maar zou best kunnen. Ik weet wel dat er problemen waren met het geluid als je de earpods gebruikt. Maar dat zou intussen dacht ik wel opgelost zijn:-)

  • Profielfoto
    steveb

    A ik dacht daarover gelezen te hebben voor de iPhone x geleverd was
    Vandaar dat ik de x niet vermeld had

  • Profielfoto
    GForce85

    Hoe maakt je zo’n case aan? Nooit geschoten is altijd mis.

  • Profielfoto
    vanhyfte.johnny

    @steveb bij Proximus in België zijn er problemen met de beta van iOS 11.2 niet met een specifiek toestel;-)

  • Profielfoto
    Cybertopian

    Even wat extra info opgedoken over de gebruikte modems:

    A1660, A1779 – iPhone 7, Qualcomm modem
    A1661, A1785 – iPhone 7 Plus, Qualcomm modem
    A1778 – iPhone 7, Intel modem
    A1784 – iPhone 7 Plus, Intel modem
    A1863, A1906 – iPhone 8, Qualcomm
    A1864, A1898 – iPhone 8 Plus, Qualcomm
    A1865, A1902 – iPhone X, Qualcomm
    A1897 – iPhone 8 Plus, Intel
    A1901 – iPhone X, Intel
    A1905 – iPhone 8, Intel

    Misschien is het ook aan de modem firmware versie te zien. Dan zou 1.02.03 Intel moeten zijn en 4.00.01 Qualcomm. (In de nieuwe iOS versie.)

    Maar ik denk dat we in de EU allemaal Intel hebben. Of je moet in een ander deel van de wereld hebben gekocht.

  • Profielfoto
    Q-collective

    Hoe maakt je zo’n case aan? Nooit geschoten is altijd mis.

    Bellen met T-mobile.

  • Profielfoto
    MacRay

    Klanten van mij zie ik ook strukelen met vodapon en t-m ivm downloaden etc.
    KPN blijft toch de beste snelheid leveren en bij geen storingen.

  • Profielfoto
    Vroegah

    Grappig zo’n vertaal werktuig: strugling = struikelen met vodapon haha

  • Profielfoto
    defores

    De laatste weken is T-Mobile netwerk erg langzaam (niet de 4G snelheid die het een half jaar geleden had, soms het idee dat ze de boel weer zitten af te knijpen) dus men mag wel wat uitgebreidere onderzoek doen naar de kwaliteit van hun netwerk.