T-Mobile kampt met netwerkstoring [u]

6 reacties

Provider T-Mobile heeft te maken met een netwerkstoring. Een groep klanten van onbekende grootte kan niet bellen of gebeld worden en mobiele data werkt ook niet. De storing lijkt zich te beperken tot Midden-Nederland en begon rond 22:00 uur.

Opmerkelijk is dat klanten melden wel bereik te hebben, maar er kan geen data verzonden worden. Dit duidt op een probleem in de backbone. De provider zegt dat technici proberen de oorzaak te achterhalen.

De storingskaart van T-Mobile maakt op moment van schrijven geen melding van de storing. Op het forum van de provider lezen we echter dat de oorzaak mogelijk in de glasvezelverbinding naar de zendmasten gezocht moet worden. Er zou tussen 23:00 en 07:00 uur onderhoud aan die verbindingen zijn, maar dat is nergens aangekondigd.

Kaart via: Allestoringen.nl – Klik/tap voor groter.

Update: De storing werd rond 03:00 uur opgelost.

Reacties

6 reacties
  • Profielfoto
    Rickje

    Grappig. Ik ben dan Ben klant (T-Mobile netwerk) en de hele gisteravond had ik gewoon “Geen service”. Maargoed, zat toch thuis op Wifi.:)

  • Profielfoto
    NielsDam

    Grappig. Ik ben dan Ben klant (T-Mobile netwerk) en de hele gisteravond had ik gewoon “Geen service”. Maargoed, zat toch thuis op Wifi.:)

    Als Ben klant ben je dan ook eigenlijk tweederangs klant bij T-mobile:lol:

  • Profielfoto
    Ziegler

    Ik ben de hele dag al in Amersfoort, maar heb werkelijk nergens last van.

  • Profielfoto
    DNibbeling

    Rhio Nijmegen hier. Ik kan sinds gisteren niet bellen met mijn iPhone X. Na bellen met de helpdesk en alles te hebben nagekeken kwam men tot de conclusie dat mijn simkaart beschadigd moet zijn. Ik ontvang vandaag een nieuwe per post.

  • Profielfoto
    Ziegler

    En nu maar wachten tot uitgelegd wordt wat in vredesnaam een backbone is.

  • Profielfoto
    Rickje

    Grappig. Ik ben dan Ben klant (T-Mobile netwerk) en de hele gisteravond had ik gewoon “Geen service”. Maargoed, zat toch thuis op Wifi.:)

    Als Ben klant ben je dan ook eigenlijk tweederangs klant bij T-mobile:lol:

    Prima. Ik ga niet de hoofdprijs betalen.

    Dat doe ik al voor m’n Apple hardware.:lol: