Business Chat: Apple komt met zakelijke iMessage-variant

Door: Raymon - 5 reacties

Apple gaat iMessage naast communicatie tussen consumenten, ook voor zakelijk gebruik inzetten. Onder de noemer Business Chat kunnen bedrijven iMessage straks gebruiken voor zaken als klantcontact, service en sales.

Contact met bedrijven verloopt via de berichten-app van iOS. Voor zakelijke doeleinden zijn ook een aantal extra tools beschikbaar zoals de mogelijkheid om te betalen, afspraken te maken en standaard antwoorden.

Onderdeel van iMessage in iOS 11

Gesprekken met bedrijven zijn straks tussen chats met je vrienden te vinden en herkenbaar aan de grijze balk met bedrijfslogo. Bedrijven kunnen zich alvast aanmelden voor een preview en in september kunnen consumenten de functie gaan gebruiken.

imessage business chat 001
iMessage Business Chat in actie – Klik/tap voor groter.

Business Chat heeft een aantal ingebouwde functies. Zo kunnen bedrijven standaard antwoorden selecteren, is er een interface voor het maken van een afspraak en kunnen betalingen direct met Apple Pay gedaan worden. Door de directe integratie met iOS 11 wordt bij suggesties voor afspraken ook rekening gehouden met je agenda.

Meer iOS 11

iOS 11 is in september beschikbaar voor iPhone en iPad, maar nu al als beta voor ontwikkelaars. Wij schrijven over grote en kleine nieuwigheden. Je kunt alle berichten onder de tag nieuw in iOS 11 vinden.

Reacties

5 reacties
  • Profielfoto
    nieuwsgroepen

    Een mooie kans om wat reclame in je chatbox te krijgen. Doen ze handig bij Apple.

  • Profielfoto
    LT Barclay

    De vraag of dit ook samenwerkt met andere messageplatformen. Zo niet, zie ik weinig toegevoegde waarde.

  • Profielfoto
    Finch

    @nieuwsgroepen: Niet zomaar reclame.. jij moet het gesprek starten met het bedrijf waar je support van wilt. Het bedrijf kan geen gesprek met jou starten. Het bedrijf weet ook niet wie jij bent. Totdat jij die info aan hun vertelt. Zodra jij het gesprek weggooit kan het bedrijf niet meer met jou chatten.

    @LT Barclay: de backend voor bedrijven werkt met meerdere customer support platforms. Voor de client, jij dus. Is het juist goed dat er meerdere kanalen zijn om support te krijgen.. Kun je kiezen… Ik zou bijvoorbeeld absoluut geen support willen krijgen via Facebook. Dus juich deze nieuwe iMessage functie die volgend jaar een keer uit komt toe.

  • Profielfoto
    bassbug

    Een mooie kans om wat reclame in je chatbox te krijgen. Doen ze handig bij Apple.

    Juist GEEN reclame! Het gaat om 1-op-1 klantcontact en ook nog heel discreet (geen reclames, geen meeluisterende mensen, geen gebruik van besproken informatie door Google, Facebook etc.). Lijkt me juist uiterst prettig. En ook nog eens helemaal toegespitst op onze eigen platform.

  • Profielfoto
    Remko

    Met LT… eens
    Als je allen met Apple gebruikers kan tikken heeft het geen waarde. Ik vindt het zo-en-zo triest dat er voor het tikken van tekst verschillende platvormen zijn.
    Het is tekst met een emoticon.
    Hoe moeilijk kan het zijn.
    Kijk naar mail