Lara Croft GO: 25 nieuwe levels en iMessage-stickers

6 reacties

Uitgever Square Enix heeft Lara Croft GO voor iOS bijgewerkt. Wij waren onder de indruk toen de strategische puzzelgame in 2015 uitkwam en nu zorgt een grote, gratis update met 25 nieuwe levels voor nog meer speelplezier met de bekende archeologe.

De nieuwe levels hebben als thema Mirror of Spirits en spelen zich af in een mysterieuze wereld waarin je veelvuldig gebruik moet maken van reflecties en spiegels. Een ander leuk extraatje zijn de iMessage-stickers.

De gameplay van Lara Croft GO is anders dan die van de klassieke Thomb Raider-games, waar het vooral om snelle actie gaat. Dit strategie-game waarbij het niet om snelheid, maar slimheid gaat. De game is turn-based, wat wil zeggen dat je acties één voor één uitvoert op een bordspel-achtige manier.

Naast het uitschakelen van vijanden en verzamelen van items ontdek je verborgen mechanismen, zorg je dat dat het pad vrij en heel blijft en lok je slangen en spinnen in de val. Lara heeft haar pistool nog steeds, maar strategisch denken is soms beter dan schieten.

De game bevat nu in totaal 115 uitdagende levels. De prijs is verlaagd van € 4,99 naar € 1,99 en er zijn geen verplichte in-app-aankopen.

Reacties

6 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Nog meer levels.. Ik vind het nu al aardig moeilijk worden op de apple TV. Wel een leuk spelletje en mooi gemaakt maar de bediening met de afstandsbediening totaal ruk. Hoe vaak ik haar al naar voeren heb willen laten bewegen en dan stapt ze opzij omdat de remote zo gevoelig is. Super irritant want een stap verkeerd en je kunt het level opnieuw beginnen.

  • Profielfoto
    Raymon

    Mijn ervaring is dat het op de iPad het lekkerst speelt.

  • Profielfoto
    html-junky

    Tof, maar ik was nog lang niet door de levels heen

  • Profielfoto
    iMac Lover

    Ik heb deze app net gedownload in de app store
    Het enige wat ik een beetje mis zijn oerwoud geluiden.
    Angstaanjagende geluidseffecten

    Ik vermijd mij prima mee de komende dagen

  • Profielfoto
    Shmoo

    Ik schrok mij anders een keer compleet stijf toen voor het eerst die draak door het beeld kwam. Ik vind het geluid wel goed gedaan bij dit soort puzzel games.

    Het is natuurlijk ook heel iets anders dan de echte Lara Croft

  • Profielfoto
    Humain

    A: het is Tomb en geen Thomb
    B: De klassieke Tomb Raider games gingen niet om snelle actie maar vooral puzzles door ontdekking oplossen. (hoe kom ik hier uit en zo)