ING Bankieren-app ondersteunt nu Siri

9 reacties

Een primeur voor ING. De bank heeft als eerste Nederlandse bank ondersteuning voor Siri toegevoegd aan zijn app. Hierdoor is het nu mogelijk om met een simpel spraak­commando geld over te maken en een betaalverzoek aan te maken.

Binnen de ING-app kan Siri geactiveerd worden via het menu InstellingenSiri. Om betalingen te doen met Apple’s spraakassistent dient ook Touch ID voor inloggen en bevestigen van betalingen ingeschakeld te zijn.

De functionaliteit van Siri beperkt zich momenteel tot het aanmaken van een betaalverzoek en het doen van een betaling. Het checken van je saldo is (nog) niet mogelijk. Siri kan alleen gebruikt worden bij particuliere rekeningen.

Om een betaalverzoek te versturen kunt je Siri het volgende vragen: “10 euro ontvangen” of “geld ontvangen”. Om een betaling te doen kunt je Siri het volgende vragen: “10 euro overmaken” of “geld overmaken”.

Een betaling (links) en betaalverzoek (rechts) met Siri – Klik/tap voor groter.

ING is de eerste Nederlandse bank die Siri toevoegt aan zijn bankieren-app. In België had Belfius onlangs de primeur. Ook PayPal beschikt al enige tijd over Siri-ondersteuning voor het versturen en ontvangen van betalingen.

Reacties

9 reacties
  • Profielfoto
    Airheart

    Bij mij zegt ie, Daar heb je geen app voor. Ik heb wel de Ing app en touch id staat aan.

  • Profielfoto
    Jochem De Jong

    Je moet natuurlijk wel eerst de app updaten en in de app Siri instellen. Doe je dat niet, dan weet Siri het ook niet.

  • Profielfoto
    Shmoo

    **Shmoo friemelt tussen zijn tenen..

  • Profielfoto
    aartjan

    Als ze nou EERST ‘NS notificaties maken, bijv voor een bedrag wat binnenkomt! Zit ik al jaren op te wachten. Kreeg je vroeger simpel per email. Nu moet je altijd inloggen om te kijken of het geld al binnen is.

  • Profielfoto
    Odiebla

    Probeer Bunq eens. Ik heb het naast de ING en ze zijn erg lekker bezig. Ik overweeg om de gezamenlijke ING rekening eruit te gooien.

  • Profielfoto
    Berend

    “Het checken van je saldo is (nog) niet mogelijk.”. Dit is onjuist, SIRI reageert wel degelijk op ‘saldo overzicht’.

  • Profielfoto
    Edwin

    Ook ik ben zeer tevreden over Bunq! En ook ik overweeg het om mijn andere rekeningen eruit te gooien! Ik heb voor mijn bedrijf een zakelijke rekening bij de ING, en ik heb nu een zakelijke Bunq rekening erbij. Deze is tevens goedkoper dan de ING Bank.
    Ik kan het iedereen aanraden!

  • Profielfoto
    Imade

    @Edwin – omdat je voor iedere transactie moet payen ga ik nooit naar Bunq toe.
    Zelfs geld uit de muur halen kost geld, ook als jij een pin transactie toch maar annulleert kost het geld.
    Door hun gelieg lijkt Bunq goedkoper.

  • Profielfoto
    Tony smeT

    In België is het één grote kutbank. Geen wonder dat de CEO gaat lopen…
    Ik heb de laatste jaren 0,0 service gehad in verschillende kantoren. Heb er ondertussen alle rekeningen opgezegd, en zelfs daar maken ze een zootje van!