Flitsmeister introduceert pechhulp on demand: flexibele pechhulp

Imre op 12 augustus 2017 17 reacties Laatste door Veronica

De app Flitsmeister heeft een nieuwe functie geïntroduceerd. Met de pechhulp on demand-functie kunnen gebruikers meteen hulp inroepen als hun auto het begeeft. Zo hoef je geen ‘abonnement’ af te sluiten en betaal je alleen als je pech hebt.

Flitsmeister staat beter bekend als de app die je voor flitsers en andere snelheidscontroles waarschuwt. Voor de nieuwe functie wordt samengewerkt met Allsecur, dat al langer pechhulp op aanvraag aanbiedt.

Abonnement of pechhulp on demand?

Pechhulp on demand breekt enigszins met het huidige verzekeringssysteem. Daarin verzeker je je voor een vast bedrag tegen pech. Bij de ANWB betaal je bijvoorbeeld 57 euro voor een instappakket. Vervolgens betaal je dan geen sleep- of voorrijkosten. Alleen de onderdelen die de monteur moet vervangen, komen voor jouw rekening.

Pechhulp on demand is flexibeler. In plaats van een jaarlijks bedrag, betaal je alleen als je ook pech krijgt. Je betaalt met de nieuwe functie van de Flitsmeister-app 65 euro voor het opladen van een lege accu, 90 euro voor een kleine reparatie of 120 euro als je auto op transport moet.

Pechhulp on demand

Of het loont om pechhulp on demand of een pakket te nemen, hangt dus vooral van jouw persoonlijke ervaringen af. Ben jij iemand die jarenlang nooit langs de weg komt te staan, dan is de functie van Flitsmeister de betere keuze. Sta jij meerdere keren per jaar met pech langs de weg, dan blijft een ‘abonnement’ de beste keuze. De Flitsmeister-app werkt overigens niet alleen op je iPhone, maar ook op je Apple Watch.

via Bright

En nu?

17 reacties

Profielfoto

Hugaer op 12 augustus 2017

Werkt niet in Vlaanderen!

Profielfoto

Q-collective op 12 augustus 2017

Werkt niet in Vlaanderen!

Klopt, de hele optie voor on demand in België kom ik op de website van Allsecur niet tegen. Misschien dat Flitsmeister in de toekomst een Belgische concurrent in de arm neemt. Geef ze feedback zou ik zeggen.

Profielfoto

JWB op 12 augustus 2017

Ik mis eigenlijk alleen nog het kopje ‘Advertentie’…

Los daarvan: of je lang of kort langs de snelweg staat, heeft volgens mij niet zo gek veel te maken met het al dan niet gebruik maken van een in-app-functie: de eerste alinea doet anders vermoeden.

Profielfoto

Imre [moderator] op 12 augustus 2017

@JWB het is geen advertentie hoor.;)

Wat betreft je andere commentaar: goed punt. Nu ik er zo over nadenk maakt het voor de tijd die je langs de weg staat niet uit of je een ‘abonnement’ hebt of on demand pechhulp. Ik pas hem aan. Thanks!

Profielfoto

Pete.Z [moderator] op 12 augustus 2017

Als iemand die al sinds 2000 in die branche werkzaam is kan ik slechts zeggen, doe het niet……

Profielfoto

Q-collective op 12 augustus 2017

Als iemand die al sinds 2000 in die branche werkzaam is kan ik slechts zeggen, doe het niet……

Waarom? Ik ben benieuwd. Is Allsecur zo slecht of is het business model knudde?

Profielfoto

Pete.Z [moderator] op 12 augustus 2017

Allsecur en businessmodel is weinig mis mee. De uitvoering in de praktijk, daar schort het nogal eens aan.

Profielfoto

hatolex op 12 augustus 2017

Ik heb geen ervaringen met andere automerken dan Toyota, maar daar zit een pech hulppakket bij dat geheel Europa dekt. En dat bij pech alle hulp biedt die nodig is.

Heb het in 40 jaar Toyota rijden gelukkig nog nooit nodig gehad dus over de uitvoering kan ik niets zeggen.

Profielfoto

Pete.Z [moderator] op 12 augustus 2017

Toyota service op zich leuk, maar heb je bijvoorbeeld binnen 50 km van je huisadres pech, heb je geen recht op vervangend vervoer, en auto gaat naar dichtsbijzijnde dealer.

Maar als we het hier echt over willen hebben beter draadje openen in de lounge, gaan nu wel erg ver van onderwerp af.

Profielfoto

Aiko op 12 augustus 2017

Wat is nou precies het Apple-gehalte aan dit reclametekstje dat zich een nieuwsbericht veinst?

Dacht dat dit, toen ik lid werd van het forum op het toenmalige macosx.nl, een site over Mac / Apple was met specifiek daaraan gerelateerd nieuws. Dat is blijkbaar de praktijk niet meer. Welk niche denkt deze site ondertussen ingesprongen te zijn dat ook voor al lang aanwezige leden interessant zou moeten zijn?

Na het oplepelen van het hele financiële voordeelpakket van de sponsor Flitsmeister nog even snel in de laatste zin de termen ‘iphone’ en ‘Apple watch’ laten vallen is toch wel van een bedenkelijk niveau…

Profielfoto

polansky op 13 augustus 2017

Het vierde pulp ‘nieuws’, of beter gezegd vier advertenties plaatsen als artikelen.
Goed bezig OMT, dit gaat hem zo niet worden.

Ga zo door dan lopen de bezoekersaantallen ongetwijfeld snel terug!

Profielfoto

NapO op 13 augustus 2017

meesterlijk slim van ze! ik vind t goed werk!

Profielfoto

Q-collective 4 maanden geleden

Ik snap dat gezeur over de berichtgeving niet zo. Flitsmeister, een zeer populaire app, integreert een functie die voor veel mensen waarschijnlijk relevant is. Dus nieuws.

Op het iCulture bericht lees ik 0 commentaar dat men dit een advertentie vindt, alleen maar ontopic commentaar (wat ook vaak gezeur is, daar niet van).

Hoe is dat verschil in cultuur tussen deze twee websites? Het zou bijna een onderzoeksvraag kunnen zijn voor een e-socioloog.

Profielfoto

MEEUW 4 maanden geleden

Dus Flitsmeister word misbruikt voor een stukje reclame en OMT laat zich ook gebruiken.
Waarom de ene update van een app wel een artikel en andere niet?
Heeft niet met kwaliteit te maken.

Daarbij : De anwb is super goed.
die 57 euro haal je er dik uit als je keer met pech komt te staan.
De service en mogelijkheden niet eens meegerekend. Die krijg je er gratis bij.

Profielfoto

Joffry 4 maanden geleden

Flitsmeister met Apple app lijkt mij goed als de uitvoering ook goed is. 2x in mijn leven ANWB nodig gehad (gebeld). Beide keren niemand gezien. Men had het te druk. 10tallen jaren lid geweest. Geld verspild en zeker niet aan te bevelen; alleen als je een zeer oude auto hebt. Nu sedert jaren geen lid meer.

Profielfoto

MEEUW 4 maanden geleden

2 keer gebeld en niemand gezien omdat ze het te druk hebben. Lijk me sterk verhaal. Gesponsord door flitsmeister ?

Profielfoto

Veronica op 23 november 2017

Grappig dat Flitsmeister nu ook pechhulp on demand heeft. Ik heb een keer gebruik gemaakt van de pechhulp on demand van RoadGuard.

Daar was ik trouwens ook heel blij mee. Ik had geen abonnement of verzekering. En reed daarnaast ook niet eens in mijn eigen auto, maar ben erg goed geholpen.

Ben benieuwd hoe Flitsmeister het zal gaan doen.

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?