Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 31 januari 2017

Super Mario Run krijgt noob-modus, Opbrengst valt tegen

Terwijl we enkele dagen verwijderd zijn van de release van Fire Emblem Heroes voor iOS en Android, brengt Nintendo enkele nieuwe functies naar Super Mario Run. Er zijn ook verkoop­cijfers bekendgemaakt, die stemmen de Japanse gamemaker ontevreden.

Super Mario Run heeft nu een makkelijke stand. Wanneer je een level niet succesvol voltooit, wordt je aangeboden dit in makkelijke stand te proberen. Deze heeft geen tijdslimiet en een onbeperkt aantal levens.

Beperkingen makkelijke stand

De makkelijke stand heeft een aantal beperkingen. Zo is deze niet permanent in te schakelen, maar alleen wanneer een level niet lukt. Verzamelde munten worden ook niet bijgehouden. Nintendo raadt aan een level nogmaals te proberen wanneer je het in de makkelijke stand hebt voltooid.

Klik/tap voor groter.

Nintendo ontevreden met opbrengst

Nintendo zegt tegen WSJ ($) dat Super Mario Run nu 78 miljoen keer gedownload is. Ongeveer 5 procent van de gebruikers heeft de volledige game door middel van de in-app-aankoop van € 9,99 gekocht (3,9 miljoen spelers). Dit heeft 53 miljoen dollar opgebracht. Prima cijfers waar Candy Crush-maker King jaloers op zou zijn, de conversie daar is ongeveer 2%.

Toch is Nintendo-CEO Tatsumi Kimishima ontevreden, het bedrijf had op een conversie van meer dan 10 procent gerekend. Smartphone-games lijken voor Nintendo vooral een aardige extra inkomstenbron, maar kunnen 3DS en Wii U-games nog niet vervangen. Mario-titels voor Nintendo’s eigen platforms verkochten tot nu toe beter en kosten aanzienlijk meer dan € 9,99. Onderstaande grafiek biedt context.

Super Mario Run in context – Data: Nintendo, grafiek: OMT (klik/tap voor groter).
Reageer op artikel:
Super Mario Run krijgt noob-modus, Opbrengst valt tegen
Sluiten