De iPhone X is (nog) niet winterproof

Raymon op 10 november 2017 45 reacties Laatste door DBLCreations

Ben je een koukleum? Dan ben je niet de enige. De iPhone X heeft namelijk ook last van de kou. Het scherm blijkt bij lage temperaturen slecht te reageren. Apple zegt op de hoogte te zijn en kan dit probleem met een software-update oplossen.

Het probleem werd door een aantal Reddit-gebruikers ontdekt. Ze klagen dat de telefoon aanrakingen in een koude omgeving niet goed of helemaal niet detecteert. Wij hebben zelf nog geen last van dit probleem gehad.

iPhone X in herfst en winter

Om welke temperatuur het precies gaat is onduidelijk, maar op Reddit wordt alles tussen de 0 en 7 graden genoemd. In een Nederlandse herfst of winter worden deze temperaturen ook bereikt. Het scherm reageert vaak enkele seconden niet, alsof het toestel even moet wennen aan de kou. Dat klinkt best schattig, maar is bij dagelijks gebruik gewoon irritant. Na een tijdje reageert alles weer zoals gebruikelijk.

iPhone X buiten

Klik/tap voor groter.

Apple zegt tegen fanblog The Loop dat het probleem bekend is en door middel van een software-update opgelost kan worden. De iPhone X is de eerste iPhone met een OLED-scherm en hoewel er nog wat kinderziektes zijn, werd het scherm onlangs bekroond tot beste smartphone-scherm ooit.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

45 reacties

Profielfoto

monstergup op 10 november 2017

2 kleine typo’s;)
men een software update -> met
Nederlandse herst -> herfst

Profielfoto

Raymon [moderator] op 10 november 2017

Oops, damn. Het was dus te merken dat ik dit op mijn iPhone heb getikt en niet op een normaal toetsenbord. Hoe dan ook, hersteld! Dank.

Profielfoto

X Zibit op 10 november 2017

Frozen phone? Software update en klaar! Groene streep op je display is pas “nasty”
Check dit :
https://www.macrumors.com/2017/11/10/iphone-x-green-line-on-display/

Profielfoto

Wauters op 10 november 2017

Terwijl ik dit lees, is mijn 6s weer uitgevallen terwijl hij aan de lader hangt.
Oorzaak: heeft een half uurtje in een koude wagen gelegen.

Profielfoto

X Zibit op 10 november 2017

@Wauters
Bekend issue bij 6s. Batterij ‘no good’ Kennelijk  batterij recall gemist begin dit jaar

Profielfoto

Ruwepit op 10 november 2017

Frozen phone? Software update en klaar! Groene streep op je display is pas “nasty”
Check dit :
https://www.macrumors.com/2017/11/10/iphone-x-green-line-on-display/

Samsung scherm….Geintje

Profielfoto

Wauters op 10 november 2017

@X Zbit Mijn serienummer zat er niet bij:sad:

Profielfoto

Nosferatu op 10 november 2017

Gelukig, ik ben niet de enige die bevriest van ruim 1000 euro voor een -over rated- lulijzer

Profielfoto

ln.XSOcam op 10 november 2017

Laat me raden…. Ze zorgen dat een app/functie heel veel rekenkracht kost en de processor en accu zo warm wordt dat het probleem verholpen is. En inderdaad, koudeprobleem weg, accuprobleem geïntroduceerd.

Profielfoto

Shmoo op 10 november 2017

Hoe zouden ze zoiets oplossen? De processor in de telefoon misschien iets warmer laten worden zodat de telefoon warmer wordt?

Profielfoto

lordoftheflatbush op 10 november 2017

€1200 lappen en dan beta tester blijken te zijn. Maar hé, je was wel de eerste met een X…

Profielfoto

DBLCreations op 11 november 2017

Pfff, wat een gezellige reacties toch weer. Nosferatu, gij ziet er mij een echt lieveke uit zenne;-) en diene lord of the wa weet ik veel vantzelfde…

Soit, Komt wel weer goed. Ik ben een blije betatester met een lulijzer van €1200 ah nee wacht, correctie, zeg @ lord of mijn gat, als ge iets wilt duidelijk maken ziet dan wel da ge just zijn ook e. Het is €1329:-) Kusje XXX

Profielfoto

Ruwepit op 11 november 2017

Gelukig, ik ben niet de enige die bevriest van ruim 1000 euro voor een -over rated- lulijzer

Vroegah….toen lulijzers nog lulijzers waren

Profielfoto

Shmoo op 11 november 2017

Lulijzers zijn toch gewoon 8/10 OMT’ers op schaatsen?

Profielfoto

ArMac op 11 november 2017

Wat ik erg Nice vind is dat ze met de X blijkbaar software matig zoveel veranderingen kunnen doorvoeren. Zie ook eerder bericht van Ive. Dat geeft mij het idee dat ik met de X een smartphone (waarvan het ‘lulijzer slecht 1 van de functies is) heb gekocht die straks alleen maar beter gaat worden.

Profielfoto

Facundo op 11 november 2017

..een smartphone gekocht die straks alleen maar beter gaat worden…
^Ja joh, het is een geweldige investering voor de toekomst!^

Profielfoto

Nick Seamore op 11 november 2017

Wij hebben zelf nog geen last van dit probleem gehad.

Misschien een poosje in de koelkast gaan zitten Raymon🤪.

Om welke temperatuur het precies gaat is onduidelijk, maar op Reddit wordt alles tussen de 0 en 7 graden genoemd.

Dat is toch redelijk precies tussen de 0°C en 7°C?

Ben blij dat zoals ArMac al benoemde dat veel bugs/problemen waarschijnlijk opgelost kunnen worden met een software update.

De groene streep op het display waar X Zibit het over heeft is jammer genoeg wel een hardwareprobleem maar ook dat zal door Apple wel netjes opgelost worden zoals MacRumors al vermelde dat klanten die met dit probleem kampte een nieuw exemplaar kregen.

Al met al nog niet echt een man overboord maar wel jammer dat dit soort dingen gebeuren.

Profielfoto

X Zibit op 11 november 2017

@Nick Seamore
…als het binnen de garantie periode gebeurt ’no sweat’ . Wat als het zich daarbuiten manifesteer? Hopen op coulance van ?!
‘Dream on’

Profielfoto

ArMac op 11 november 2017

..een smartphone gekocht die straks alleen maar beter gaat worden…
^Ja joh, het is een geweldige investering voor de toekomst!^

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik verwacht dat een apparaat na aanschaf d.m.v. software updates alleen maar beter wordt. 8 jaar geleden een iMac aangeschaft, daar kan ik nu ook veel meer mee, dan toen ik ‘m kocht.

De geluiden die ik hoor, geven mij het idee dat met de iPhone X door software update veel zaken verbeterd kunnen worden, dus ja wat dat betreft lijkt het me een prima investering idd.

Profielfoto

ArMac op 11 november 2017

@Nick Seamore
…als het binnen de garantie periode gebeurt ’no sweat’ . Wat als het zich daarbuiten manifesteer? Hopen op coulance van ?!
‘Dream on’

Kijkend naar het verleden heeft Apple geregeld regelingen getroffen om apparaten of onderdelen ervan gratis te vervangen, zelfs buiten de garantie.

Als dat sceptische gedoe hier de laatste tijd om dit forum, ik vraag me van een hoop mensen af waarom ze hier nog langskomen. Als Apple zo’n kwaadaardig bedrijf is, ga dan lekker ergens anders heen en koop vooral van een bedrijf waar je je wel goed bij voelt.

Profielfoto

Frans op 11 november 2017

@Nick Seamore
…als het binnen de garantie periode gebeurt ’no sweat’ . Wat als het zich daarbuiten manifesteer? Hopen op coulance van ?!
‘Dream on’

Kijkend naar het verleden heeft Apple geregeld regelingen getroffen om apparaten of onderdelen ervan gratis te vervangen, zelfs buiten de garantie.

Als dat sceptische gedoe hier de laatste tijd om dit forum, ik vraag me van een hoop mensen af waarom ze hier nog langskomen. Als Apple zo’n kwaadaardig bedrijf is, ga dan lekker ergens anders heen en koop vooral van een bedrijf waar je je wel goed bij voelt.

Eens. Mijn persoonlijke ervaringen met Apple zijn zeer positief. Zo heb ik een MacBook pro die na bijna 3 jaar ineens helemaal dood was. Afspraak gemaakt met de Apple Store Genius Bar. Daar bleek het moederbord defect. Dat hebben ze geheel kostenloos vervangen, terwijl ik geen AppleCare had.

Profielfoto

maconly op 11 november 2017

Woensdag binnen ben benieuwd.

Profielfoto

Nick Seamore op 11 november 2017

ArMac 5 uur geleden
X
@Nick Seamore
…als het binnen de garantie periode gebeurt ’no sweat’ . Wat als het zich daarbuiten manifesteer? Hopen op coulance van ?!
‘Dream on’
Kijkend naar het verleden heeft Apple geregeld regelingen getroffen om apparaten of onderdelen ervan gratis te vervangen, zelfs buiten de garantie.

Als dat sceptische gedoe hier de laatste tijd om dit forum, ik vraag me van een hoop mensen af waarom ze hier nog langskomen. Als Apple zo’n kwaadaardig bedrijf is, ga dan lekker ergens anders heen en koop vooral van een bedrijf waar je je wel goed bij voelt.

Heb de service gelukkig nog nooit nodig gehad maar de verhalen die te ronde gaan zijn inderdaad dat Apple zeer coulant is t.o.v. zijn klanten dus maak me daar niet echt zorgen om en ook ik voel me prima bij een bedrijf als Apple. Niet dat ik het overal mee eens ben met wat ze doen en hoe maar dat is ook wel onmogelijk maar ze doen hun uiterste best en dat is al heel wat meer dan vele andere bedrijven doen.

Profielfoto

DBLCreations op 11 november 2017

@Nick Seamore
…als het binnen de garantie periode gebeurt ’no sweat’ . Wat als het zich daarbuiten manifesteer? Hopen op coulance van ?!
‘Dream on’

Kijkend naar het verleden heeft Apple geregeld regelingen getroffen om apparaten of onderdelen ervan gratis te vervangen, zelfs buiten de garantie.

Als dat sceptische gedoe hier de laatste tijd om dit forum, ik vraag me van een hoop mensen af waarom ze hier nog langskomen. Als Apple zo’n kwaadaardig bedrijf is, ga dan lekker ergens anders heen en koop vooral van een bedrijf waar je je wel goed bij voelt.

Ik ben blij dat het is door iemand anders gezegd wordt. Het is ongelooflijk hoeveel negativiteit dat er hier heerst. Maar hey, @ArMac, die mensen zijn gewoon kritisch hoor, dat moet kunnen;-) Ik vraag me eigenlijk af hoe het mogelijk is dat iemand de tijd neemt om gewoon even zijn gal te komen uitspuwen op een forum van een merk of product die ze niet moeten. Ik vraag mij af of er toevallig ook mensen op forums van auto’s als Audi,Volkswagen of gelijk welke andere gaan om daar ook zomaar eens wat te gaan klooien.

Eerlijk is eerlijk en ik ben het ook zeker niet altijd eens met wat Apple doet, maar al da gezeik maat, serieus. Da verstaan ik echt ni. Ma bon, ik ben al blij dat er toch nog een paar mensen zijn die wel nog een bepaald plezier hebben met het merk waar ook ik voeling mee heb.

Apple lost overigens zijn problemen altijd wel goed op. Dat was in der tijd zo met de dure Mac pro (D700 GPU’s) en als er nu problemen met je iPhone zijn (gelijk welke) lossen ze dat ook wel op.

Uiteraard gaat het af en toe mis, maar dat heb je overal. Ik zelf heb een Macbook Pro 2009 na 3j ook moeten vervangen en heb de toen nieuwe Macbook Pro retina gekocht (die het nog steeds prima doet) en dat is nu dus al 5j. Mijn Mac Mini heb ik ong. 6j gehad. Verder heb ik mijn 27″ cinema led display die het sinds 2009 (hout vasthouden) ook nog super doet terwijl mijn thunderbolt display wel al 2 keer RMA is gegaan. Maar steeds zonder problemen kosteloos gerepareerd:-)

Nu sinds enige maanden een Mac Pro en ik heb 2j een iPhone 6S plus gehad, zonder problemen. En nu mijn iPhone X tot op heden ook geen problemen mee. Altijd met al mijn producten de nieuwste updates (behalve met macOS High Sierra) omdat mijn Mac Pro mijn productie machine is.

Oh ja, mijn Apple tv 3th gen en de nieuwe 4K Apple tv doen het ook super, geen problemen.

Oplaadkabels en dergelijke heb ik ook nooit problemen mee gehad. Apple toetsenborden wel al twee versleten, sommige toetsen die het soms gewoon niet meer doen. Maar buiten dat mag ik echt niet klagen. Dit in tegenstelling tot andere merken… Phuu phuu….

Profielfoto

wensink op 11 november 2017

Kritisch moet kunnen toch? Het zijn ook niet spotgoedkope of onbelangrijke producten. Ik vind dat je af en toe best eens een beslissing moet kunnen bekritiseren (sommigen interpreteren dat als afzeiken), ook als Apple fan. Het zijn toch spullen die, zonder grappen, een hele grote invloed hebben op ons dagelijks leven.
Het lijkt me dat je Apple fan bent geworden door de keuzes die het bedrijf maakt. Als de focus in dat opzicht verlegd wordt (en ik vind het niet raar als mensen dat denken na de dood van Steve Jobs) dan is het logisch dat je dat best jammer kan vinden, denk ik.

Daarbij kun je dan wel zeggen dat ze maar naar de concurrent moeten gaan, maar het feit dat Apple het in hun ogen niet goed doet, betekent niet altijd dat de concurrentie dat wel doet…

Profielfoto

Facundo op 11 november 2017

@wensink:(y)
Dat gejank hier van mensen die niet tegen kritiek kunnen op (notabene) een bedijf. Zoals vaker gezegd, gewoon lekker in Noord Korea gaan wonen. Daar zul je ècht niet met andersdenkenden worden lastig gevallen. Het lijkt hier vaak wel een enge sekte.

Profielfoto

DBLCreations op 12 november 2017

@wensink:(y)
Dat gejank hier van mensen die niet tegen kritiek kunnen op (notabene) een bedijf. Zoals vaker gezegd, gewoon lekker in Noord Korea gaan wonen. Daar zul je ècht niet met andersdenkenden worden lastig gevallen. Het lijkt hier vaak wel een enge sekte.

Gejank? Nee man, verre van, wat ik vooral opmerk de laatste maanden en de laatste weken (het wordt slechter en slechter) is enkel nog negativiteit zonder enige OPbouwende kritiek. Kritisch mag en MOET kunnen, ik denk trouwens dat (als je het tegen mij hebt) je toch nog eens goed mijn vorige reactie moet doorlezen, want ik zet er letterlijk in dat ik het zeker niet met Apple eens ben. Dat geld voor zowel Wensink als Facundo.

En die overdrevenheid ook altijd hé: “Het lijkt hier wel een sekte”; man dat gezeik toch altijd, snap je nu wat ik bedoel? Zulke verzuurde comments ventje, en zo zijn er tal van comments, ge moet maar is gewoon op artikels klikken van de voorbije weken en gewoon een paar comments lezen, zorg wel dat je antidepressiva bij je hebt, want ge gaat er toch ni goed van worden. En neem misschien meteen een paar slaappillen ook, want je zou een paar nachten wakker kunnen liggen.

Nee echt, kritisch zijn? Geen probleem, geef zoveel kritiek als je wil. Maar bepaalde dingen zijn gewoon geen kritiek, bepaalde dingen zijn gewoon dom of onnozel. En dat vindt ik erg jammer. Als Applegebruiker probeer ik gewoon in contact te zijn met andere Applegebruikers en zo ervaringen etc… uit te wisselen. En daar kunnen zeker ook slechte ervaringen tussen zitten hoor. Maar nog is, de laatste tijd, als ik zie dat Raymond een nieuw artikel heeft geplaatst hou ik mijn hart vast voor de reacties die ik te zien zal krijgen. Het is gewoon ON-GE-LOOF-LIJK!

Maar nog is, als je vindt dat ge hier uw gal moet uitspuwen en fantastische oneliners wil neerzetten, ga vooral jullie gang…

Profielfoto

Facundo op 12 november 2017

Lees je eigen commentaar nog eens na, “ventje”. Maar goed, het woord ‘schaamte’ zal wel niet tot je vocabulaire behoren.

Profielfoto

ahenket op 12 november 2017

@DBLCreations: Vlaams is een lekker taaltje om te lezen maar voor een Ollander zoals ik is niet iedere nuance goed te taxeren. “ventje” bijvoorbeeld zou voor jou wellicht onderdeel van algemeen gangbare taal kunnen zijn, voor mij leest het denigrerend en volgens mij voor Facundo ook. Is maar een tip. Andersom vermoed ik dat jij liever gevousvoyeerd wordt, dus excuus alvast:-)

Verder mag het inderdaad wel minder met de negativiteit. Zijn we eens.

Ben benieuwd. Heb de iPhone X ook besteld. Komt volgende week binnen en ondanks alles wat ik lees: zin in! En oh ja: tuurlijk wel een hoesje er omheen. Mensen die dat niet doen heb ik nooit begrepen.

Profielfoto

wensink op 12 november 2017

En die overdrevenheid ook altijd hé

…..

zorg wel dat je antidepressiva bij je hebt, want ge gaat er toch ni goed van worden. En neem misschien meteen een paar slaappillen ook, want je zou een paar nachten wakker kunnen liggen.

@DBLCreations, goed verhaal zo. Lekker ironisch vooral.:razz:
Maar ik ben het er ook wel een beetje mee eens, alleen zie ik ook vaak zat dat mensen met kritiek al heel snel onderuit getrapt worden. Achja, het houdt elkaar een beetje in evenwicht he.

Profielfoto

DBLCreations op 12 november 2017

Bwa Menskes, het is allemaal best lachen, en als ventje denigrerend overkomt dan vraag ik mij af hoe het voelt om een “lulijzer” te zijn, iets dat ik onlangs ben tegengekomen…

Aan de andere kant denk ik dan, als ik tot de mensen spreek die mij op mijn zenuwen werken omdat ik (meestal dezelfde mensen met dezelfde negatieve toon op het forum tegenkom), mag het best een beetje denigrerend overkomen, zo wordt je behandeld net zoals je andere behandelt. Even de spiegel voor je houden.

Ik weet perfect wat ik geschreven heb en mijn bericht is dus toch binnengekomen als ik bovenstaande reacties zie. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dat de bedoeling was. Zo niet, wel, jammer dan.

Het moet gewoon maar is stoppen, en ja, ventje wordt hier in Vlaanderen inderdaad al eens snel uitgesproken (op zich niet denigrerend bedoelt) maar in mijn bericht was het nou net wel zo bedoelt omdat ik het gewoon kotsbeu ben. En ik ben blij dat anderen het ook zien. Toegegeven, het licht niet in mijn stijl om snel negatief te doen tov een ander.

Maar als je bv berichten ziet van, wel, ik ga nu geen namen noemen, maar ik denk dat iedereen wel goed genoeg weet wat je zelf doet. Het is gewoon belachelijk en dom soms.

@Wensink, ik vind het vooral fijn dat je er met een knipoog naar kijkt, ironie vindt ik fantastisch.

@Ahenket: “gevousvoyeerd” Is het de bedoeling dat ik dat woord begrijp? Ik bedoel, ik ben dan wel een Brusselaar. Maar dat woord staat bij dus niet in een woordenboek (niet in het mijne). Als ik overigens echt Brussels begin te typen ben je niet meer mij, (tenzij je zelf van hier bent natuurlijk)…

“gevousvoyeerd” Blijkt trouwens een woord te zijn dat niet klopt of fout geschreven is? Letterlijk gekopieerd en geplakt en geeft het fout aan, dus als zelf “google” het al niet begrijpt;-) Maar die begrijpt ook niet veel natuurlijk.

En verder jongens en meisjes, willen we het terug lichtzinnig houden? Of gaan we deze toon blijven vasthouden…?

Profielfoto

DBLCreations op 12 november 2017

Lees je eigen commentaar nog eens na, “ventje”. Maar goed, het woord ‘schaamte’ zal wel niet tot je vocabulaire behoren.

Overigens… “Schaamte’? Ik? Nope… Ik zou ni weten waarom. Ik denk dat er een vele anderen HIER op DIT forum dat woord er best eens mogen bij halen;-)

Al geef ik toe dat eerlijkheid soms wel pijn kan doen natuurlijk:-) Ik stel voor da ge uwen eigen commentaar ook nog is leest… Actie = REactie. De beste les dat ik ooit van iemand heb gekregen:-)

Profielfoto

KR1275 op 13 november 2017

De klagers op dit forum zijn niet persé negatief, danwel kritisch en hopen Apple meer te bewegen in de richting van wat klanten wensen. Apple is erg veranderd sinds de afgelopen 5 jaar en ik deel regelmatig de teleurstelling in product en bijbehorende prijs, al dan niet met het marketing gezwets van de huidige bestuurders. Dat was enkele jaren geleden echt anders: betere producten en goede ideeën. Ik werk met Apple sinds de Mac ED (512k versie van de Mac Plus). Van toen tot nu met veel plezier met mac gewerkt. Maar er heerst wel heel erg een sfeer bij Aplle van ‘maakt niet wat we maken, maakt niet uit wat het kost, ze kopen het toch wel’. En omdat dat ook zo is, ontbreekt de stimulans om dichter bij de klant te komen. Zouden de fanboys de roze bril afdoen en wat eerlijker kritiek uiten (en constateren dan er meer goeds op aard is), dan zou Apple haar beleid sympathieker aansluiten op de marktvraag. Maar een fanboys is tot over z’n oren verliefd en denkt dat Apple alles uitgevonden heeft… Zelfs het kleurenscherm. Het klapvee bij de keynotes is echt eng.
En nu wil ik een betaalbare mac mini!

Profielfoto

Facundo op 13 november 2017

En verder jongens en meisjes, willen we het terug lichtzinnig houden? Of gaan we deze toon blijven vasthouden…?

Wat ben jij een hypocriet.

Profielfoto

DBLCreations op 13 november 2017

En verder jongens en meisjes, willen we het terug lichtzinnig houden? Of gaan we deze toon blijven vasthouden…?

Wat ben jij een hypocriet.

Vindt je? Ik probeer gewoon terug over te gaan naar het topic… Wil jij verder doordrammen doe je maar he:-)

Verder lijk je er ook alleen maar bepaalde zinnen uit te plukken en zelf niks toevoegen. Over “hypocriet” gesproken;-)

Profielfoto

DBLCreations op 13 november 2017

De klagers op dit forum zijn niet persé negatief, danwel kritisch en hopen Apple meer te bewegen in de richting van wat klanten wensen. Apple is erg veranderd sinds de afgelopen 5 jaar en ik deel regelmatig de teleurstelling in product en bijbehorende prijs, al dan niet met het marketing gezwets van de huidige bestuurders. Dat was enkele jaren geleden echt anders: betere producten en goede ideeën. Ik werk met Apple sinds de Mac ED (512k versie van de Mac Plus). Van toen tot nu met veel plezier met mac gewerkt. Maar er heerst wel heel erg een sfeer bij Aplle van ‘maakt niet wat we maken, maakt niet uit wat het kost, ze kopen het toch wel’. En omdat dat ook zo is, ontbreekt de stimulans om dichter bij de klant te komen. Zouden de fanboys de roze bril afdoen en wat eerlijker kritiek uiten (en constateren dan er meer goeds op aard is), dan zou Apple haar beleid sympathieker aansluiten op de marktvraag. Maar een fanboys is tot over z’n oren verliefd en denkt dat Apple alles uitgevonden heeft… Zelfs het kleurenscherm. Het klapvee bij de keynotes is echt eng.
En nu wil ik een betaalbare mac mini!

Maar dat is het hem net, ik heb geen probleem met dat kritisch zijn, maar altijd dat uitschelden dat er (soms bij sommige altijd bij komt) dat zou eens moeten stoppen.

Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld ook dat de huidige Macbook Pro erg duur is ten opzichte van mijn eerste Macbook pro en ik vind het ook belachelijk dat ze er alle poorten uit hebben gesloopt. Daar gaat het mij niet om hé. Maar mensen komen soms met belachelijke oneliners, en dat weet jij evengoed als ik.

Je ziet soms de belachelijkste dingen en echt zure comments, en dat is waar ik persoonlijk het moeilijk mee heb. Niet met het kritische gedeelte hoor, verre van.

We weten allemaal dat Samsung en co bv al veel langer draadloos laden had, dat ze OLED hadden enz enz… Goed, dat mag gezegd worden. En eens dat gezegd is vraag ik me af, moet dat altijd blijven herhaald worden bij elk artikel dat Raymond plaatst?

Ik weet niet waar we nog mee bezig zijn dan hoor…

Profielfoto

DBLCreations op 13 november 2017

En verder jongens en meisjes, willen we het terug lichtzinnig houden? Of gaan we deze toon blijven vasthouden…?

Wat ben jij een hypocriet.

@Facundo: Ik hoop op een deftig weerwoord en geen oneliner, anders hou je je onzin maar voor jezelf.

Profielfoto

Arjan E. op 14 november 2017

De klagers op dit forum zijn niet persé negatief, danwel kritisch en hopen Apple meer te bewegen in de richting van wat klanten wensen. Apple is erg veranderd sinds de afgelopen 5 jaar en ik deel regelmatig de teleurstelling in product en bijbehorende prijs, al dan niet met het marketing gezwets van de huidige bestuurders. Dat was enkele jaren geleden echt anders: betere producten en goede ideeën. Ik werk met Apple sinds de Mac ED (512k versie van de Mac Plus). Van toen tot nu met veel plezier met mac gewerkt. Maar er heerst wel heel erg een sfeer bij Aplle van ‘maakt niet wat we maken, maakt niet uit wat het kost, ze kopen het toch wel’. En omdat dat ook zo is, ontbreekt de stimulans om dichter bij de klant te komen. Zouden de fanboys de roze bril afdoen en wat eerlijker kritiek uiten (en constateren dan er meer goeds op aard is), dan zou Apple haar beleid sympathieker aansluiten op de marktvraag. Maar een fanboys is tot over z’n oren verliefd en denkt dat Apple alles uitgevonden heeft… Zelfs het kleurenscherm. Het klapvee bij de keynotes is echt eng.
En nu wil ik een betaalbare mac mini!

Kijk, en zo sta ik er ook in 😉

I hou van Apple producten, van hun vormgeving, echter besturingsgewijs is het de laatste jaren een drama (in mijn ogen dan hé😉), bugfixes na bugfixes na bugfixes ik vind het gewoon vervelend worden.

Mag ik daar dan kritiek op leveren? Ja vindt ik van wel, echter komen de fanboys dan die vervolgens roepen: dan update je toch lekker niet? Das makkelijker gezegd dan gedaan als je inmiddels een toestel hebt waar je slecht mee vooruit kan, omdat de vorige update waardeloos was😉

Het zou inderdaad fijn zijn als Apple symphatieker zou aansluiten bij de consument, echter zal dat een utopie blijven😉

Profielfoto

Arjan E. op 14 november 2017

Bwa Menskes, het is allemaal best lachen, en als ventje denigrerend overkomt dan vraag ik mij af hoe het voelt om een “lulijzer” te zijn, iets dat ik onlangs ben tegengekomen…

Aan de andere kant denk ik dan, als ik tot de mensen spreek die mij op mijn zenuwen werken omdat ik (meestal dezelfde mensen met dezelfde negatieve toon op het forum tegenkom), mag het best een beetje denigrerend overkomen, zo wordt je behandeld net zoals je andere behandelt. Even de spiegel voor je houden.

Een Lulijzer heeft geen gevoel, en een mens wel😉

Overigens overal waar je tje of etje achter zet verklein je iemand mee, komt dan denigrerend over, omdat je jezelf er boven zet, sommigen storen zich er aan, en anderen minder.

Echter kan ik me niet herinneren dat ik jou ooit onheus bejegend heb, en dat wij altijd “normaal” een discussie hebben kunnen voeren, dan vraag ik me toch af waar ik het dan aan verdiend heb om gedenigreerd te worden door je, aangezien jij me onlangs ook nog Arjannetje noemde.

Kijk je geeft zelf al aan dat je het soms meent, en soms niet, echter is dat door andere forumleden natuurlijk nooit te achterhalen, iets wat het dan best gevaarlijk maakt in mijn ogen.

Dan kan je het beter achterwege laten totdat je het daadwerkelijk meent, dat maakt het voor iedereen duidelijk.

Iets wat mij persoonlijk meer stoort is dat sommige leden het normaal vinden om andere forumleden te beoordelen, en veroordelen, dit terwijl ze helemaal niets weten van de tegenpartij.

Als ik beoordeeld of veroordeeld wil worden, dan ga ik wel naar een rechter😉

Profielfoto

DBLCreations op 14 november 2017

Bwa Menskes, het is allemaal best lachen, en als ventje denigrerend overkomt dan vraag ik mij af hoe het voelt om een “lulijzer” te zijn, iets dat ik onlangs ben tegengekomen…

Aan de andere kant denk ik dan, als ik tot de mensen spreek die mij op mijn zenuwen werken omdat ik (meestal dezelfde mensen met dezelfde negatieve toon op het forum tegenkom), mag het best een beetje denigrerend overkomen, zo wordt je behandeld net zoals je andere behandelt. Even de spiegel voor je houden.

Een Lulijzer heeft geen gevoel, en een mens wel😉

Overigens overal waar je tje of etje achter zet verklein je iemand mee, komt dan denigrerend over, omdat je jezelf er boven zet, sommigen storen zich er aan, en anderen minder.

Echter kan ik me niet herinneren dat ik jou ooit onheus bejegend heb, en dat wij altijd “normaal” een discussie hebben kunnen voeren, dan vraag ik me toch af waar ik het dan aan verdiend heb om gedenigreerd te worden door je, aangezien jij me onlangs ook nog Arjannetje noemde.

Kijk je geeft zelf al aan dat je het soms meent, en soms niet, echter is dat door andere forumleden natuurlijk nooit te achterhalen, iets wat het dan best gevaarlijk maakt in mijn ogen.

Dan kan je het beter achterwege laten totdat je het daadwerkelijk meent, dat maakt het voor iedereen duidelijk.

Iets wat mij persoonlijk meer stoort is dat sommige leden het normaal vinden om andere forumleden te beoordelen, en veroordelen, dit terwijl ze helemaal niets weten van de tegenpartij.

Als ik beoordeeld of veroordeeld wil worden, dan ga ik wel naar een rechter😉

Ik heb althans nooit iemand beoordeeld of veroordeeld. In principe hebben wij inderdaad een vrij normale discussie maar ik weet ook niet waarom je denkt dat ik het over jou heb?

“Arjannetje” bedoelde ik zeker niets verkeerd mee. Ik denk dat mensen goed genoeg weten wanneer iets wel en niet is. In sommige gevallen misschien twijfelachtig. In deze (sowieso al verhitte discussie), mag je gerust aannemen dat ik het meende. Het stoort sommigen? Wel, dan voelen ze eens hoe het is om zich ergens aan te storen, aangezien ik het vooral op die mensen heb waar ik mij aan stoor en vooral het gedrag er van. Dan mag dat voor mij op die mensen best denigrerend overkomen. Op dat moment kan je dan misschien zeggen dat ik oordeel. Ok, goed dan. Ik weet dat er nog andere zijn die het met mij eens zijn op het gebied van hoe het gedrag soms kan uitlopen. Soms zijn er leden die iets reageren maar waarvan er niets van toegevoegde waarde is. Zo zie ik er veel langskomen. Dan “dagen” ze uit en staan ze stom dat ze een denigrerend antwoord krijg.

Ik heb met jou (Arjan) al eens een goede discussie gehad (keyword: GOEDE) en ik vind het heel fijn om dat te kunnen doen. Maar er zijn genoeg mensen die moeten beginnen uitmaken, of toch een steek geven onder de gordel, het gebeurd genoeg.

En bij jullie kan een lulijzer heel onschuldig zijn, ik ken dat woord overigens niet en ook Google’s schrijfwijze geeft het blijkbaar fout aan.

Ik denk in ieder geval dat bij jullie een “LUL” toch het zelfde is als bij ons in België overigens, wat dat woord ijzer erachter doet is mij een raadsel. Je kan dan wel zeggen: “Dat is onder ons Hollanders heel bekend”, fijn. Maar in België heb ik het nog niet gehoord. Als ik met Franse woorden ga beginnen smijten kunnen de meeste hier dan misschien ook niet mee?

Hoe dan ook, ik vind persoonlijk dat er eens serieus gekuist mag worden op dit forum.

Profielfoto

Arjan E. op 14 november 2017

Lulijzer is een verbasterd woord, lullen betekent ook (veel) praten, en een ijzer is een verbasterd woord waarmee een telefoon bedoeld wordt, waardoor je praat.

Oftewel Lulijzer is een “modern” woord voor telefoon😉

https://straatwoordenboek.nl/letter/L/lulijzer

Zo is dat mysterie ook weer opgelost 😄

En met beoordelen en veroordelen van mensen bedoelde ik zeker jou niet, laat dat in ieder geval duidelijk zijn.😉

Verschillende meningen kunnen en mogen er gewoon zijn, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar wederzijds respect is wel zo prettig.

Vertel gerust waarom je het wel of niet met een ander eens bent, maar zonder mensen meteen af te branden, of te beoordelen/veroordelen.

Ik behandel anderen zoals ik zelf ook graag behandeld wil worden, dat heeft me uiteindelijk het meeste opgeleverd😉

Profielfoto

DBLCreations op 14 november 2017

Lulijzer is een verbasterd woord, lullen betekent ook (veel) praten, en een ijzer is een verbasterd woord waarmee een telefoon bedoeld wordt, waardoor je praat.

Oftewel Lulijzer is een “modern” woord voor telefoon😉

https://straatwoordenboek.nl/letter/L/lulijzer

Zo is dat mysterie ook weer opgelost 😄

En met beoordelen en veroordelen van mensen bedoelde ik zeker jou niet, laat dat in ieder geval duidelijk zijn.😉

Verschillende meningen kunnen en mogen er gewoon zijn, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar wederzijds respect is wel zo prettig.

Vertel gerust waarom je het wel of niet met een ander eens bent, maar zonder mensen meteen af te branden, of te beoordelen/veroordelen.

Ik behandel anderen zoals ik zelf ook graag behandeld wil worden, dat heeft me uiteindelijk het meeste opgeleverd😉

Daar ben ik het absoluut mee eens! Dat probeer ik ook te doen en ik ben zeker niet perfect maar wie is dat wel? We zijn allemaal mensen:-)

Profielfoto

Facundo op 15 november 2017

@DBL Creations: Jij hebt blijkbaar ècht geen leven naast de eindeloze zwetsverhalen die je dagelijks achter je keyboard zit te typen. Maar ja, als ze je op het schoolplein ook al niet meer lusten zul je ook wel weinig keus meer hebben….

Profielfoto

DBLCreations op 15 november 2017

@DBL Creations: Jij hebt blijkbaar ècht geen leven naast de eindeloze zwetsverhalen die je dagelijks achter je keyboard zit te typen. Maar ja, als ze je op het schoolplein ook al niet meer lusten zul je ook wel weinig keus meer hebben….

?

Doe vooral zo verder jongen. Je bent goed bezig:-)

Profielfoto

DBLCreations op 15 november 2017

@DBL Creations: Jij hebt blijkbaar ècht geen leven naast de eindeloze zwetsverhalen die je dagelijks achter je keyboard zit te typen.

En nee, inderdaad, ik heb wel redelijk wat vrije tijd. Aangezien ik over 75% van mijn hele lichaam afstoting heb door de stamcel-transplantatie die nodig was voor mijn leukemie moet ik nu inderdaad niet meer naar school. Hoewel de schooltijd wel al even achter mij ligt en ik mijn leukemie pas op 23j gekregen heb. Maar goed.

Daar moete gij toch ni van wakker liggen e. Dus laat die verhalen vooral aan mij over en doe jij waar je goed in bent: Mensen treiteren en negatief zuurgehalte aanhouden.

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?