T-Mobile onderzoekt netwerkproblemen iPhone 8 en iPhone X

Raymon op 13 november 2017 12 reacties Laatste door defores

Klanten van T-Mobile met een iPhone 8 (Plus) en iPhone X zijn mogelijk slecht bereikbaar. De provider onderzoekt netwerkproblemen die ontstaan met Apple’s nieuwste smartphones. Klanten klagen over wegvallende gesprekken en onderbrekingen in mobiele data.

De provider zegt in een statement op zijn forum dat er samen met Apple naar een oplossing gezocht wordt. Klanten die getroffen zijn, worden gecompenseerd en krijgen hun abonnementsgeld terug.

Probleem bij iPhone 8 (Plus) en iPhone X

Aanvankelijk waren er alleen klachten van iPhone 8 (Plus)-bezitters. Nu de iPhone X verkrijgbaar is klagen ook gebruikers van een iPhone X over netwerkproblemen. De provider zegt die klachten ook te onderzoeken. Het probleem lijkt niet alle gebruikers te treffen, maar komt alleen bij T-Mobile voor. Een aantal gebruikers zegt dat de problemen met een simkaart van een andere provider niet merkbaar zijn.

iphone family 2017 wide

Klik/tap voor groter.

Wat het probleem veroorzaakt is nog onduidelijk. Het kan iets te maken heeft met de verschillen tussen Intel- en Qualcomm modems in de nieuwe iPhones. Apple gebruikt modems van twee leveranciers en mogelijk treedt bij een van de twee een probleem met het netwerk van T-Mobile op. Dit verklaart ook waarom niet alle klanten getroffen zijn.

T-Mobile compenseert getroffen gebruikers

T-Mobile zegt alle getroffen gebruikers te compenseren. Zodra het probleem opgelost is, zal het abonnementsgeld voor de tijd waarin de netwerkproblemen zich hebben voorgedaan gecrediteerd worden. Klanten moeten wel een case aan laten maken, zodat de precieze datum vastgelegd kan worden. Een case kan via de klantenservice aangemaakt worden.

Abonnees met een GO-abonnement, kunnen na het aanmaken van een case ook tijdelijk kosteloos het Unlimited-abonnement gebruiken. Zo kunnen ze bellen via WhatsApp of FaceTime Audio zonder dat dit ten koste gaat van hun gebruikelijke databundel.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

12 reacties

Profielfoto

Q-collective op 13 november 2017

Klanten moeten wel een case aan laten maken, zodat de precieze datum vastgelegd kan worden.

Ongetwijfeld gaan heel veel klanten die creditering daardoor mislopen.

Profielfoto

DBLCreations op 13 november 2017

Hier in België (Proximus), geen problemen:-)

Profielfoto

steveb op 13 november 2017

Proximus had toch ook problemen met iPhone 8?

Profielfoto

DBLCreations op 13 november 2017

Proximus had toch ook problemen met iPhone 8?

Dat kan maar heb nooit een iPhone 8 gehad:-) Kan me daar ook niets over herinneren eerlijk gezegd maar zou best kunnen. Ik weet wel dat er problemen waren met het geluid als je de earpods gebruikt. Maar dat zou intussen dacht ik wel opgelost zijn:-)

Profielfoto

steveb op 13 november 2017

A ik dacht daarover gelezen te hebben voor de iPhone x geleverd was
Vandaar dat ik de x niet vermeld had

Profielfoto

GForce85 op 13 november 2017

Hoe maakt je zo’n case aan? Nooit geschoten is altijd mis.

Profielfoto

vanhyfte.johnny op 13 november 2017

@steveb bij Proximus in België zijn er problemen met de beta van iOS 11.2 niet met een specifiek toestel;-)

Profielfoto

Cybertopian op 13 november 2017

Even wat extra info opgedoken over de gebruikte modems:

A1660, A1779 – iPhone 7, Qualcomm modem
A1661, A1785 – iPhone 7 Plus, Qualcomm modem
A1778 – iPhone 7, Intel modem
A1784 – iPhone 7 Plus, Intel modem
A1863, A1906 – iPhone 8, Qualcomm
A1864, A1898 – iPhone 8 Plus, Qualcomm
A1865, A1902 – iPhone X, Qualcomm
A1897 – iPhone 8 Plus, Intel
A1901 – iPhone X, Intel
A1905 – iPhone 8, Intel

Misschien is het ook aan de modem firmware versie te zien. Dan zou 1.02.03 Intel moeten zijn en 4.00.01 Qualcomm. (In de nieuwe iOS versie.)

Maar ik denk dat we in de EU allemaal Intel hebben. Of je moet in een ander deel van de wereld hebben gekocht.

Profielfoto

Q-collective op 13 november 2017

Hoe maakt je zo’n case aan? Nooit geschoten is altijd mis.

Bellen met T-mobile.

Profielfoto

MacRay op 14 november 2017

Klanten van mij zie ik ook strukelen met vodapon en t-m ivm downloaden etc.
KPN blijft toch de beste snelheid leveren en bij geen storingen.

Profielfoto

Vroegah op 14 november 2017

Grappig zo’n vertaal werktuig: strugling = struikelen met vodapon haha

Profielfoto

defores op 14 november 2017

De laatste weken is T-Mobile netwerk erg langzaam (niet de 4G snelheid die het een half jaar geleden had, soms het idee dat ze de boel weer zitten af te knijpen) dus men mag wel wat uitgebreidere onderzoek doen naar de kwaliteit van hun netwerk.

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?