Ziggo zet maximum op bitrate in Ziggo Go-app

Door: Imre - 14 reacties

Ziggo heeft een maximum gezet op de bitrate van alle beelden die de mobiele  Ziggo Go-app streamt. Daarmee verbruik je minder data als je 3g of 4g gebruikt, terwijl videostreams sneller laden. Ziggo noemt het ‘optimised bitrate’.

De provider laat op schermen tot 5 inch maximaal een bitrate van 1,6 Mbit/s toe. Bij 8 inch is dat 2,1 Mbit/s en bij 11 inch 3,6 Mbit/s. Dat doet de kabelaar om drie redenen, zo vertelt een woordvoerder.

Ingreep Ziggo Go helpt met buffering, laadtijden en dataverbruik

Ten eerste gaat de verlaagde bitrate problemen met buffering helpen te voorkomen. Zo gaat de kwaliteit van de stream, vooral hoe soepel hij doorloopt, vooruit. Ook het dataverbruik gaat omlaag, waardoor ook mensen met een krappere databundel meer van streams kunnen genieten. Als laatste start de video sneller op, waardoor je minder wachttijd hebt en sneller kunt starten met je streams.

Ziggo Go

In beeldkwaliteit gaan consumenten er niet merkbaar op achteruit, zo verzekert woordvoerder Gradus Vos. “Wij hebben nog geen reacties van klanten gehad/voorbij zien komen. We houden dit uiteraard goed in de gaten”, aldus Vos tegen Tweakers.

Onlangs breidde Ziggo ook het zenderaanbod in de Ziggo Go-app uit. De telecomaanbieder introduceerde 46 nieuwe zenders, waaronder AT5, BBC en het Duitse ARD en ZDF. Daarvoor moet je overigens wel wat meer betalen: de meeste abonnementen gingen onlangs in prijs omhoog.

Bron: Tweakers

Reacties

14 reacties
  • Profielfoto
    edbdgsk

    En als je het beeld van je ipad streamt met b.v. Chromecast op een grote flatscreen dan zie je volgens mij best dat het beeld minder scherp wordt ?

  • Profielfoto
    hatolex

    Om dat te zien wat je streamt, kun je ook gewoon de tv aanzetten natuurlijk.

  • Profielfoto
    Imade

    En als je het beeld van je ipad streamt met b.v. Chromecast op een grote flatscreen dan zie je volgens mij best dat het beeld minder scherp wordt ?

    Dan is er geen limiet.

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Snapt iedereen wat hier nu bedoelt wordt?: e provider laat op schermen tot 5 inch maximaal een bitrate van 1,6 Mbit/s toe. Bij 8 inch is dat 2,1 Mbit/s en bij 11 inch 3,6 Mbit/s”
    Is dat tot 8 inch?
    Is dat tot 11 inch?
    Wat dan als je een 12,9 inch iPad hebt?

  • Profielfoto
    edbdgsk

    Om dat te zien wat je streamt, kun je ook gewoon de tv aanzetten natuurlijk.

    Dat snap ik wel maar ik heb het over de tv in de schuur.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Snapt iedereen wat hier nu bedoelt wordt?: e provider laat op schermen tot 5 inch maximaal een bitrate van 1,6 Mbit/s toe. Bij 8 inch is dat 2,1 Mbit/s en bij 11 inch 3,6 Mbit/s”
    Is dat tot 8 inch?
    Is dat tot 11 inch?
    Wat dan als je een 12,9 inch iPad hebt?

    .
    Waarschijnlijk is het.
    – tot 5 inch (iPhone 5, 5c, 5s, 6, 6s en 7) … 1.6
    – vanaf 5 tot 8 inch (iPhone 6P, 6sP, 7P – iPad mini’s) … 2.1
    – vanaf 8 tot 11 inch (alle normale iPads + kleine iPad Pro) … 3.6
    – alles boven 11 inch (iPad Pro groot) … geen restricties

  • Profielfoto
    Aiko

    Wat heeft dit ‘artikel’ te maken met Apple?

  • Profielfoto
    Shmoo

    Nou… dat heel veel huishoudens in Nederland een Ziggo-aansluiting hebben en de kans dus wel aanwezig is dat mensen hier een iPhone of iPad gebruiken met de Ziggo Go iOS app.

    Misschien denk ik nu wel te simpel en is er mogelijk nog een veel ingewikkelderderdere connectie tussen beide.

  • Profielfoto
    sanderman

    Wel ziggo, maar nog geen woord over de Apple uitnodiging voor het event op 12 september? Dafuq?

  • Profielfoto
    Uluru1964

    Beeldkwaliteit van oude horizon app was vele malen beter dan de huidige ziggo app !! Nu nog slechter…..

  • Profielfoto
    edbdgsk

    Nog even vergeten te melden dat streamen op mijn Philips smart tv na de verlaging ook niet meer werkt. Het streamen dus.

  • Profielfoto
    polansky

    Volgens mij mogen ze dit helemaal niet doen en gaat dit tegen alle regels van netneutraliteit in.

  • Profielfoto
    Anoniem ex-lid

    heel goed argument: de app start sneller op en problemen met bufferen.
    Vertaling : Ons netwerk is belabberd en we kunnen niet goed bufferen (daarvoor is een buffer btw maar zelfs daarmee hebben ze problemen om aan te vullen)
    Maar dat zal volgens hun wel aan de telefoon liggen.
    En we hebben te slechte programmeurs die te klein budget hadden.

    Dus heeft een manager -dezelfde manager van reorganisatie – gesneden, want daar is hij goed in. gesneden in de bitrate.
    Hoppa, weer die vette bonus binnen.
    next….

  • Profielfoto
    Furbz

    Volgens mij heeft dit niks met netneutraliteit te maken. Ze blokkeren niks en vragen
    er geen extra geld voor. Het is een dienst voor de abonnees en die kunnen nog steeds kijken wat ze willen, maar niet op alle bitrates op mobiele apparaten. Nog steeds volledig toegankelijk via andere meuk.

    Vind ik het tof? Nee ;).
    Beetje goede compressie fixen ziggo.