Apple’s kerstgroet: move someone this holiday

9 reacties

Je kunt er de klok op gelijk zetten. Eind november brengt Apple zijn kerstgroet uit. Dit jaar is het een commercial met een iPhone X, AirPods, liefde, sneeuw, prachtige muziek en een choreografie waar ze bij Dance With the Stars jaloers op zouden zijn.

Alle ingrediënten voor een prima kerstcommercial, maar toch voelt het een beetje simpel en weinig origineel. Net als de andere advertenties van Apple de laatste jaren. Snel gemaakt en ook weer snel vergeten.

Maar wat denk jij?

Terugblikken: Apple’s kerstcommercial in 2016

Vorig jaar speelde Frankenstein de hoofdrol en het motto was: iedereen verdient een mooie kerst, zelfs even Frankenstein.

In 2015 speelde Stevie Wonder de hoofdrol

Stevie Wonder is een bekende gebruiker van Apple-producten. De muzikant is blind, maar kan met functies zoals Voice Over toch perfect een Mac en iPhone gebruiken.

In 2014 werd een lied voor oma gemaakt

Kerst is de tijd om aan familie te denken. Onder dat motto stond centraal in de commercial uit 2014.

2013 was het hoogtepunt

Apple’s kerstcommercial Misunderstood uit 2013 was de beste. In deze korte film gedraagt een tiener zich teruggetrokken tijdens kerst met zijn familie. Maar eigenlijk is hij een mooie film aan het maken als aandenken. Deze commercial werd bekroond met een Emmy Award.

Reacties

9 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Shmoo is anders wel helemaal weggesmolten, knietjes liggen nu trillend in pudding op de grond. Zo zoet. ❤️ ?

  • Profielfoto
    madcat

    Beetje te lang ook, had wel 30 of 60 seconden korter gemogen

  • Profielfoto
    sanderman

    Wel mooi ook dat de officiële versie op Apple’s kanaal op Youtube dus gewoon niet in volledig beeld op iPhone X kan worden afgespeeld. Retards.

  • Profielfoto
    html-junky

    Wel een warme reclame dat wel

  • Profielfoto
    bartvdv

    Eigenlijk een deprimerend filmpje. Alsof iedereen daar een loodzware last op de schouders draagt of een groot geheim meedraagt. Dan is Kerstmis bij ons – of zelfs het samen opzetten van de boom en de jaarlijkse kapotte ballen – een blijde gebeurtenis.

  • Profielfoto
    peebees

    Wow, het gaat weer van dik hout. ‘Snel gemaakt’? Dan heb je waarschijnlijk nooit meegewerkt aan een film met een ‘production value’ als deze. Daar is helemaal niets snels of simpels aan.

  • Profielfoto
    Shmoo

    AirPods blijven wel lekker vast in de oortjes zitten tijdens al dat huppelen, springen, dansen en koprollen. ?

  • Profielfoto
    Buzz

    Mooie geschoten plaatjes van Praag (gok ik). Wel een beetje een deprimerend ondertoontje inderdaad. Eenzame mensen met AirPods in, die in hun fantasie romantisch samen dansen.

  • Profielfoto
    Ruud Ravenhorst

    Zoetsappig. Ik schrik dat Apple dit soort sentimentele flauwekul als ‘brand-imaging’ inzet