LG erkent problemen UltraFine 5K-scherm

Door: Raymon Mens - 9 reacties

LG heeft officieel gereageerd op de problemen die zijn ontstaan met de Thunderbolt 3-schermen voor de nieuwe MacBook Pro. Eerder deze week werd bekend dat hoogfrequente straling (zoals Wi-Fi) storing kan veroorzaken.

De fabrikant zegt tegen Re/Code de afscherming van de schermen te zullen verbeteren. Hierdoor moet plaatsing in de buurt van een Wi-Fi-router geen problemen meer opleveren.

Alle exemplaren die in of na februari 2017 zijn geproduceerd, hebben de verbeterde afscherming. Deze kan ook eenvoudig worden aangebracht in eerder verkochte schermen, aldus een woordvoerder. Apple is de enige verkoper van het scherm en zal zorg moeten dragen voor het omruilen of retrofitten van bestaande schermen met problemen.
lg_5k_macbook
Het UltraFine 5K-scherm werd met de nieuwe MacBook Pro geïntroduceerd als monitor die door LG en Apple gezamenlijk is gemaakt. Het is de vervanger van Apple’s eigen Thunderbolt Display. De problemen die zijn ontstaan doen vermoeden dat Apple’s betrokkenheid bij het scherm niet verder ging dan het aanleveren van een lijst met technische eisen. De kwaliteitscontrole komt niet in de buurt van die van een Apple-product.

Apple verkoopt de LG-schermen alleen in zijn eigen winkels. Er is een 5K-variant met Thunderbolt 3 voor € 1049 (tijdelijke kortingsactie, na 31 maart € 1399) en een 4K-scherm met USB-C voor een tijdelijke prijs van € 561. Het 4K-scherm is vrij van problemen.

Reacties

9 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Welk probleem? Kleine kinderziektes en schoonheidsfoutjes die een heel klein aantal mensen treft. ^

  • Profielfoto
    maconly

    wat een lelijk scherm

  • Profielfoto
    donut

    Lelijk scherm? gewoon een scherm…

    Ik begrijp dat er ook problemen zij met crashen van de computer als je de USB-C van het scherm eruit trekt.

    Is dat een echt probleem en/of is dat al opgelost?

  • Profielfoto
    robje33

    Welk probleem? Kleine kinderziektes en schoonheidsfoutjes die een heel klein aantal mensen treft.

    Kleine kinderziektes? Inmiddels is nummer 2 ook terug gestuurd.
    – Het scherm heeft een dikke delay (i.c.m. een macbook pro 15″ 2016),
    – Doet het soms niet,
    – Laat mijn computer crashen wanneer ik de stekker erin doe,
    – Activeert zijn usb-c poorten niet automatisch bij het aansluiten (waardoor ik mijn externe HD elke keer opnieuw erin kan prikken bij het aansluiten van mijn laptop)
    – Is traag in het stellen van helderheid
    – Is niet stabiel
    .. moet ik nog even doorgaan?

    Ik ga nog even lekker een weekendje twijfelen of ik klaar ben voor nummer 3 of dat ik nog een half jaartje wacht op een fatsoenlijk product.

  • Profielfoto
    NineT

    Welk probleem? Kleine kinderziektes en schoonheidsfoutjes die een heel klein aantal mensen treft. ^

    Jij hebt er zeker geen?

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    Geen Apple kwaliteit, for sure.

  • Profielfoto
    macharrie

    Dit was te verwachten. Het succes waar Apple groot mee geworden is, namelijk hardware in eigen beheer maken is nu uit handen gegeven aan derden, waardoor de onderlinge afstemming tussen hardware die Apple nog wel maakt en exclusieve Apple hardware door derden niet meer de kwaliteit heeft die het nodig heeft om Apple-waardig te kunnen zijn.
    De oplossing: zelf weer Thunderbolt displays gaan maken, en tevreden zijn met een iets minder grote marge. Dat zal de verkopen ook ten goede komen van andere apparatuur.

  • Profielfoto
    Theos

    Wat een lelijk, defect scherm;-)

  • Profielfoto
    Barttt

    Ik probeer mijn scherm gekocht begin januari aan te bieden om aan te laten passen. Wordt fijn van het kastje naar de muur gestuurd. LG geeft aan dat het via de AppleStore moet en Apple geeft aan dat ze dit alleen binnen de 30 dagen na aanschaf oplossen. Fijn…