Apple richt zijn pijlen op Android in nieuwe commercials

Door: Raymon Mens - 11 reacties

Kijkt je telefoon mee met wat je doet? Privacy is belangrijk en het is simpel om naar de iPhone te switchen. Dat is de boodschap van een van de nieuwe commercials die Apple gemaakt heeft. De spots moeten Android-gebruikers over de streep trekken.

In totaal zijn er 5 video’s die de nadelen van Android tonen en vertellen dat je gemakkelijk kunt overstappen met de Move to iOS-app. Er is ook een nieuwe site met informatie voor overstappers.

Privacy

Foto’s

https://www.youtube.com/watch?v=R-kbqiLxZwM

Spring naar iOS

Snelheid

https://www.youtube.com/watch?v=8IKxOIbRVxs

Muziek

https://www.youtube.com/watch?v=99w8cdTcliA

De nieuwe commercials zijn treffend, maar dat wil niet zeggen dat Android geen vooruitgang boekt. Google zet in Android O (eindelijk) belangrijke stappen op het gebied van software-updates en beveiliging. De nieuwe Android-versie bevat een aantal functies die we graag in iOS zouden zien, bijvoorbeeld picture-in-picture voor smartphones. (Zie → Apple, kopieer deze functies uit Android O)

Reacties

11 reacties
  • Profielfoto
    ro_me

    Beetje raar, want bij Photo’s van Google bv is het juist net zo makkelijk om foto’s te migreren. Snelheid is ook geen issue op een gelijk geprijsd Android toestel. Music? Toch ook netjes geregeld op Android. Dus wat is nu zo treffend aan deze reclames?

    Privacy is discutabel. Het feit dat Google met Android in de eerste plaats een adverteerders platform is het ook weer niet zo dat alle gegevens van Android gebruikers op straat liggen.

  • Profielfoto
    ozzie X

    Kijk zo ken ik Apple weer. Na alle slappe commercialmeuk van de afgelopen tig jaren weer eens iets dat er een beetje boven uitstijgt. Kort, scherp en met een fijne droge humor.

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Waar is de tijd dat Apple reclamespotjes maakte waarvan je écht onder de indruk was?

  • Profielfoto
    KarelWillem

    De meeste clips gaan over het eenvoudig migreren naar de iPhone.
    Duidelijk en doeltreffend, en geen woord van gelogen. Andersom gaat overigens net zo eenvoudig. .;)

    Snelheid en privacy zijn natuurlijk twee speerpunten die Apple makkelijk kan – en mag – uitbuiten.

  • Profielfoto
    ozzie X

    @ro_me
    Een commercial is geen consumentenrubriek, maar een middel om jouw product beter te laten lijken dan een ander. Of dat helemaal waar is, doet volstrekt niet ter zake.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Uiteraard doet dat wel ter zake. ‘Misleiding’ is een veelgebruikte term om reclamemakers en bedrijven te wijzen op hun verplichting tot het vertellen van ‘the truth, and nothing but the truth’.

    Als je bijvoorbeeld zegt dat A sneller is dan B, MOET dat waar zijn.
    In dit geval hoeft dat niet, omdat er geen specifiek merk of telefoon wordt genoemd. Er is altijd wel ergens een telefoon die langzamer is dan een iPhone, dat zal niemand ontkennen.

  • Profielfoto
    marco.nl

    origineel zeg
    dit is een variant op de ‘pc guy vs Mac guy’ campagne.

  • Profielfoto
    ro_me

    @ro_me
    Een commercial is geen consumentenrubriek, maar een middel om jouw product beter te laten lijken dan een ander. Of dat helemaal waar is, doet volstrekt niet ter zake.

    Klopt! Dus er is niets treffend aan deze reclame.

  • Profielfoto
    Targaryen

    Wat slecht. Daarmee is ook alles gezegd.:roll:

  • Profielfoto
    Ome Kor

    origineel zeg
    dit is een variant op de ‘pc guy vs Mac guy’ campagne.

    Nee, niet echt. Om die Mac versus PC spotjes kon ik tenminste (glim)lachen. Deze totaal niet.

  • Profielfoto
    kasuja

    Het laat eigenlijk niet zien waarom je moet verhuizen naar iPhone.