WhatsApp test dienst voor klantcontact

Door: Raymon Mens - 3 reacties

Veel bedrijven gebruiken WhatsApp al voor klantcontact, maar dat gaat vaak nog houtje-touwtje met een telefoon op de afdeling, of een andere onofficiële manier. De populaire chat-app die eigendom van Facebook is, gaat daar verandering in brengen.

WhatsApp test samen met de agrarische start-up Cowlar een nieuwe, betaalde dienst voor klantcontact. Bedrijven kunnen klanten via WhatsApp alerts sturen, maar ook ontvangen vragen beantwoorden.

Appje van de koe

Facebook benadrukt tegenover persbureau Reuters dat de dienst niet gericht is op het versturen van reclameboodschappen, maar alleen alerts waar klanten zich voor aangemeld hebben. Cowlar, een dienst die koeien door middel van een slimme halsband in de gaten houdt, stuurt boeren een WhatsApp-bericht wanneer een koe ongebruikelijk gedrag vertoont.

cowlar-16x9
De start-up Cowlar test de nieuwe WhatsApp-dienst.

Vooralsnog hebben alleen start-ups die gefinancierd worden door Y-Combinator toegang tot de commerciële variant van WhatsApp. De ontwikkeling lijkt traag te gaan, vorig jaar zei WhatsApp al met een dienst voor klantcontact te komen om aan de populaire chat-app te verdienen. Er zijn nog geen verdere details, screenshots of prijzen bekend. Wanneer andere bedrijven zich aan kunnen melden, is ook onduidelijk.

Reacties

3 reacties
  • Profielfoto
    Spinozo

    Ik juich dit toe, net zoals meer uitwisseling tussen Facebook, Whatsapp en Instagram. Het biedt je meer gepersonaliseerde reclames en hierdoor krijg je dus betere mogelijkheden om nieuwe bedrijven en producten te ontdekken. Er wordt altijd zo huiverig en negatief over gedaan maar in essentie is het prachtig en heeft het een hoger doel. De kloof tussen de mens als bedrijf en de mens als klant kan niet klein genoeg worden.

  • Profielfoto
    Neowip

    Zou idd beter zijn als er geen verwarring meer was over welke chat app er gebruikt moet worden. Allemaal over op WhatsApp. Wel zo duidelijk

  • Profielfoto
    hapipiko

    Tja, en toen ik vroeg aan Whatsapp wanneer de Whatsapp-versie voor iPad Air kwam kreeg ik dit antwoord:

    Wij geven prioriteit aan problemen met onze applicatie en geven een uitgebreide FAQ pagina die de meeste vragen beantwoordt.

    Eerst maar eens Whatsapp eigen klantcontact op cursus communicatie sturen…