T-Mobile kampt met netwerkstoring [u]

Raymon op 24 november 2017 6 reacties Laatste door Rickje

Provider T-Mobile heeft te maken met een netwerkstoring. Een groep klanten van onbekende grootte kan niet bellen of gebeld worden en mobiele data werkt ook niet. De storing lijkt zich te beperken tot Midden-Nederland en begon rond 22:00 uur.

Opmerkelijk is dat klanten melden wel bereik te hebben, maar er kan geen data verzonden worden. Dit duidt op een probleem in de backbone. De provider zegt dat technici proberen de oorzaak te achterhalen.

De storingskaart van T-Mobile maakt op moment van schrijven geen melding van de storing. Op het forum van de provider lezen we echter dat de oorzaak mogelijk in de glasvezelverbinding naar de zendmasten gezocht moet worden. Er zou tussen 23:00 en 07:00 uur onderhoud aan die verbindingen zijn, maar dat is nergens aangekondigd.

Schermafbeelding 2017-11-24 om 00.41.46

Kaart via: Allestoringen.nl – Klik/tap voor groter.

Update: De storing werd rond 03:00 uur opgelost.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

6 reacties

Profielfoto

Rickje op 24 november 2017

Grappig. Ik ben dan Ben klant (T-Mobile netwerk) en de hele gisteravond had ik gewoon “Geen service”. Maargoed, zat toch thuis op Wifi.:)

Profielfoto

NielsDam op 24 november 2017

Grappig. Ik ben dan Ben klant (T-Mobile netwerk) en de hele gisteravond had ik gewoon “Geen service”. Maargoed, zat toch thuis op Wifi.:)

Als Ben klant ben je dan ook eigenlijk tweederangs klant bij T-mobile:lol:

Profielfoto

Ziegler op 24 november 2017

Ik ben de hele dag al in Amersfoort, maar heb werkelijk nergens last van.

Profielfoto

DNibbeling op 24 november 2017

Rhio Nijmegen hier. Ik kan sinds gisteren niet bellen met mijn iPhone X. Na bellen met de helpdesk en alles te hebben nagekeken kwam men tot de conclusie dat mijn simkaart beschadigd moet zijn. Ik ontvang vandaag een nieuwe per post.

Profielfoto

Ziegler op 24 november 2017

En nu maar wachten tot uitgelegd wordt wat in vredesnaam een backbone is.

Profielfoto

Rickje op 24 november 2017

Grappig. Ik ben dan Ben klant (T-Mobile netwerk) en de hele gisteravond had ik gewoon “Geen service”. Maargoed, zat toch thuis op Wifi.:)

Als Ben klant ben je dan ook eigenlijk tweederangs klant bij T-mobile:lol:

Prima. Ik ga niet de hoofdprijs betalen.

Dat doe ik al voor m’n Apple hardware.:lol:

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?