Instagram start met ads tussen stories

4 reacties

Afgelopen augustus kopieerde en plakte Instagram zonder schaamte de stories-functie van Snapchat, zodat gebruikers kleine geanimeerde verhalen konden delen. Succes liet niet lang op zich wachten: inmiddels zijn er ruim 150 miljoen gebruikers per dag.

Het is nu tijd om geld te verdienen en dus komen er commercials tussen stories. Dat kunnen stilstaande beelden (5 seconden) of video’s (maximaal 15 seconden) zijn. De commercials kunnen niet overgeslagen worden.

Instagram is eigendom van Facebook en de functies voor doelgroepen en targetting zijn dan ook uitgebreid. Volgens Instagram bekijkt ongeveer 70 procent van de gebruikers de verhalen met het geluid aan, de advertenties zijn full screen en kunnen ook geluid bevatten.

De eerste adverteerders zijn al aangehaakt en de uitrol is begonnen. Verwacht de komende tijd veel commercials van Netflix, Nike en Airbnb.

Reacties

4 reacties
  • Profielfoto
    Edwin

    Het lijkt erop dat we ook instagram in de ban gaan doen als deze advertenties te opdringerig gaan worden… ?

  • Profielfoto
    Antaeus

    Facebook jaren geleden gedumpt nu dan ook Instagram….

  • Profielfoto
    plonserd

    Meeste van de ads die ik nu tegenkom op Facebook en Instagram leunen toch meestal dicht bij m’n interesses aan omdat ze toch al alles van me weten. Geen probleem mee dat het nu ook tussen m’n stories terechtkomt.

  • Profielfoto
    DBLCreations

    Joepie, nog meer reclame. Heel lang geleden, ik weet niet precies hoe lang, was ik zo blij om van de reclame af te zijn toen ik mijn tv op kant schoof voor mijn computer en het wereld wijde web rond surfte met mijn surf plank:P

    Nee maar serieus, 2017, het jaar waar ad-blocker nog meer zal innoveren dan wie ook om al die reclame van ons scherm te krijgen.