Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 7 juni 2017
Leestijd: 1 minuut

Bozoma Saint John verruilt Apple voor Uber

Apple’s zelfbenoemde Marketing Diva Bozoma Saint John verlaat het bedrijf en gaat voor Uber werken. Ze ging bij Apple over de marketing van Apple Music en iTunes. We zagen haar tijdens WWDC 2016 voor het eerst op het podium en toen maakte ze indruk.

Uber blijft vaag over wat Saint John gaat doen. In een statement zegt het bedrijf dat ze “gaat helpen om een diepere, meer zinvolle band tussen Uber en zijn klanten op te bouwen”. Reken op consumentenmarketing dus.

Hippe gezicht van Apple Music

Binnen Apple was Saint John uitgegroeid tot het hippe gezicht van Apple Music. Toen ze tijdens WWDC 2016 de nieuwe Muziek-app demonstreerde, maakte ze er niet alleen een feestje van, maar toonde ook dat Apple niet alleen maar bestaat uit grijze, blanke mannen. Saint John begon haar carrière bij Pepsi, waar ze hoofd muziek- en entertainmentmarketing was. In 2014 verhuisde ze naar Beats, dat later door Apple werd overgenomen.

Zware tijd voor Uber

Een overstap naar Uber is opmerkelijk, omdat het bedrijf door een zware periode gaat. Het publieke imago van de taxi-startup heeft door een series schandalen een enorme deuk opgelopen. Het bedrijf lapte App Store-regels aan zijn laars en er was sprake van permanente seksuele intimidatie en cocaïnegebruik op kantoor. Uber heeft bovendien gelogen over een zelfrijdende auto die door rood reed en heeft het met Google aan de stok over de diefstal van technologie.

Het is niet moeilijk om te zien waarom Uber behoefte heeft aan een positief, vrouwelijk persoon als Bozoma Saint John. We hopen dat ze kan aarden bij de startup die de laatste tijd meer op een corrupte boevenclub dan een technische innovator leek.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Bozoma Saint John verruilt Apple voor Uber
Sluiten