iOS 11 kampt met e-mailproblemen Outlook en Exchange

Door: Raymon Mens - 12 reacties

Gebruikers van de Mail-app van iOS 11 hebben problemen met het versturen van e-mailberichten via Outlook.com of Exchange. Ontvangen gaat probleemloos, maar bij het versturen van een e-mail volgt de melding “Het bericht is geweigerd door de server.”

Apple en Microsoft zeggen nauw samen te werken om het probleem in een volgende iOS-update aan te pakken. Gebruikers kunnen helaas zelf niets doen om het probleem op te lossen.

Outlook-app als tijdelijke oplossing

Volgens Microsoft ontstaan de problemen door een bug in de manier waarop iOS 11 HTTP/2-verbindingen naar zijn mailservers afhandelt. Als je absoluut afhankelijk bent van je (zakelijke) e-mail via Outlook, Office 365 of Exchange, kan de Outlook-app voor iOS een tijdelijke oplossing bieden. Je mail loopt dan niet meer via de e-mail-app van iOS, maar via de Outlook-app.

outlook ios nieuw 002
De Outlook-app voor iOS – Klik/tap voor groter.

Systeembeheerders die een eigen Exchange-server beheren, kunnen als snelste oplossing HTTP/2 tijdelijk uitschakelen. Microsoft heeft hiervoor een stappenplan gepubliceerd. Als je in een organisatie werkt die door iOS 11 met mailproblemen kampt, kun je de link als suggestie doorsturen naar de helpdesk of ICT-afdeling.

Reacties

12 reacties
  • Profielfoto
    krijnvandijk

    Bij mij werkt het als ik de vliegtuigmodus even activeer en vervolgens de mail opnieuw verzend. Niet handig maar wel effectief.

  • Profielfoto
    Rolf

    bij mij werkt het gewoon….

  • Profielfoto
    Nitro

    Betreft combinatie van Outlook.com, Office 365 of Exchange Server 2016 en iOS 11. Als je een oudere versie van exchange hebt, heb je dit probleem dus niet.

  • Profielfoto
    Pivni Pes

    Met een Zimbra mailserver zijn er in ieder geval geen problemen in combinatie met Airmail app.
    Ik heb zojuist een paar mailtjes verzonden met de Apple Mail app en dit ging vlekkeloos.

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Hier geen problemen. Clean install gedaan op 6s.

  • Profielfoto
    pim939

    Ik heb hier al sinds maandag last van onder iOS 10 en macOS Sierra… Net iOS 11 geïnstalleerd op mijn iPhone maar jammergenoeg heb ik het probleem nog steeds.

  • Profielfoto
    VRam

    Bij heeft het geholpen om het outlook account te verwijderen en weer opnieuw in te stellen

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    Weer niet goed getest….

  • Profielfoto
    Pivni Pes

    Ik heb hier al sinds maandag last van onder iOS 10 en macOS Sierra… Net iOS 11 geïnstalleerd op mijn iPhone maar jammergenoeg heb ik het probleem nog steeds.

    Er was ook een storing gaande met Outlook accounts deze week, wellicht is dit ook mede het probleem geweest.
    Een ander dingetje (ook e-mail) vanaf dinsdag komen van een aantal klanten van ons hun e-mails terecht op de spamlijsten van onze provider.
    Elke ±2 uur krijgen wij een controle lijst waarop te zien is welke e-mails worden tegengehouden.
    Dit waren e-mails van bedrijven die gebruik maken van Google Apps en hun SPF niet hadden ingesteld.
    Ergens zijn er dus denk ik wat regeltjes strakker gezet (wat opzicht goed is)
    Maar ik had ook vernomen dat dit met Outlook weer te maken had.
    Er zijn dus meerdere probleempjes met betrekking op e-mail geweest/gaande deze week.

    Dit wilde ik alleen maar even delen, misschien dat iemand wat aan deze info heeft;-)

  • Profielfoto
    Maikelw

    Ze hadden van de week ook al problemen met inloggen op de 365 variant als ik me niet vergis :S

  • Profielfoto
    Jamie Yang

    hier problemen met Gmail die notificaties weergeeft terwijl er niets binnenkomy

  • Profielfoto
    Martin55

    Ik had problemen met de diverse mappen in Gmail. Prullenbakken werden niet goed behandeld. Verwijderde mailtjes kwamen in verschillende mappen terecht. Opgelost door Gmail account op iPhone te verwijderen en opnieuw te plaatsen.