Apple verlengt garantie Smart Keyboard

Door: Raymon Mens - 10 reacties

Het Smart Keyboard voor de iPad Pro heeft niet de betrouwbaarheid die je van een Apple-product mag verwachten. Daarom heeft Apple de garantie verlengd tot drie jaar naar aankoop. Dit geldt voor zowel Smart Keyboard van de 9,7- als de 12,9-inch iPad Pro.

Volgens een memo aan Apple Store-medewerkers, kampt het toetsenbord met verbindingsproblemen en toesten die vast blijven zitten of slecht reageren. De Amerikaanse site MacRumors zag de memo in.

Haperende toetsen en meer problemen Smart Keyboard

Het is onduidelijk hoe wijdverspreid de problemen zijn, maar gezien Apple met extra garantie komt, zal het geen uitzondering zijn. De afgelopen maanden waren er veel klachten over haperende toetsenborden en die de verbinding met de iPad verliezen. iOS-updates hebben de problemen met het Smart Keyboard nooit kunnen oplossen en verschillende berichten op Apple’s fora (1, 2, 3, 4) bevestigen het bestaan van de problemen.
ipad pro smart keyboard foto
Gebruikers die problemen ervaren, kunnen een afspraak bij de Apple Store maken of het toetsenbord inleveren bij een erkende serviceprovider. Tot slot is het ook mogelijk om via de Apple-site service aan te vragen. Selecteer daar iPadiPad-accessoires.

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    Q-collective

    Netjes weer.

    En voor de mensen die meteen weer over consumentenrecht beginnen:
    1. Ja, consumentenrecht bestaat in de EU en EFTA landen. In de meeste landen twee jaar, in Nederland voor onbepaalde tijd (er moet redelijkerwijs worden aangetoond dat er sprake is van een productiefout).
    2. Consumentenrecht geldt bij het punt van aankoop, niet de fabrikant. Apple kán het punt van aankoop zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk. Gekocht bij Dixons? Jammer dan, die zijn failliet. Gekocht in Spanje op vakantie? Moet je terug naar Spanje om het daar te claimen.
    3. Buiten Europa gekocht? Dan geldt consumentenrecht niet, het is namelijk een EU richtlijn dat geldt voor Europese landen.

    Dat Apple het voor iedereen verlengt tot drie jaar is dus best netjes.

  • Profielfoto
    Reinier J

    Zelf heb ik recent de Zagg Rugged Book gekocht voor mijn IPad Air2 en ben daar erg enthousiast over, accu gaat lang mee, typt prima en met verlicht toetsenbord, en de iPad is goed beschermd. En dat voor 91 euro..

  • Profielfoto
    Joid

    @Q-collective

    Wat betreft Dixons heb je ongelijk. iCentre heeft de garantie (van Apple producten, tot 3 jaar na aanschaf) van Dixons destijds overgenomen. Nu iCentre bij Amac is ingelijfd, heeft Amac ook die Dixons garantie vervolgens overgenomen.

  • Profielfoto
    Barika Cala Saidah

    @Q-collective, als je ‘m in een Apple Store van Spanje koopt denk ik dat het wel mogelijk is om hier bij ons service te krijgen. Als je wat in Australië inkoopt zal je inderdaad helemaal terug moeten gaan, maar onder meerdere Europese landen kan er gewoon samengewerkt worden.

  • Profielfoto
    html-junky

    Consumentenrecht heeft niks met Apple te maken dat is gewoon de garantieafspraak tussen de koper en verkoper. Nu Apple de garantie verlengt kun je met je Mediamarkt bon na 2,5 ook bij een Apple Store terecht en dat is best wel netjes

  • Profielfoto
    Matanza

    Voor Apple producten moet je het de 2de jaar garantie claimen in land van aankoop. Eerste jaar of AppleCare is negens een probleem.

    Nog één klein feitje: We spreken hier duidelijk over Consumentenrecht en een bedrijf is geen consument. Aangekocht met BTW-nummer is dus 1 jaar garantie. Géén 2 !

  • Profielfoto
    Hyrax

    @Joid iCentre heeft nooit de Dixons garantie overgenomen… Ik weet niet hoe je hierbij komt…

  • Profielfoto
    nebilem

    Netjes weer.

    En voor de mensen die meteen weer over consumentenrecht beginnen:
    1. Ja, consumentenrecht bestaat in de EU en EFTA landen. In de meeste landen twee jaar, in Nederland voor onbepaalde tijd (er moet redelijkerwijs worden aangetoond dat er sprake is van een productiefout).
    2. Consumentenrecht geldt bij het punt van aankoop, niet de fabrikant. Apple kán het punt van aankoop zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk. Gekocht bij Dixons? Jammer dan, die zijn failliet. Gekocht in Spanje op vakantie? Moet je terug naar Spanje om het daar te claimen.
    3. Buiten Europa gekocht? Dan geldt consumentenrecht niet, het is namelijk een EU richtlijn dat geldt voor Europese landen.

    Dat Apple het voor iedereen verlengt tot drie jaar is dus best netjes.

    Is volgens jou Spanje geen Europa dan?

  • Profielfoto
    html-junky

    Spanje is europa, dus je ook daar heb je consumentenrecht wetgeving, maar dat betekend nog wel dat je naar het land van aankoop moet en zelfs naar de winkel waar je hem hebt gekocht wil je garantie ontvangen

  • Profielfoto
    elisa9180

    nu nog alle andere producten zoals iphone of MacBook (pro) en …. Dan zullen ze pas een verschil in de markt maken.